Foto: Auto Bild

1. Mazda

Typowe usterki (30 pkt)

Do Mazdy, niemal jak co roku, mamy praktycznie tylko dwa zastrzeżenia. Pierwszym z nich jest korozja, którą wciąż się spotyka w modelach tej marki (na szczęście już w o wiele mniejszym stopniu niż jeszcze kilka lat temu). Drugie to problemy z dieslami. W najnowszych jednostkach 2.2 SKYACTIV zdarzają się awarie turbosprężarek, w starszych dieslach o tej samej pojemności dochodzi zaś do rozciągnięcia się łańcuchów rozrządu. Pozostałe usterki, takie jak drobne wycieki oleju (benzyniaki) czy też miejscami słabe wykończenie wnętrza, nie są aż tak problematyczne.

Akcje naprawcze (12 pkt)

Mazda wezwała w 2016 r. 4729 starszych aut (wyprodukowanych między 1989 a 2002 r.), bo przez długi czas nakładano za dużą ilość smaru na styki elektryczne wewnątrz włącznika zapłonu. Po latach eksploatacji smar mógł się zwęglić, a na skutek działania ciepła we wnętrzu auta – spowodować dym. W ekstremalnym przypadku dochodziło do pożaru. Mazdy nie ominęły też problemy japońskiego producenta airbagów, firmy Takata. W tym przypadku dotyczyły tylko sportowego RX-8 i pikapa BT-50, czyli modeli mocno niszowych na naszym rynku. Co za tym idzie, nie odjęliśmy temu producentowi dużej liczby punktów w kategorii akcji naprawczych.

Raport TÜV (8 pkt)

Mazdę sklasyfikowano dość wysoko wśród 2- i 3-letnich modeli. Żaden z samochodów tego producenta nie spadł poniżej średniej usterkowości. Najwyżej, bo na 6. pozycji, znalazła się Mazda 2, „trójkę” sklasyfikowano na 26. miejscu. SUV CX-5 osiągnął 51. lokatę, van Mazda 5 był 62. Najgorzej wypadła Mazda 6 (72. pozycja w rankingu).

Testy 100 tys. km (13 pkt)

Testowana przez nas Mazda CX-5 zajęła trzecie miejsce (wspólnie z Audi A6 i Fordem Focusem) i uzyskała ocenę 6 -. Temu modelowi przyznaliśmy tylko 8 punktów karnych (ostatnie w rankingu Audi Q3, które zajęło 31. miejsce, otrzymało ich aż 42).

Ocena ASO (4 pkt)

Mazda uzyskała 14. notę na 19 badanych ASO. Warto podkreślić niezłą wykrywalność usterek – ponad 50 proc. to dobry wynik (przynajmniej w tym badaniu).

Gwarancja (5 pkt)

Mechaniczna: 3 lata lub 100 tys. km, perforacyjna: 12 lat.

Naszym zdaniem

Jest dobrze – Mazda w minionym roku wypadła wyśmienicie. Nie psuje się przesadnie często, do tego najnowsze modele dobrze sprawdzają się na długim dystansie. Nawet niemieccy diagności byli dość łaskawi dla japońskiej marki.

Raport Jakości 2017 (slajd 1 z 25)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego