Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.414.694.311.99
Średnio4.644.754.502.07
Najdrożej4.884.814.872.22

Seat Alhambra 2.0 TDI - Van na długie podróże

8 mar 15 11:45

Siedem miejsc, duża przestrzeń i komfort jazdy: Seat Alhambra ze spokojem pokonał 100 tys. km i… jedzie dalej. Oby jak najdłużej!

Udostępnij
0
Skomentuj

Kiedy pod koniec 2011 r. w redakcji pojawił się Seat Alhambra, już po kilku chwilach byliśmy gotowi nadać mu tytuł najlepszego auta świata. Może trochę na wyrost, ale pierwsze wrażenie po zetknięciu z hiszpańskim vanem było naprawdę dobre.

Seat Alhambra - 7 miejsc i oszczędny diesel

Wybraliśmy najmocniejszy wówczas silnik Diesla 2.0 TDI Ecomotive o mocy 170 KM, a na liście dodatków zaznaczyliśmy m.in.: dwusprzęgłową skrzynię, automatyczną klimatyzację (obecnie standard w Style), trzeci rząd siedzeń, elektrycznie sterowane tylne drzwi i klapę bagażnika. Całość kosztowała ponad 150 000 zł. Szybko miało się jednak okazać, że były to dobrze zainwestowane pieniądze.

Jeden z testujących otrzymał do zrealizowania materiał we Włoszech. Po powrocie zanotował w dzienniku testowym, że właśnie przejechał 1400 km i nawet nie czuje się specjalnie zmęczony. Pochwały zebrały też wygodne siedzenia i pomysłowo zaprojektowane wnętrze.

Ten sam kierowca przy okazji sprawdził warunki noclegowe w Seacie: po złożeniu tylnych rzędów foteli Alhambra zmienia się w wóz kempingowy. Leżąc w kufrze, doceniliśmy pomysłowo zaprojektowane schowki i panoramiczny szklany dach.

Alhambrą lubiły podróżować dzieci, gdyż duże boczne okna zapewniały im doskonałą widoczność. Dorośli dzięki temu nie mieli problemów z parkowaniem, ale niektórzy przebąkiwali, że w aucie o długości 4,85 m przydałaby się kamera cofania.

Testujących podzieliła ocena elektrycznie sterowanych drzwi. Opinie były różne: od superwygodne po zbędne. Warto podkreślić, że podczas testu ani razu nie dała plamy elektronika. Tempomat i asystent pasa spisały się bez zarzutu, a prosta nawigacja poprawnie radziła sobie nawet w gąszczu wąskich uliczek w południowych Włoszech.

Seat Alhambra - układ napędowy

Podczas etapów autostradowych doceniliśmy komfortowo zestrojone zawieszenie (w Seatach nie jest to wcale takie oczywiste!) i poprawne wygłuszenie kabiny.

Zasilany common railem motor 2.0 TDI dawał o sobie znać tylko wówczas, gdy domagał się uzupełnienia AdBlue (substancja pomagająca redukować tlenki azotu). Sęk w tym, że pojemnik na dodatek ma pojemność aż 17 l, a kontrolka informująca o jego zbyt niskim poziomie zapaliła się już po… 13 tys. km.

Jeszcze bardziej byliśmy zdziwieni, gdy okazało się, że zgasła ona po dolaniu 0,9 l dodatku. Nie do końca przekonała nas też praca dwusprzęgłowej skrzyni DSG (6b). Zazwyczaj „automat” nie dawał powodów do narzekania, miał jednak momenty słabości, np. nerwowo reagował przy ruszaniu. Sytuacja pogarszała się po podczepieniu przyczepy – szkoda, bo to niezły „koń pociągowy”.

Alhambra musiała zadowolić się... szóstką z minusem. Po przejechaniu 78 153 km regulacji wymagały reflektory. Rzeczoznawca po przebiegu 100 tys. km nie stwierdził niemal żadnych uchybień, ale powierzchniowa korozja na elementach tylnej osi nie stanowi powodu do dumy dla Seata.

Seat Alhambra 2.0 TDI - dane techniczne

Sil­nik – typ/cy­lin­dry/zawory t.diesel R4/16
Po­jem­ność sko­ko­wa (cm3) 1968
Moc mak­s. (KM/obr./min) 170/4200
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 350/1750
Zasilanie common rail
Skrzy­nia bie­gów aut. 6 (DSG)
Hamulce: przód/tył tw/t
Napęd przedni
Rozstaw osi (mm) 2919
Dł./szer./wys. (mm) 4854/1904/1720
Ogumienie 225/50 R 17
Masa własna/ładowność (kg) 1893/647
Przyczepa ham./bez ham. (kg) 2200/750
Bagażnik (l) 267/809/2430
Poj. zbiornika pa­li­wa (l) 70

Seat Alhambra 2.0 TDi - osiągi

Pręd­kość mak­symalna (km/h) 204
Przyspieszenie (s) 0-100 km/h 9,8
Spalanie (l/100 km) trasa 5,4
Spalanie (l/100 km) miasto 6,7
Spalanie (l/100 km) średnie 5,9

Seat Alhambra 2.0 TDI - nasza opinia

Alhambra okazała się wierną towarzyszką podróży. To drugie auto hiszpańskiej marki, które po 100 tys. km dostało ocenę celującą. Minus przy szóstce jest jednak zasłużony: rdza na podwoziu, szarpiący „automat” i nie do końca dopracowane dopalanie tlenków azotu (AdBlue) – inżynierowie mają nad czym pracować. Za to w kwestii funkcjonalności odwalili kawał dobrej roboty.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej