Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

9. Peugeot

Typowe usterki (28 pkt)

Peugeot to kolejna marka, która coraz mniej zarabia w serwisach, bo jej auta rzadziej się psują. Widać to niemal w każdym z modeli. Największe zastrzeżenia mamy do benzynowych silników produkcji BMW: 1.6 VTi oraz 1.6 THP, które cierpią na powtarzające się problemy (pobierają duże ilości oleju, mają kłopoty z napinaczem łańcucha rozrządu; w wersjach z wtryskiem bezpośrednim na zaworach zbiera się nagar). Najnowsze modele Peugeota mają też kilka drobnych problemów z elektroniką, jak np. ten z modelu 508 – defekty bezdotykowego systemu otwierania pojazdu (winna jest zazwyczaj klamka kierowcy) – czy też awarie sterowania klimatyzacją w 207. Zdarzają się także zużyte maglownice, typowym problemem są wycieki z tylnych amortyzatorów, występujące w kilku modelach. Jakość wykończenia wnętrza mogłaby być lepsza, a plastiki chroniące podwozie – mniej podatne na uszkodzenia. Przepalają się także często żarówki, ale postęp dokonany w ciągu kilku ostatnich lat jest wyraźny.

Akcje naprawcze (15 pkt)

W minionym roku Peugeot nie ogłosił ani jednej akcji naprawczej usterek zagrażających życiu lub zdrowiu użytkowników. W 2015 r. była jedna – na mocowanie pokrywy silnika w Partnerze (objęła 214 aut).

Raport TÜV (3 pkt)

W raporcie na 2017 r. najwyższą pozycję (54.) zajął Peugeot 208. Dopiero na 102. miejscu znalazł się model 107, a na odległym, 118. umieszczono Peugeota 308. Peugeot 508 nie został sklasyfikowany.

Testy 100 tys. km (2 pkt)

Żaden z modeli nie trafił do naszych testów w ostatnim czasie. Sprawdzane wcześniej 5008 z silnikiem 1.6 THP wypadło bardzo słabo!

Ocena ASO (9 pkt)

W rankingu autoryzowanych warsztatów Peugeot zajął wysokie, 3. miejsce. Najwyższe noty otrzymał zaś w kategorii „wizyta w serwisie” (88,5 proc.).

Gwarancja (2 pkt)

Mechaniczna: 2 lata bez limitu km, perforacyjna: 12 lat.

Naszym zdaniem

Peugeot dokonał skoku: od producenta nie do końca udanych modeli do takiego, który oferuje dość solidne pojazdy. Dobre silniki Diesla, coraz lepsza mechanika i dopracowana elektronika to powód do dumy. Brak akcji serwisowych dotyczących usterek zagrażających zdrowiu i życiu również dobrze prognozuje na przyszłość. W zeszłym roku wysoko oceniono też to, jak pracują ASO tego producenta. Słabe miejsca w niemieckim rankingu niezawodności, ale pamiętajmy, że nie one są najważniejsze.

Raport Jakości 2017 (slajd 1 z 25)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego