Foto: Auto Bild

4. Toyota

Typowe usterki (35 pkt)

Największym problemem obecnej generacji Avensisa są usterkowe mechanizmy automatycznego hamulca. Poza tym w silnikach 1.33 (Yaris, Auris) w ostatnim czasie można zauważyć odkładanie się nagaru w komorach spalania, wymagające demontażu głowicy.

Akcje naprawcze (1 pkt)

W 2016 r. wezwania w Toyocie rozpoczęły się już w lutym, od 136 Verso z lat 2014-15 (możliwe zatrzymanie silnika przez uszkodzoną przepustnicę). W Land Cruiserach 100 (145 sztuk) naprawiano kurtyny, które mogą odpalić nie tylko w trakcie wypadku. Znacznie szerszy zakres (15 098 RAV4 3. gen. i 1676 Yarisów) miała akcja naprawy pasów bezpieczeństwa na tylnej kanapie. W 978 Yarisach wykryto usterkę łożysk przednich amortyzatorów. W Priusach naprawiano kurtyny powietrzne, zaś w kilku tysiącach Aurisów, Corolli i Priusów – pochłaniacz oparów paliwa. Kilkadziesiąt Priusów musiało stawić się w serwisie ze względu na zagrożenie samoczynnym odpaleniem przednich poduszek, zaś 643 Corolle – przez nie do końca sprawne airbagi boczne. Ostatnia usterka to możliwość uszkodzenia hamulca postojowego w 217 Priusach.

Raport TÜV (7 pkt)

W najmłodszej grupie wiekowej najlepiej wypada Yaris, ale 29. lokata to trochę poniżej oczekiwań od legendarnej Toyoty. Kolejne modele są niewiele dalej, za to Aygo – dopiero na 108. pozycji.

Testy 100 tys. km (10 pkt)

Ostatnio testowany Yaris 1.5 Hybrid zasłużył na ocenę 5, a 13 punktów ulokowało go pośrodku klasyfikacji. Wcześniej testowane modele wypadły niemal wzorowo (Prius uzyskał ocenę 6, Avensis III – 5-).

Ocena ASO (5 pkt)

Dopiero 12. miejsce w stawce, najsłabszy punkt: wykrywanie dodatkowych usterek na poziomie 21 proc.

Gwarancja (5 pkt)

Mechaniczna: 3 lata lub 100 tys. km, perforacyjna: 12 lat. Możliwość przedłużenia (ubezpieczenie).

Naszym zdaniem

To jedna z najlepszych marek na rynku i nie zmieni tego liczba akcji serwisowych – w przypadku tego producenta to raczej dmuchanie na zimne. Na plus trzeba zapisać znaczne ograniczenie liczby awarii dużych silników Diesla oraz świetne jednostki benzynowe (seria Valvematic, m.in. z Avensisa III). Doskonałe opinie zbierają hybrydy. Choć benzyniaki 1.33 mają swoje kłopoty, to jednak nie dyskwalifikują one używanych Toyot. Czy wybór BMW jako dostawcy jednostek wysokoprężnych nie popsuje obrazu marki?

Raport Jakości 2017 (slajd 1 z 25)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego