Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Skoda Octavia II - zobacz jak zmieniała się druga generacja

13 gru 17 10:56

Druga odsłona Skody Octavii zadebiutowała w 2004 r. Równolegle (jako Tour) w salonach oferowano model pierwszej generacji. W 2008 r. pokazano auto po liftingu (RS i Scout – w kolejnym roku), ale spotkacie też egzemplarze z 2009 r., które mają „starą budę”.

Udostępnij
0
Skomentuj
historia historia Foto: Skoda

W 2010 r. ostatecznie wycofano Octavię I, jako Octavia Tour na rynek wrócił... model 2. generacji sprzed liftingu (dostępne silniki: 1.4 16V i 1.6 8V + opcjonalne LPG). Trochę to zawiłe, ale ma też wpływ na wartość egzemplarzy – te z 2011 r. z benzynowymi silnikami są wyceniane na 20-35 tys. zł (oferty na jednym z wiodących portali ogłoszeniowych), zależnie od pochodzenia, przebiegu itp. Najdroższy Tour z tego roku miał kosztować 27 tys. zł, co wydaje się adekwatne do wersji i stanu. Poniżej dokładne kalendarium zmian w Octavii II:

2004 marzec

Prezentacja auta, silniki: 1.4 16V/75 KM, 1.6 8V/102 KM (+aut.), 1.6 FSI/115 KM, 1.9 TDI/105 KM (+aut.), 2.0 TDI/140 KM.

Octavia II zastąpiła model oferowany od 1996 roku. Octavia II zastąpiła model oferowany od 1996 roku. Foto: Skoda

2004 wrzesień

Początek sprzedaży w polskich salonach Skody (do końca roku nabywców znalazło 1240 egzemplarzy nowej generacji).

2004 listopad

Prezentacja Octavii II w wersji Combi.

Bagażnik wersji Combi ma do 1620 l. Bagażnik wersji Combi ma do 1620 l. Foto: Skoda

2004 grudzień

Crash test Euro NCAP – wynik 27 punktów przy zderzeniu czołowym i bocznym dał Skodzie Octavia 4 gwiazdki. Do lepszego wyniku zabrakło dwufazowego klaksonu i kurtyn w podstawowej wersji wyposażeniowej.

W porównaniu do testów poprzedniego modelu z 2001 r., nowa wersja osiągnęła średni wynik lepszy o 2 punkty. Na bardzo dobrym poziomie pozostała ochrona dzieci i pieszych. Według organizacji Euro NCAP producent powinien poprawić kwestię ostrzeżenia przed umieszczaniem fotelika dziecięcego na przednim fotelu pasażera, gdzie w razie wypadku aktywuje się poduszka powietrzna.

Octavia II zdobyła 4 gwiazdki na 5 możliwych. Octavia II zdobyła 4 gwiazdki na 5 możliwych. Foto: Euro NCAP

2005 marzec

W polskich salonach pojawiło się kombi.

2005 czerwiec

Debiutowała Octavia Combi w wersji Premia – z homologacją ciężarową, 4-osobową.

2005 wrzesień

Opcjonalny filtr DPF. Wprowadzenie Octavii w wersji RS z silnikiem 2.0 TFSI (200 KM). Liczne dodatki stylistyczne, modyfikacje podwozia.

RS ma bardziej agresywną stylistykę zewnętrzną. RS ma bardziej agresywną stylistykę zewnętrzną. Foto: Skoda

2005 grudzień

Zmiany w Octavii Tour (samochód pierwszej generacji, ciągle dostępny w salonach): pojawiła się wersja z silnikiem wysokoprężnym 1.9 TDI o mocy 101 KM.

2006 maj

Drobne zmiany w wersji podstawowej: silnik 1.4 16V ma 80, a nie 75 KM. Układ ESP uzupełniono o system Dynamic Steering Control.

2006 sierpień

Debiut uterenowionego kombi Scout. Nowo zaprojektowane zderzaki przednie i tylne oraz profilowane listwy progowe w kolorze nadwozia podkreślają design. Ochronne listwy na nadkolach, przednie listwy progowe z wygrawerowanym napisem „Scout” oraz osłony podwozia zabezpieczają podzespoły. Silniki: 2.0 FSI o mocy 150 KM lub 2.0 TDI oferujący 140 KM.

W porównaniu z wersją 4x4 Scout ma wyższy prześwit. W porównaniu z wersją 4x4 Scout ma wyższy prześwit. Foto: Skoda

2006 wrzesień

Uzupełnienie odmiany RS o turbodiesla 2.0/170 KM (pompowtryskiwacze).

2007 czerwiec

Wprowadzenie silnika 1.8 TSI (160 KM) - to nowa, nieudana seria EA888.

2008 marzec

Skoda Auto wyprodukowała w swych zakładach w Vrchlabi dwumilionową Octavię.

Dwumilionową Octavią okazał się Scout z silnikiem 2.0 TDI. Dwumilionową Octavią okazał się Scout z silnikiem 2.0 TDI. Foto: Skoda

2008 maj

Zmiana 170-konnego turbodiesla - miejsce pompowtryskiwaczy zajął wtrysk common rail.

2008 październik

Lifting: zmieniono kształt reflektorów, auto otrzymało masywniejszą atrapę chłodnicy i jednoczęściowy zderzak, a w tylnej części - nowe osłony lamp oraz zderzak wyposażony w zintegrowane "kocie oczy". Wnętrze oferuje nowy zestaw systemów nawigacyjnych oraz audio. Przeprojektowano kierownicę, pojawiła się nowa, podświetlana na biało deska rozdzielcza i układ sterowania klimatyzacją oraz ozdobne elementy na drzwiach i konsoli centralnej. Dla wszystkich wersji wyposażenia pojawiły się nowe tapicerki. Inne elementy wyposażenia to np. radio Bolero oraz nawigacja z kolorowym monitorem dotykowym, nowe gniazdo dla iPoda z wejściem AUX lub USB i wyświetlaczem maxi DOT, zaawansowana obsługa telefonu GSM przez urządzenie Bluetooth, V generacja czujników parkowania z lepszym podglądem na ekranie i sygnałem dźwiękowym, immobiliser IV generacji zapewniający lepszą ochronę - identyczny z montowanym w Nowym Superbie, nowsze sprzęgło napędu 4x4 w wersjach 4x4 i Scout. Pojawił się silnik 1.4 TSI (122 KM), 200-konny motor RS-a zmieniono na wersję EA888.

Zmienione auto ma przyjemniejszy design. Zmienione auto ma przyjemniejszy design. Foto: Skoda

2009 kwiecień

Lifting zewnętrzny przeszły wersje RS oraz Scout.

RS stracił trochę agresji. RS stracił trochę agresji. Foto: Adam Mikuła / Newspix

2009 czerwiec

Wprowadzenie super-oszczędnej odmiany GreenLine z silnikiem 1.6 TDI (z instalacją common rail). Do auta wprowadzono też modyfikacje techniczne, które pozwalają osiągać niskie zużycia paliwa i ograniczenie emisji CO2. Są to m.in. obniżenie współczynnika oporu powietrza, niższe o 15 mm podwozie, wykorzystanie specjalnych opon o niskim oporze toczenia i obniżenie masy pojazdu. Auto spalać ma w cyklu mieszanym 4,5 l paliwa na 100 km, wydzielając 114 g CO2/km.

2009 wrzesień

Debiut wersji z fabryczną instalacją gazową.

2010 styczeń

Najmniejszy silnik pod maską Octavii ma od teraz 1,2 l pojemności, ale doładowanie i wtrysk bezpośredni dbają o wysoką moc – to 105 KM.

Jednostka 1.2 nie zdobyła popularności. Jednostka 1.2 nie zdobyła popularności. Foto: Adam Mikuła / Newspix

2010 luty

W wersji ciężarowej kupić można również odmiany RS oraz Scout.

2010 maj

Zmiana w gamie najbardziej popularnej wersji silnikowej – dwulitrowy turbodiesel w dalszym ciągu oferuje 140 KM, ale zamiast pompowtryskiwaczy ma system common rail. To świetna wiadomość, bo nowszy motor ciszej pracuje i jest znacznie mniej awaryjny.

Skoda prezentuje Octavię Green E Line Concept – elektryczny samochód koncepcyjny. W późniejszym czasie auto przeszło fazę testów. Zasięg tego auta to – teoretycznie - 140 km na jednym ładowaniu. Wersja Green E Line bazuje na Octavii Combi. Stała moc to 82 KM, maksymalna – 115 KM. Maksymalny moment obrotowy - 270 Nm - osiągany już na starcie pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w 12 s.

Akumulatory znalazły się w środkowej i tylnej części podłogi. Ważą 315 kg. Akumulatory znalazły się w środkowej i tylnej części podłogi. Ważą 315 kg. Foto: Skoda

2010 listopad

Zakończenie produkcji Octavii I generacji.

Wprowadzenie fabrycznej wersji 1.4 TSI z instalacją LPG. Nie był to jednak tak duży sukces, jak w przypadku wolnossącego motoru 1.6 – silniki z bezpośrednim wtryskiem zużywają równocześnie dużo benzyny i są zbyt drogie.

2010 grudzień

Po kilku miesiącach przerwy do salonów wróciła Octavia z silnikiem 1.6/102 KM.

Pojawiła się nowa wersja Octavii Tour – tym razem to model II generacji, ale sprzed liftingu. Ograniczona gama silników: 1.4 16V oraz 1.6 8V.

2011 luty

Wprowadzenie odmiany specjalnej Family Plus, m.in. z silnikiem 1.8 TSI o mocy 152 KM (wersja stosowana tylko w tej odmianie).

2011 kwiecień

Wersja ciężarowa Premia – dla 2 osób, z pełnym odliczeniem podatku VAT (stosownie do ówczesnych przepisów).

2011 czerwiec

Sposób na uczczenie 10. rocznicy wprowadzenia Octavii RS? Przygotowanie specjalnej odmiany na legendarne zawody w Bonneville Salt Flats. To słone jezioro znajduje się na zachód od Salt Lake City i zajmuje około 50 mil kwadratowych północno-zachodniej części stanu Utah. Samochód wyposażono w czterocylindrowy silnik benzynowy 2.0 TSI, ale tradycyjne doładowanie zastąpiono urządzeniem, bazującym na częściach firmy Garret. Octavia dysponuje mocą 600 KM, co sprawia, że samochód potrzebuje wysokooktanowego paliwa rajdowego (z domieszką metanolu i wody).

Z wynikiem 365 km/h Skoda ustanowiła rekord prędkości dla aut z silnikami turbo do 2 litrów. Z wynikiem 365 km/h Skoda ustanowiła rekord prędkości dla aut z silnikami turbo do 2 litrów. Foto: Skoda

2012 grudzień

Zaprzestanie produkcji wersji sprzed liftingu (oferowanej jako Tour).

2013 marzec

Debiut Octavii III generacji.

Kompletne informacje na temat używanej Skody Octavia II generacji w Auto Świecie z 11 grudnia 2017 r.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (29)

No photo
No photo ~PiotrK Użytkownik anonimowy
~PiotrK :
No photo ~PiotrK Użytkownik anonimowy
Dużo podróżuję i jak tak obserwuje, to rzeczywiście skody są najszybsze, szczególnie te oklejone napisami i te, którym zabrali w fabryce ostatni cylinder z tłokiem. W zamian, wraz z kluczykiem dostają od dilera 3 życia extra. Do tego w promocji sandały i 3 pary skarpet, wszak to, wg reklam, auta rodzinne, na wakacyjne podróże tez. Po protestach obrońców zwierząt futerkowych zaprzestano dodawać czapek z nutrii, ale co roku na wiosnę można liczyć na kamizelkę z 36-cioma kieszeniami.
14 gru 17 01:44 | ocena: 86%
Liczba głosów:14
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Właściciel skody Użytkownik anonimowy
~Właściciel skody :
No photo ~Właściciel skody Użytkownik anonimowy
1,9 TFI 2006r padła turbina, padła dwumasa, teraz klima nieszczelna, wszystkie wymienione naprawy to koszt ok 2500 zł tyle wycenia mechanicy nie wspomnę o innych drobnych naprawach oraz tym że auto ma masę usterek, koniec z diesels i niemieckimi szrot ami wracam do benzyny i japończycy.
13 gru 17 23:58 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
89%
11%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~on Użytkownik anonimowy
~on :
No photo ~on Użytkownik anonimowy
miałem taka nówkę kupiona w salonie 2010 1,6 kombi myślałem na lata , bzdura dziadostwo, tylna klapa korozja , progi korozja podobno za twarde uszczelki, elektryka okien wiecznie problem,silnik masakra podobno wadliwe głowice z meksyku,zaczęło od brania oleju a później......remont ,szkoda gadać, sprzedałem przy przebiegu 100tyś przereklamowane dziadostwo, jedynie in plus to wielkość bagażnika.
pozdr
14 gru 17 08:42 | ocena: 73%
Liczba głosów:11
73%
27%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adam1985 Użytkownik anonimowy
~Adam1985 :
No photo ~Adam1985 Użytkownik anonimowy
A ja mam 1.6 mpi z 2011 roku z gazem stag. Śmiga elegancko, nie ma drogich rzeczy do popsucia. Jestem narazie zadowolony. Samochód taki nijaki, ale podoba mi się i dobrze się nim jeździ. Gazu pali mi 8 litrów więc jest spoko.
13 gru 17 18:37 | ocena: 88%
Liczba głosów:16
88%
13%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~aaa Użytkownik anonimowy
~aaa :
No photo ~aaa Użytkownik anonimowy
Wybrać inne auto... praktycznie wszystkie są zajeżdżone przez przedstawicieli handlowych. Te które nie są od przedstawicieli, stoja zamknięte w ciepłych garażach i nie są na sprzedaż!!! W życiu używanej skody
14 gru 17 07:45 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mirosek Użytkownik anonimowy
~Mirosek :
No photo ~Mirosek Użytkownik anonimowy
przez chwilę o niej myślałem jak kupowałem nowe auto, ale jednak w peugeocie mi lepszą ofertę dali i śmigam 308ką. Fajna, taka bardziej rodzinna bryka, ale wiadomo jak się ma 2 dzieci to trzeba o tym myśleć. Specjalnie teraz kupowałem bo na koniec roku zawsze spore rabaty.
13 gru 17 17:20 | ocena: 53%
Liczba głosów:19
53%
47%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Wibrax Użytkownik anonimowy
~Wibrax :
No photo ~Wibrax Użytkownik anonimowy
Super auto ekonomiczne i wygodne takie powinni produkować 8,,l/100 km gazu oczywiście cykl mieszany.
13 gru 17 20:39 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~TylkoPrawda Użytkownik anonimowy
~TylkoPrawda
No photo ~TylkoPrawda Użytkownik anonimowy
do Przemysław Mucha:
Przemysław Mucha Przemysław Mucha Facebook
14 gru 17 07:11 użytkownik Przemysław Mucha napisał:
Muł owszem. Jak się nie potrafi wolnossącym pojazdem jeździć. Przy stosownym do potrzeb redukowaniu biegów i kręceniu go na obroty, można wykrzesać małego wariata. Tutaj nie ma filozofii - jest tylko technika.
Taaa, 12,3s do 100 to rakieta. W dodatku piękna skrzynia 5 biegowa sprawia, ze przy 130km/h masz juz 4000obr - tu już nie ma czego redukować, żeby jako tako przyspieszyc, a to dopiero 130....
na 4 biegu przy tej predkosci to pewnie z 5000 obr ma.
W dodatku zrób sobie trasę z prędkościa 130-140 km/h - ciekawe ile oleju będziesz musiał potem dolać?? bo silnik caly czas wyje na wysokich obrotach...
14 gru 17 10:40 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~grom Użytkownik anonimowy
~grom
No photo ~grom Użytkownik anonimowy
do ~Marian:
No photo ~Marian Użytkownik anonimowy
13 gru 17 17:41 użytkownik ~Marian napisał
Skody niemieckiej na pewno nie chcę jedno pewne, a ponad to w rankingach bezawaryjności skody wypadają fatalnie.
skoda felicia 1,3 spi 2005 400kkm, przez 22lata 2 razy odmówiła posłuszeństwa z powodu alternatora. jestem ciekaw który samochód, jego led-y, ekrany dotykowe, zegary elektroniczne, hamulec bezp. elektryczny to przeżyje w 22 lata i będzie działał, do tego na gazie??
13 gru 17 23:05 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
43%
57%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jureks Użytkownik anonimowy
~jureks :
No photo ~jureks Użytkownik anonimowy
gdyby wrócili do silników 1.6 MPI 102 kM sprzedaż gwarantowana,sam bym kupił
14 gru 17 12:20 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej