CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.855.054.792.24
Średnio5.125.325.022.55
Najdrożej5.595.765.974.47

Renault Laguna 1.9 dTi - Głośna, ale trwalsza niż dCi

17 sie 09 01:00

Przygoda Renault z wtryskiem bezpośrednim w silnikach Diesla zaczęła się od jednostki 1.9 dTi, która w 1997 r. trafiła pod maskę kompaktowego modelu Mégane. Ten sam motor po niespełna roku zaczęto montować również w Lagunie I. Było to doskonałe uzupełnienie oferty silników wysokoprężnych, która do tej pory ograniczała się w tym popularnym modelu do ospałego 83-konnego diesla 2.2 D (przyspieszenie do „setki”: ponad 15 s) i jego turbodoładowanej wersji 2.2 TD o mocy 113 KM. Ten drugi silnik zapewnia przyzwoite osiągi, ale jest zbyt paliwożerny – w mieście spala nawet do 10 l/100 km. Diesel 1.9 dTi dobrze współpracuje z Laguną I. Silnik 1.9 dTi mimo mniejszej mocy (98 KM) zapewnia tylko nieznacznie gorsze osiągi, ale dzięki zastosowaniu wtrysku bezpośredniego jest dużo oszczędniejszy – w mieście wystarcza mu około 7 l paliwa na 100 km, a na trasie 5,5-6 l/100 km. Jedyne, co mu można zarzucić, to dość głośna praca. Tej wady nie ma z kolei nowszy silnik 1.9 dCi z wtryskiem common rail.

Niestety, z powodu dużych ciśnień wtrysku i małej tolerancji na zanieczyszczenia oraz zakwaszenie paliwa to rozwiązanie ma niższą trwałość. W silniku dTi wtrysk realizują: rotacyjna pompa wtryskowa i tradycyjne wtryskiwacze. Ciśnienie pracy jest wysokie, ale niższe niż w systemie common rail, stąd znacznie rzadsze awarie układu wtryskowego. Mimo to, jeśli przebieg auta przekracza 200 tys. km, trzeba się liczyć ze zbliżającą się koniecznością regeneracji wtryskiwaczy, które mają ograniczoną trwałość – cena: około 400 zł za sztukę.

Przy dużych przebiegach Laguny 1.9 dTi również turbosprężarka może wymagać naprawy. Jeśli nie będziemy jej zbyt długo odwlekać, koszty nie przekroczą 1200 zł. Problemy z odpalaniem mogą świadczyć o awarii świec żarowych, ale nie zapłacimy za nie zbyt dużo (około 70 zł sztuka). Denerwującą usterką są częste uszkodzenia przewodów pomiędzy turbiną, intercoolerem i silnikiem. Ich wymiana nie jest kłopotliwa, ale są drogie – można je dostać tylko w ASO, gdzie kosztują od 330 zł do 520 zł.Zadbaną Lagunę 1.9 dTi warto polecić osobom, które mają do wydania najwyżej 10-15 tys. zł na samochód o rodzinnym charakterze. Oprócz dość dynamicznego i ekonomicznego silnika auto oferuje wysoki komfort jazdy i dobre wyposażenie. Zawieszenie o miękkiej charakterystyce skutecznie „połyka” nierówności (kolejne generacje są już sztywniejsze). Nie ma poważnych zastrzeżeń do trwałości podwozia, ale pod warunkiem stosowania części dobrej jakości. Są one oczywiście droższe, ale pozwalają przejechać kilkadziesiąt tys. km i w tym czasie zapomnieć o remontach zawieszenia. Niestety, wielu użytkowników oszczędza, korzystając z najtańszych zamienników, co wiąże się z powrotem na naprawy co kilka tys. km. Przed zakupem Laguny I trzeba sprawdzić stan tylnego zawieszenia, w którym drogimi elementami są gumowe mocowania belki – koszt remontu: ok. 800 zł.  Warto też przyjrzeć się przekładni kierowniczej, która może mieć duże luzy.Jak już wspomnieliśmy, zadbaną Lagunę z dieslem dTi warto kupić, tylko... trudno taką znaleźć. Wersje z silnikiem wysokoprężnym nie były oferowane na polskim rynku (zbyt wysoka cena), więc wszystkie auta dostępne na rynku to pojazdy importowane, z mniejszymi lub większymi uszkodzeniami. Konsekwencją tego mogą być problemy z korozją, która w bezwypadkowych egzemplarzach jest raczej rzadka. Utrzymanie auta nie jest kosztowne, ale warto pamiętać, że zbytnia oszczędność się nie opłaca. Łatwo o bardzo tanie zamienniki, ale ich jakość jest często skandalicznie niska i owocuje wzrostem awaryjności. Z Laguny będą zadowoleni zwłaszcza ci, którzy sami wykonują proste naprawy.

Podsumowanie

Renault Laguna 1.9 dTi to dość dobra konstrukcja, ale już leciwa, więc przebieg eksploatacji zależy od kondycji konkretnego egzemplarza. Żeby się nie rozczarować, warto zapłacić więcej i kupić auto w dobrym stanie. Tańsze egzemplarze wymagają zazwyczaj dużych inwestycji, a przy obecnej niskiej cenie auta jest to często nieopłacalne. Przed zakupem Laguny z dieslem 1.9 dTi warto zdiagnozować stan turbosprężarki i wtryskiwaczy, bo to jedne z najdroższych elementów mogących wymagać naprawy. Rodzinom polecamy wybór bardzo funkcjonalnej i ładnej wersji kombi.

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych.
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.
Napisz komentarz...

 
Brak zdjęcia












Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~BESST Użytkownik anonimowy
~BESST :
Brak zdjęcia ~BESST Użytkownik anonimowy
Laguna na olej to tylko DTI Laguna na olej to tylko DTI bo DCI to porażka miałem prawie dwa lata DCI o mało zdrowia nie straciłem a autko fajne ale po tym jak mi stanął na skrzyżowaniu powiedziałem dość nie było trzech miesięcy bez awarii oczywiście silnika teraz mam DTI po prostu SUPER może i głośny trochę wolniejszy ale bez awaryjny polecam.
20 lis 11 19:11 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
     IP: 83.10.115.146
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~MIK Użytkownik anonimowy
~MIK :
Brak zdjęcia ~MIK Użytkownik anonimowy
Jak Lagune jedynke to tylko Jak Lagune jedynke to tylko DTI bardzo trwała jednostka napędowa mało awaryjna a DCI to masakra jak masz gruby portwel to kupuj i częste wizyty u mechanika poza tym każdy mechanik poleci dizla DTI
20 lis 11 19:01 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
     IP: 83.10.115.146
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~roko Użytkownik anonimowy
~roko :
Brak zdjęcia ~roko Użytkownik anonimowy
dti dti 390tys km. w lagunie ,scenic 240tys oba zalane olejem 5w40, żadnych awarii, jedyny solidny francuski silnik diesla.DCI znajomych po 200tyś 2ga śmierć turbiny, przekręcona panewka na koniec dobiła czarę goryczy
26 lut 13 22:31 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
     IP: 46.205.1.83
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~Oskar Użytkownik anonimowy
~Oskar :
Brak zdjęcia ~Oskar Użytkownik anonimowy
Wszędzie czytam w internecie, Wszędzie czytam w internecie, że jak diesel to TDI passata, albo DTI Renault :)
2 gru 11 06:03 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
     IP: 81.168.143.132
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~NERO Użytkownik anonimowy
~NERO :
Brak zdjęcia ~NERO Użytkownik anonimowy
Witam mam Lagune DTI 2000 rok Witam mam Lagune DTI 2000 rok i już nie chce innego auta świetna linia oszczędny wygodny bezpieczny super sprawa dla nie zbyt dobrze zarabiających jeśli ktoś pisze że DCI jest mniej awaryjny od DTI to nie wie co pisze i niech nie wprowdza nie znających się w błąd nawet francuzi przyznali się do częstych awarii tego silnika DCI.
20 lis 11 19:20 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
     IP: 83.10.115.146
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~boob Użytkownik anonimowy
~boob :
Brak zdjęcia ~boob Użytkownik anonimowy
1,9 dci są lepsze od dti 1,9 dci są lepsze od dti lepiej zrobione i bardziej trwałe
16 wrz 11 21:37 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
     IP: 188.33.113.171
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Przeczytaj również

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej