- Podczas zakupu warto zwrócić uwagę na kondycję składanego dachu
- Pod maską Renault występują przeważnie proste silniki
- Zawieszenie to czuły punkt tego kabrioletu
Renault 19 Cabrio - tani kabriolet
Technika cabrio jest taka sama jak w zamkniętej „19-tce”. Zaletą Renault 19 cabrio jest prosta budowa i łatwy dostęp do tanich części zamiennych, które pasują ze zwykłej wersji. Wyjątkiem są właściwie tylko elementy blacharskie, które poza przodem (rzadziej koroduje niż nieocynkowany tył) są zupełnie inne. Nie oznacza to jednak, że nie można kupić części używanych do otwartej „19-tki” – uda się, tylko nie są one tak tanie, jak w przypadku zamkniętej odmiany.
Renault 19 Cabrio - proste silniki
Pod maską projektowanego przez Karmanna nadwozia Renault 19 Cabrio najczęściej spotkać można silnik 1.8 (F3P) o mocy 88, 90, 95 lub dużo rzadziej 107 KM (wersja RSi). To nieskomplikowana konstrukcyjnie jednostka, którą trapią wycieki oleju. Także osprzęt bywa zawodny, ale koszty usunięcia potencjalnych awarii przeważnie nie są wysokie. W codziennym użytkowaniu auto sprawuje się całkiem nieźle – średnie spalanie wynosi około 8 l/100 km.