Wnętrze auta pozwala na rodzinne podróże, jednak z zastrzeżeniem, że najlepiej, gdy z przodu jadą rodzice, a z tyłu dzieci. Na przednich fotelach podróżuje się bowiem bardzo wygodnie, miejsca jest tam dużo. Z tyłu wygodnie będzie osobom o wzroście do 175-180 cm. Wyższym brakować będzie miejsca na nogi i nad głową. Ten stan rzeczy nietrudno wytłumaczyć. Aspirujące do klasy średniej Toledo zbudowano na płycie kompaktowego Golfa, a to przełożyło się właśnie na mniejszą przestronność tylnej części kabiny (podobnie, jak w wypadku Skody Octavii pierwszej generacji). Tym bardziej, że konstruktorzy postanowili wyposażyć auto w prawdziwie rodzinny bagażnik. Jego pojemność wynosi 500 l, co w tej klasie jest wynikiem więcej niż dobrym. Pamiętający pierwsze Toledo z piątymi drzwiami mogą jednak narzekać, że opisywany model to klasyczny sedan wyposażony w niewielką pokrywę bagażnika, która nie zapewnia zbyt dobrego dostępu do ładunków. Silnik pozwoli na więcej niż tylko rodzinną jazdęWygląd rodzinnego sedana może być jednak w wypadku Toledo mylący. Z silnikiem 1.8 i mechaniczną skrzynią biegów (montowano też przekładnię automatyczną, ale to propozycja dla tych, którym na dynamice raczej nie zależy) auto potrafi zostawić w tyle wiele samochodów wyglądających znacznieagresywniej. By przyspieszyć do "setki", potrzebuje jedynie 10,5 s, a to pozwala poruszać się po drogach i ulicach lepiej niż sprawnie. Możliwości jednostki napędowej można wykorzystaćw pełni dzięki zawieszeniu typowemu dla aut Grupy Volkswagena. Jest ono sprężyste, twardawe, pozwalające na pewne pokonywanie zakrętów. Nawet w koleinach auto zachowuje się stabilnie, trzeba jednak liczyć się z tym, że większe nierówności drogi będą odczuwalne dla pasażerów. Drobne nie powinny być uciążliwe. Mocną stroną zespołu napędowego Toledo jest trwałość. Awarie silnika zdarzają się rzadko. Mechanicy zalecają wymianę paska rozrządu najdalej po 90 tys. km i lepiej o tym pamiętać, bo ewentualna naprawa 20-zaworowego silnika będzie bardzo kosztowna. Zajmując się rozrządem, należy też starannie zweryfikować stan pompy wody (zazwyczaj trzeba ją zastąpić nową lub poddać regeneracji przy co drugiej wymianie paska). Jeżeli chodzi o osprzęt, to zdarzają się usterki przepływomierza powietrza objawiające się słabnięciem silnika i jego nierówną pracą (najczęściej przy przebiegu w granicach 80--100 tys. km). W egzemplarzachz początkowego okresu produkcji dość często występowały awarie cewek zapłonowych, jednak obecnie przestało to już stanowić problem. Mechaniczna skrzynia biegów jest właściwie bezobsługowa (sprawuje się o wiele lepiej niż przekładnie montowane w autach z silnikami 1.4 i 1.6). Typowy przebieg sprzęgła to 150-200 tys. km. Spotykane niekiedy awarie koła dwumasowego wynikają na ogół z pseudosportowego stylu jazdy.Żywotne są przeguby napędowe, trzeba tylko pamiętać o sprawdzaniu stanu osłon. Kupując auto używane, warto rzucić okiem na stan miski olejowej. Jest ona położona dość nisko, w rezultacie odlew z lekkich stopów jest narażony na uszkodzenia. To samo dotyczy także osłon podsilnikowych z tworzyw sztucznych. W zawieszeniu przednim najszybciej zużywające się elementy to gumy stabilizatora. Kres ich wytrzymałości objawia się stukami bądź głośnym skrzypieniem na nierównościach. Wymieniać trzeba je co kilkadziesiąt tysięcy km, ale wydatek jest kilkunastozłotowy. Poza tym zużywają się łączniki i sworznie wahaczy (wymienne). Tylne zawieszenie naprawia się raczej rzadko, zastosowana tam belka podatna skrętnie ma dużą odporność na zużycie. Godne podkreślenia jest, że amortyzatory Toledo bez większych problemów służą nawet do 200 tys. km. Zadbane auto posłuży jeszcze bardzo długoZ układem hamulcowym nie ma większych problemów. Podczas przeglądów warto jednak konserwować mechanizmy hamulców tylnej osi, bo pozostawione bez opieki mogą mieć tendencje do zapiekania się. Poważniejsze awarie instalacji elektrycznej zdarzają się rzadko. Dokuczliwe mogą być natomiast drobne usterki w rodzaju braku kontaktów w kostkach połączeniowych czy niedziałających drzwiowych wyłączników oświetlenia. Nadwozie Toledo zostało dobrze zabezpieczone przed korozją. Rdza pojawia się właściwie jedynie w autach, które miały naprawy blacharskie. Trwały (5-6 lat) jest także układ wydechowy, czasem tylko zdarza się urwanie wieszaków. Co ważne - części zamienne są łatwo dostępne, w sklepach sprzedających podespoły do aut Grupy Volkswagena jest też duży wybór zamienników. Warto serwisowaćToledo nie jest przesadnie awaryjne, a większość usterek można przewidzieć i uprzedzić podczas rutynowych przeglądów, jeśli tylko są rzetelnie wykonywane. Dotyczy to w szczególności mechanizmów hamulców tylnej osi oraz przedniego zawieszenia. Lista usterekSilnik/przeniesienie napędu - uszkodzenia przepływomierza powietrza, awarie dwumasowego koła zamachowego, mechaniczne uszkodzenia miski olejowej i plastikowych osłon podsilnikowych.Za-wie-sze-nie - zużycie gum i łączników stabilizatora przedniego, wybicie sworzni wahaczy przednich. Układ hamulcowy - zapieczenie hamulców tylnej osi.Instalacja elektryczna - awarie wyłączników krańcowych oświetlenia kabiny, niekontakty w kostkach połączeniowych.Historia modelu1998 jesień: prezentacja Toledo drugiej generacji. 1999 wiosna: rozpoczęcie sprzedaży, w ofercie silniki benzynowe 1.6/100, 1.8/125, 2.3 V5/150 KM oraz wysokoprężne 1.9 TDI/90 i 110 KM. 2000: silniki 1.4/75 KM oraz zmodernizowany 2.3 V5 o mocy 170 KM. 2002: silniki 1.6/105, 1.8/180 KM oraz 1.9 TDI/130 i 150 KM. 2004: prezentacja następcy, zakończenie sprzedaży większości wersji (oprócz 1.6/105 i 1.9 TDI/110 KM). 2005: ostateczne wycofanie modelu z rynku.zdaniem fachowca- Wytwarzany w latach 1999-2004 Seat Toledo to auto godne polecenia. Nie ma wad konstrukcyjnych, które groziłyby poważnymi czy kosztownymi naprawami. Odmiana z silnikiem 1.8 daje wiele przyjemności z jazdy, a przy tym wcale nie jest droższa w utrzymaniu (wyjąwszy może koszty paliwa) niż samochody z silnikami 1.4 i 1.6. Łukasz Kowalskidoradca serwisowy, ASO Kometa, WarszawaNASZ WERDYKTToledo z silnikiem 1.8 to dobry wybór dla tych, którzy potrzebują auta rodzinnego, ale lubią samochody żwawo reagujące na wciśnięcie pedału przyspieszenia. Ma przestronną kabinę i obszerny bagażnik, które umożliwiają spakowanie się na urlopowy wyjazd, a zarazem wcale nie jest ociężałe. Zawieszenie pozwala wykorzystać możliwości dynamicznej jednostki napędowej, jednocześnie na nierównościach nie trzeba zaciskać zębów, by nie odgryźć sobie języka. Zużycie paliwa jest spore, ale nie takie, by auto nie nadawało się do codziennej eksploatacji.
Seat Toledo 1.8 - Szybka sztuka
Toledo spełnia większość wymagań, które zwykło się stawiać autu rodzinnemu. Stylizację ma wystarczająco agresywną, by podkreślała sportowe aspiracje, ale też na tyle stonowaną, by mogły ją zaakceptować osoby nieprzepadające za awangardowymi formami.