CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.264.494.091.39
Średnio4.464.714.281.97
Najdrożej4.794.994.762.29

Seat Alhambra 2.0 TDI - Van na długie podróże

8 mar 15 11:45
Udostępnij
0
Skomentuj

Siedem miejsc, duża przestrzeń i komfort jazdy: Seat Alhambra ze spokojem pokonał 100 tys. km i… jedzie dalej. Oby jak najdłużej!

Kiedy pod koniec 2011 r. w redakcji pojawił się Seat Alhambra, już po kilku chwilach byliśmy gotowi nadać mu tytuł najlepszego auta świata. Może trochę na wyrost, ale pierwsze wrażenie po zetknięciu z hiszpańskim vanem było naprawdę dobre.

Seat Alhambra - 7 miejsc i oszczędny diesel

Wybraliśmy najmocniejszy wówczas silnik Diesla 2.0 TDI Ecomotive o mocy 170 KM, a na liście dodatków zaznaczyliśmy m.in.: dwusprzęgłową skrzynię, automatyczną klimatyzację (obecnie standard w Style), trzeci rząd siedzeń, elektrycznie sterowane tylne drzwi i klapę bagażnika. Całość kosztowała ponad 150 000 zł. Szybko miało się jednak okazać, że były to dobrze zainwestowane pieniądze.

Jeden z testujących otrzymał do zrealizowania materiał we Włoszech. Po powrocie zanotował w dzienniku testowym, że właśnie przejechał 1400 km i nawet nie czuje się specjalnie zmęczony. Pochwały zebrały też wygodne siedzenia i pomysłowo zaprojektowane wnętrze.

Ten sam kierowca przy okazji sprawdził warunki noclegowe w Seacie: po złożeniu tylnych rzędów foteli Alhambra zmienia się w wóz kempingowy. Leżąc w kufrze, doceniliśmy pomysłowo zaprojektowane schowki i panoramiczny szklany dach.

Alhambrą lubiły podróżować dzieci, gdyż duże boczne okna zapewniały im doskonałą widoczność. Dorośli dzięki temu nie mieli problemów z parkowaniem, ale niektórzy przebąkiwali, że w aucie o długości 4,85 m przydałaby się kamera cofania.

Testujących podzieliła ocena elektrycznie sterowanych drzwi. Opinie były różne: od superwygodne po zbędne. Warto podkreślić, że podczas testu ani razu nie dała plamy elektronika. Tempomat i asystent pasa spisały się bez zarzutu, a prosta nawigacja poprawnie radziła sobie nawet w gąszczu wąskich uliczek w południowych Włoszech.

Seat Alhambra - układ napędowy

Podczas etapów autostradowych doceniliśmy komfortowo zestrojone zawieszenie (w Seatach nie jest to wcale takie oczywiste!) i poprawne wygłuszenie kabiny.

Zasilany common railem motor 2.0 TDI dawał o sobie znać tylko wówczas, gdy domagał się uzupełnienia AdBlue (substancja pomagająca redukować tlenki azotu). Sęk w tym, że pojemnik na dodatek ma pojemność aż 17 l, a kontrolka informująca o jego zbyt niskim poziomie zapaliła się już po… 13 tys. km.

Jeszcze bardziej byliśmy zdziwieni, gdy okazało się, że zgasła ona po dolaniu 0,9 l dodatku. Nie do końca przekonała nas też praca dwusprzęgłowej skrzyni DSG (6b). Zazwyczaj „automat” nie dawał powodów do narzekania, miał jednak momenty słabości, np. nerwowo reagował przy ruszaniu. Sytuacja pogarszała się po podczepieniu przyczepy – szkoda, bo to niezły „koń pociągowy”.

Alhambra musiała zadowolić się... szóstką z minusem. Po przejechaniu 78 153 km regulacji wymagały reflektory. Rzeczoznawca po przebiegu 100 tys. km nie stwierdził niemal żadnych uchybień, ale powierzchniowa korozja na elementach tylnej osi nie stanowi powodu do dumy dla Seata.

Seat Alhambra 2.0 TDI - dane techniczne

Sil­nik – typ/cy­lin­dry/zawory t.diesel R4/16
Po­jem­ność sko­ko­wa (cm3) 1968
Moc mak­s. (KM/obr./min) 170/4200
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 350/1750
Zasilanie common rail
Skrzy­nia bie­gów aut. 6 (DSG)
Hamulce: przód/tył tw/t
Napęd przedni
Rozstaw osi (mm) 2919
Dł./szer./wys. (mm) 4854/1904/1720
Ogumienie 225/50 R 17
Masa własna/ładowność (kg) 1893/647
Przyczepa ham./bez ham. (kg) 2200/750
Bagażnik (l) 267/809/2430
Poj. zbiornika pa­li­wa (l) 70

Seat Alhambra 2.0 TDi - osiągi

Pręd­kość mak­symalna (km/h) 204
Przyspieszenie (s) 0-100 km/h 9,8
Spalanie (l/100 km) trasa 5,4
Spalanie (l/100 km) miasto 6,7
Spalanie (l/100 km) średnie 5,9

Seat Alhambra 2.0 TDI - nasza opinia

Alhambra okazała się wierną towarzyszką podróży. To drugie auto hiszpańskiej marki, które po 100 tys. km dostało ocenę celującą. Minus przy szóstce jest jednak zasłużony: rdza na podwoziu, szarpiący „automat” i nie do końca dopracowane dopalanie tlenków azotu (AdBlue) – inżynierowie mają nad czym pracować. Za to w kwestii funkcjonalności odwalili kawał dobrej roboty.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 14/2017 już w sprzedaży, a w nim: przyszłe modele BMW serii 3 i 4; pierwsze jazdy Kią Picanto, VW Golfem R i Fordem Kugą; porównanie limuzyn klasy wyższej; testy Porsche Macan Turbo i Citroena C-Elysee po liftingu; wiosenne czyszczenie samochodu; kupujemy auto używane - jak czytać ogłoszenia?; raport - nauka odpowiedzialnej jazdy; Skoda Octavia III z drugiej ręki; dodatek Motocykle i skutery.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~ voyager jawor Użytkownik anonimowy
~ voyager jawor :
No photo ~ voyager jawor Użytkownik anonimowy
Słabe zawieszenie zerzmiete z seata Toledo do swojej wagi samochody co roku zawieszenie do remontu to samo ma volkswagen szaran
4 kwi 15 00:23 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gax Użytkownik anonimowy
~gax
No photo ~gax Użytkownik anonimowy
do ~miki:
No photo ~miki Użytkownik anonimowy
8 mar 15 20:49 użytkownik ~miki napisał
Szarpie automat...Pewnie dsg i dwumas się kończy, a wymiana ile? 10 czy 25 tys?
Bez przesadyzmu, 25 tys. to by kosztowała sama skrzynia, natomiast sama dwumasa to wydatek ok. 2-3 tys. to już max.
10 mar 15 08:37 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~fluk Użytkownik anonimowy
~fluk :
No photo ~fluk Użytkownik anonimowy
Kupilem Alhambre w wersji FR Line i z silnikiem 2.0 TSI (220KM). Po przejechaniu 15tys km jestesmy bardzo zadowoleni. Dlugie trasy to pikus. W ogole nie odczuwa sie zmeczenia. Na niemieckich autostradach przy duzych predkosciach jest dobrze wyciszony i dobrze trzyma sie drogi. Przyspiesza od razu po wcisnieciu gazu. Jadac 140km/h szybko potrafi rozpedzic sie do 200km/h (testowalem bez rodziny). Moja zona go uwielbia bo mimo sporych rozmiarow bardzo latwo sie nim parkuje. Choc cieszymy sie z kamery cofania - bardzo duze ulatwienie. Dodatkowe foteliki dzieciece w 2 rzedzie to fajny i przydatny bajer od czasu do czasu. Ale na pewno nie zapewniaja takie bezpieczenstwa jak dodatkowo montowane na isofix. Auto z tym silnikiem to rodzinny potwor - 7.4 sek do setki robi wrazenie, szczegolnie na innych kierowcach ktorzy ustepuja mi czesto miejsce abym mogl sie wlaczyc do ruchu na autostradzie (no bo co moze duzy rodzinny van?? ;-) ) A tym czasem raz-dwa i juz jest 150 na budziku. Srednie spalanie to 8.5-9 litrow. Miasto to juz 10.5-11.5 litra. Autostrada 120-130km/h to okolo 6.5-7.5 litra. Wiadomo ze diesel bardziej ekonomiczny ale jechalem Alhambra w dieslu tez (170KM) i nie zamienilbym w zyciu radosci jaka daje ten silnik benzynowy. Jedyny problem jaki mialem to uszkodzony przycisk Start-Stop - wada fabryczna ktora poprawili w serwisie w ciagu paru godzin. Polecam bardzo do auto jako samochod rodzinny na dlugie trasy.
25 kwi 23:59 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bolo Użytkownik anonimowy
~Bolo :
No photo ~Bolo Użytkownik anonimowy
Jazda próbna za nami, obejrzany już 3 krotnie, porównywaliśmy z innymi vanami i wygląda na to że kupujemy. Salon seata w Poznaniu dał fajne warunki leasingu nawet http://centrumpoznan.seat-auto.pl
Pytanie do posiadaczy - sprzedawca w salonie dość konkretny i fachowy, powypytywał i min z dodatkowego wyposażenia doradził dla naszych dzieci foteliki samochodowe przystosowane do Alhambry - ktoś je ma i doradzi czy warto ? Myślę tez o wewnętrznym bagażniku na rowery, jak ktś ma niech napisze czy sie sprawdza
27 lut 01:38 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~piotr Użytkownik anonimowy
~piotr :
No photo ~piotr Użytkownik anonimowy
seaty maja dobre zawieszenie w auto blaku mowili http://auto-blak.pl
14 gru 16 13:44
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marcin Użytkownik anonimowy
~Marcin :
No photo ~Marcin Użytkownik anonimowy
A kiedy wg autora miała zapalić kontrolka adblue? na 100 km przed końcem płynu? I dlaczego dziwi że dodanie litra powoduje jej zgaszenie - w baku z paliwem jest to samo i moje pytanie a ile trzeba dodać żeby zgasło - 5l do 17l??? Czepialstwo i to na siłę. Ps Alhambry nie mam.
17 wrz 16 09:28 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MagdaM. Użytkownik anonimowy
~MagdaM. :
No photo ~MagdaM. Użytkownik anonimowy
Dla nas Seat Alhambra 7 jest autem rewelacja. Mamy czworo dzieci, które zajmują coraz więcej miejsca, niedawno zdecydowaliśmy się też na psa więc tym bardziej potrzebowaliśmy dużego samochodu. Największy problem stanowił dwa lata temu wyjazd na wakacje. Szukaliśmy w różnych wypożyczalniach pojemnego vana, ale było ciężko. W Panek znaleźliśmy Alhambre i daliśmy radę się w nią wszyscy zapakować. Ponad rok temu kupiliśmy używaną, ponieważ w tych po liftingu zmniejszono bagażnik, co jest już dla nas problemem. Robimy regularnie przeglądy i nie mieliśmy jeszcze żadnych problemów.
26 sie 16 20:34 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jurek Użytkownik anonimowy
~jurek :
No photo ~jurek Użytkownik anonimowy
Kredyt to teraz dobra opcja, stopy procentowe niskie, a bank taki jak np Getin ma duza dostepnosc swojego produktu
9 mar 15 16:08 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~miki Użytkownik anonimowy
~miki :
No photo ~miki Użytkownik anonimowy
Szarpie automat...Pewnie dsg i dwumas się kończy, a wymiana ile? 10 czy 25 tys?
8 mar 15 20:49 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
29%
71%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~antoś Użytkownik anonimowy
~antoś :
No photo ~antoś Użytkownik anonimowy
byście zrobili kiedyś test na 300tysiecy wtedy by było dopiero wiadomo co auto jest warte ja mam clio I 1.2 225tysiecy przebiegu i też mnie nigdy nie zawiodło rocznik 91
8 mar 15 20:08 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Seat Alhambra 2.0 TDI - Van na długie podróże

Siedem miejsc, duża przestrzeń i komfort jazdy: Seat Alhambra ze spokojem pokonał 100 tys. km i… jedzie dalej. Oby jak najdłużej!

Seat Alhambra 2.0 TDI - Van na długie podróże (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego