CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.304.424.111.95
Średnio4.554.664.302.08
Najdrożej4.784.954.592.32

Solidna średnia w klasie - Ford C-Max II

16 lip, 08:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Ford C-Max II daje sporo frajdy z jazdy jak na vana, ale nie zawsze jest autem tanim w użytkowaniu

Kompaktowy van Forda ma swój charakter, bo łączy dobre możliwości przewozowe ze świetnymi właściwościami jezdnymi. Nie inaczej jest w 2. generacji Forda C-Maxa, niezależnie od tego, czy mówimy o krótszej 5-osobowej wersji, czy też o wydłużonym i rzadziej spotykanym Grandzie (5- lub 7-miejscowy; boczne drzwi przesuwane).

Duże znaczenie ma tu wykorzystanie podwozia z Forda Focusa III. Dzięki temu również koszty napraw zawieszenia nie są wysokie, i tak np. wymiana wszystkich sworzni tylnych wahaczy plus ustawienie geometrii kosztuje ok. 1500 zł (zazwyczaj co 150-200 tys. km).

Ford C-Max II - niektóre awarie są drogie

Skupiliśmy się na wersji produkowanej do face liftingu w 2015 r., bo jest ona najpopularniejsza na rynku wtórnym. Na zdjęciach prezentujemy odmianę Grand z przesuwanymi bocznymi drzwiami. Od mechaników z warszawskiego serwisu Solid Garage, specjalizującego się w naprawach Fordów, dowiedzieliśmy się, że z ich prowadnicami nie ma żadnych problemów.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

O wiele częściej mogą się zepsuć elektryczne siłowniki zamków (koszt naprawy: 500-1000 zł). Zastrzeżenia mamy także do wykończenia wnętrza – widzieliśmy połamane plastiki ustawień fotela kierowcy.

Ford nie ustrzegł się niestety także droższych problemów – o przekładni kierowniczej piszemy w galerii, podobnie jak o dwusprzęgłowej skrzyni Powershift. W jej przypadku zaleca się co 60 tys. km wymieniać olej wraz z filtrem (500-800 zł), bo wydłuża to żywotność zespołu sprzęgieł pracujących w kąpieli olejowej. Jeśli jednak trzeba je będzie wymienić, zapłacicie od 7,5 do nawet 10 tys. zł.

Drogo wychodzi też wymiana sterownika w wolnossącym silniku 1.6 (moc: 85, 105 lub 125 KM) – kosztuje 4 tys. zł (zmodernizowana przez Forda część też zawodzi). Ta awaria nie występuje w motorze 1.6 EcoBoost (150 lub 182 KM), ale nie jest to jednostka pozbawiona wad (problemy z pompą wysokiego ciśnienia i turbosprężarką).

Nie polecamy silnika 1.0 EB R3 (100 i 125 KM), gdyż ma m.in. trudny do wymiany rozrząd i problemy z turbinami, a w 100-konnej wersji okazuje się za słaby do napędzania kompaktowego vana.

Ford C-Max częściej jednak występuje z francuskimi dieslami – polecamy motor 2.0 TDCi (do liftingu: 115, 140 lub 163 KM). Diesel 1.6 TDCi 8V (95 i 115 KM) jest mocno zmodernizowany w stosunku do starszych odmian 16V. Tutaj jako pierwsze kapitulują zwykle wtryskiwacze Delphi. Na szczęście nowe nie mają zaporowych cen (700-800 zł za sztukę), można je także regenerować (za ok. 450 zł/sztuka).

Ford C-Max II - ceny części:

Filtr oleju od 37 zł
Filtr powietrza od 34 zł
Klocki hamulcowe (przód) od 230 zł
Tarcze hamulcowe (przód) od 420 zł
Turbosprężarka 2200 zł
Amortyzator (przód) od 180 zł
Błotnik 580 zł
Reflektor 802 zł
*ceny dotyczą nieoryginalnych elementów do C-Maxa 1.6 TDCi/115 KM z 2012 r.; dostęp do zamienników jest bardzo dobry, większość taka sama, jak w innych Fordach

Ford C-Max II - serwis:

Olej silnikowy* co 20 tys. km
Filtr powietrza co 60 tys. km
Filtr pyłkowy co 20 tys. km
Płyn hamulcowy co 2 lata
Płyn chłodzący co 120 tys. km
Filtr paliwa* co 60 tys. km
Olej w skrzyni co 60 tys. km
Napęd rozrządu** co 200 tys. km
*zalecane okresy dla diesli, w benzyniakach interwał wymiany oleju wynosi 30 tys. km; **w wersji 1.6 16V pasek wymienia się co 160 tys. km, w EcoBoost – co 200 tys. km (radzimy skrócić do 160 tys. km lub 8 lat)

Ford C-Max II - dane techniczne:

Wersja 1.6 1.6 TDCi
Silnik – typ/cyl./zawory benz. R4/16 t.diesel R4/8
Pojemność skokowa (cm3) 1596 1560
Moc maksymalna (KM/obr./min) 125/6300 115/3600
Maks. moment (Nm/obr./min) 159/4000 270/1750
Skrzynia biegów man. 5 man. 6
Napęd przedni
Masa własna/ładowność (kg) od 1374/486 od 1390/525
Wymiary (dł./szer./wys.; mm) 4380/1828/1626
Rozstaw osi (mm) 2650
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,5 11,3
Prędkość maks. (km/h) 188 184
Spalanie (wg EU; l/100 km) 8,4/5,2/6,4 5,5/4,3/4,7

Naszym zdaniem: nie zawsze bez skazy

C-Max to udane, ale nie pozbawione wad auto. Niektóre awarie można tanio usunąć. Niestety, w przypadku defektu elektrycznego wspomagania, sterownika silnika (1.6) czy problemów ze skrzynią Powershift tanio nie będzie. Przypuszczamy, że w przyszłości naprawy stanieją.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (24)

No photo
No photo ~Tyrion.L Użytkownik anonimowy
~Tyrion.L
No photo ~Tyrion.L Użytkownik anonimowy
do ~Artur :
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
17 lip 16:10 użytkownik ~Artur napisał
W tym zestawieniu nie pasuje mi Meriva jest o klasę niżej od C Maxa klasowo to Zafira
Miałem Merivę z 1.7 CDTi ( skądinąd dobry i solidny samochód) , a teraz C-MAX 1.6 TDCi . Porównanie obu samochodów i komfortu jazdy nie ma sensu. Ford jest o klasę lub dwie lepszy głównie jeśli chodzi o zawieszenie , komfort , trzymanie w zakrętach , wyciszenie , a moim konkretnym przypadku sześciobiegową skrzynię zamiast pięcio. To idealne rodzinne auto na dłuższe wyjazdy a na długiej trasie 4 osoby i pełny bagażnik z szybkością autostradową 140 km/h średnie spalanie wynosi 5.5 litra na 100 km.
18 lip 09:19 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
89%
11%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Wojciech Łukasiewicz Wojciech Łukasiewicz Facebook
Wojciech Łukasiewicz
Wojciech Łukasiewicz Wojciech Łukasiewicz Facebook
do ~Grzes:
No photo ~Grzes Użytkownik anonimowy
18 lip 08:56 użytkownik ~Grzes napisał
W tym litrazu bagażnika pod foto to chyba jakaś pomyłka. Tylko kilka litrów różnicy w wersji standard a grand ? Samo auto całkiem spoko ale wygląd nie powala. Do tego w środku ten mały wyświetlacz na centarli
Chcesz wyświetlacza to sobie telewizor zainstaluj a samochód ma jeździć i się nie psuć.
18 lip 09:10 | ocena: 100%
Liczba głosów:9
100%
0%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Piniowski Użytkownik anonimowy
~Piniowski :
No photo ~Piniowski Użytkownik anonimowy
Znawcy sie znaleźli-qJeździłem Fartburgiem Folvem i Folksfagenem, miałem i Francuza i Forda jak sie umie jeździć i zadbać o auto to można Fszystkim podróżować
18 lip 15:46 | ocena: 91%
Liczba głosów:11
91%
9%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
~Motofun :
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
Możesz przedłużyć trwałość silnika, skrzyni, dyferencjałów. Zmniejszając tarcie o 88% w silniku, turbinie, skrzyni biegów, dyferencjale w odniesieniu do samego tylko oleju wydłużamy 2 - 4 x ich trwałość i osiągamy przyrost 7 - 9% mocy, 6,5 - 8% momentu obrotowego (średn. wynik hamowni)! Tarcie „pożera” moc, generuje ciepło i niszczy podzespoły. Dzięki technologii s x 6 0 0 0. p l która generuje powłoczkę o najniższym współczynniku tarcia ciał stałych osiągnięto 8 - 12% niższe zużycie paliwa. W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty, a tym samym samochód, motocykl lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Redukuje branie oleju od 50 - 90%. Stosuje się tylko raz na 80 - 130 tys. km! Nie ma jakościowych odpowiedników. W USA stosowany od 1989 roku, w Polsce od 2010 r. Toyota - Japonia (link:toyota.jp/after_service/car_care/yohin/engine_room/index.html) zaleca technologię S X 6 0 0 0 wymagającym klientom a Mazda zalecała do czasu nawiązania współpracy z Fordem. W 1991r. Mazda787B właśnie z problematycznym silnikiem Wankla wygrała 24 godzinny wyścig Le Mans. Nie wierz „wszystkowiedzącym”, w Opiniach są telefony użytkowników, sam sprawdź, porozmawiaj. Nie daj się zmanipulować lobby olejowemu czy paliwowemu, producentom samochodów, gdyż skuteczność tych środków szkodzi im interesom a oni Tobie. Sprawdź nas zanim ślepo im zaufasz!
1 sie 08:14 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
~Artur :
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
W tym zestawieniu nie pasuje mi Meriva jest o klasę niżej od C Maxa klasowo to Zafira
17 lip 16:10 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
| odpowiedzi: 5
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~DM Użytkownik anonimowy
~DM :
No photo ~DM Użytkownik anonimowy
Żona ma C-maxa- 1.5 Ecoboost - dla niej super ale ona ma 170 cm, ja mam 190 I bardzo ciężko znaleźć komfortową pozycję za kierownicą (prawa noga nie ma odpowiedniego oparcia), spasowanie plastików przeciętna ale jakość materiałów niezła, poza tym to bardzo sympatyczne auto, a silnik 1.5 EB - bardzo fajny..
1 sie 00:07 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
~sed :
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
To tylko Ford, wiadomo ale jak nie jest katowany wytrzyma długo, a do cięższych zadań to jest traktor.
17 lip 10:40 | ocena: 58%
Liczba głosów:12
42%
58%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~lekkre Użytkownik anonimowy
~lekkre
No photo ~lekkre Użytkownik anonimowy
do ~Pozdrawiam :
No photo ~Pozdrawiam Użytkownik anonimowy
18 lip 14:23 użytkownik ~Pozdrawiam napisał
Stary nie chrzań, chyba że sprzedajesz ten szrot. Jeżdżę opla mi już 10 lat teraz jest już 4, i nie miałem problemu ani z komfortem ani silnikami. Koleżanka kupiła mondeo w dieslu i po 70 tyś serwis doradził jej po awarii by wymieniła go na
opel jest dobry na dojazdy z obory do stodoly ;)
18 lip 15:35 | ocena: 60%
Liczba głosów:10
40%
60%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~xfunky Użytkownik anonimowy
~xfunky
No photo ~xfunky Użytkownik anonimowy
do Wojciech Łukasiewicz:
Wojciech Łukasiewicz Wojciech Łukasiewicz Facebook
18 lip 09:10 użytkownik Wojciech Łukasiewicz napisał:
Chcesz wyświetlacza to sobie telewizor zainstaluj a samochód ma jeździć i się nie psuć.
Gościu maliowy...Albo się robi dobre ergonomiczne deski rozdzielcze oraz wyświetlacze albo wcale. Bo to co zaprezentował Ford w tym modelu jest poniżej dna.
31 lip 08:25 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
25%
75%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Wojciech Łukasiewicz Wojciech Łukasiewicz Facebook
Wojciech Łukasiewicz
Wojciech Łukasiewicz Wojciech Łukasiewicz Facebook
do ~xfunky:
No photo ~xfunky Użytkownik anonimowy
31 lip 08:25 użytkownik ~xfunky napisał
Gościu maliowy...Albo się robi dobre ergonomiczne deski rozdzielcze oraz wyświetlacze albo wcale. Bo to co zaprezentował Ford w tym modelu jest poniżej dna.
Bo nie ma to jak 54 calowy telewizor na desce rozdzielczej i samochód jeżdżący na lawecie i stojący w naprawie.
Dziecinada przez ciebie przemawia.
31 lip 19:20 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Ford C-Max II (2010-15) - od 30 000 zł

Ford C-Max nie przypomina tym, jak się go prowadzi, innych vanów, np. tych z Francji.

Solidna średnia w klasie - Ford C-Max II (slajd 1 z 16)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego