CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.094.243.931.60
Średnio4.314.534.131.75
Najdrożej4.574.664.472.21

Solidna średnia w klasie - Ford C-Max II

16 lip, 08:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Ford C-Max II daje sporo frajdy z jazdy jak na vana, ale nie zawsze jest autem tanim w użytkowaniu

Kompaktowy van Forda ma swój charakter, bo łączy dobre możliwości przewozowe ze świetnymi właściwościami jezdnymi. Nie inaczej jest w 2. generacji Forda C-Maxa, niezależnie od tego, czy mówimy o krótszej 5-osobowej wersji, czy też o wydłużonym i rzadziej spotykanym Grandzie (5- lub 7-miejscowy; boczne drzwi przesuwane).

Duże znaczenie ma tu wykorzystanie podwozia z Forda Focusa III. Dzięki temu również koszty napraw zawieszenia nie są wysokie, i tak np. wymiana wszystkich sworzni tylnych wahaczy plus ustawienie geometrii kosztuje ok. 1500 zł (zazwyczaj co 150-200 tys. km).

Ford C-Max II - niektóre awarie są drogie

Skupiliśmy się na wersji produkowanej do face liftingu w 2015 r., bo jest ona najpopularniejsza na rynku wtórnym. Na zdjęciach prezentujemy odmianę Grand z przesuwanymi bocznymi drzwiami. Od mechaników z warszawskiego serwisu Solid Garage, specjalizującego się w naprawach Fordów, dowiedzieliśmy się, że z ich prowadnicami nie ma żadnych problemów.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

O wiele częściej mogą się zepsuć elektryczne siłowniki zamków (koszt naprawy: 500-1000 zł). Zastrzeżenia mamy także do wykończenia wnętrza – widzieliśmy połamane plastiki ustawień fotela kierowcy.

Ford nie ustrzegł się niestety także droższych problemów – o przekładni kierowniczej piszemy w galerii, podobnie jak o dwusprzęgłowej skrzyni Powershift. W jej przypadku zaleca się co 60 tys. km wymieniać olej wraz z filtrem (500-800 zł), bo wydłuża to żywotność zespołu sprzęgieł pracujących w kąpieli olejowej. Jeśli jednak trzeba je będzie wymienić, zapłacicie od 7,5 do nawet 10 tys. zł.

Drogo wychodzi też wymiana sterownika w wolnossącym silniku 1.6 (moc: 85, 105 lub 125 KM) – kosztuje 4 tys. zł (zmodernizowana przez Forda część też zawodzi). Ta awaria nie występuje w motorze 1.6 EcoBoost (150 lub 182 KM), ale nie jest to jednostka pozbawiona wad (problemy z pompą wysokiego ciśnienia i turbosprężarką).

Nie polecamy silnika 1.0 EB R3 (100 i 125 KM), gdyż ma m.in. trudny do wymiany rozrząd i problemy z turbinami, a w 100-konnej wersji okazuje się za słaby do napędzania kompaktowego vana.

Ford C-Max częściej jednak występuje z francuskimi dieslami – polecamy motor 2.0 TDCi (do liftingu: 115, 140 lub 163 KM). Diesel 1.6 TDCi 8V (95 i 115 KM) jest mocno zmodernizowany w stosunku do starszych odmian 16V. Tutaj jako pierwsze kapitulują zwykle wtryskiwacze Delphi. Na szczęście nowe nie mają zaporowych cen (700-800 zł za sztukę), można je także regenerować (za ok. 450 zł/sztuka).

Ford C-Max II - ceny części:

Filtr oleju od 37 zł
Filtr powietrza od 34 zł
Klocki hamulcowe (przód) od 230 zł
Tarcze hamulcowe (przód) od 420 zł
Turbosprężarka 2200 zł
Amortyzator (przód) od 180 zł
Błotnik 580 zł
Reflektor 802 zł
*ceny dotyczą nieoryginalnych elementów do C-Maxa 1.6 TDCi/115 KM z 2012 r.; dostęp do zamienników jest bardzo dobry, większość taka sama, jak w innych Fordach

Ford C-Max II - serwis:

Olej silnikowy* co 20 tys. km
Filtr powietrza co 60 tys. km
Filtr pyłkowy co 20 tys. km
Płyn hamulcowy co 2 lata
Płyn chłodzący co 120 tys. km
Filtr paliwa* co 60 tys. km
Olej w skrzyni co 60 tys. km
Napęd rozrządu** co 200 tys. km
*zalecane okresy dla diesli, w benzyniakach interwał wymiany oleju wynosi 30 tys. km; **w wersji 1.6 16V pasek wymienia się co 160 tys. km, w EcoBoost – co 200 tys. km (radzimy skrócić do 160 tys. km lub 8 lat)

Ford C-Max II - dane techniczne:

Wersja 1.6 1.6 TDCi
Silnik – typ/cyl./zawory benz. R4/16 t.diesel R4/8
Pojemność skokowa (cm3) 1596 1560
Moc maksymalna (KM/obr./min) 125/6300 115/3600
Maks. moment (Nm/obr./min) 159/4000 270/1750
Skrzynia biegów man. 5 man. 6
Napęd przedni
Masa własna/ładowność (kg) od 1374/486 od 1390/525
Wymiary (dł./szer./wys.; mm) 4380/1828/1626
Rozstaw osi (mm) 2650
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,5 11,3
Prędkość maks. (km/h) 188 184
Spalanie (wg EU; l/100 km) 8,4/5,2/6,4 5,5/4,3/4,7

Naszym zdaniem: nie zawsze bez skazy

C-Max to udane, ale nie pozbawione wad auto. Niektóre awarie można tanio usunąć. Niestety, w przypadku defektu elektrycznego wspomagania, sterownika silnika (1.6) czy problemów ze skrzynią Powershift tanio nie będzie. Przypuszczamy, że w przyszłości naprawy stanieją.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Prawdziwym bohaterem dzisiejszego wydania jest niewątpliwie nowe Audi A8. To niezwykle luksusowa limuzyna klasy premium. Warto również zwrócić uwagę na pierwszy test nowego Volvo XC60 oraz debiut Opla Insignii w naszym porównaniu z rywalami w klasie. Zarówno Volvo, jak i Opel bardzo dobrze wypadają w naszych sprawdzianach. Insignii udało się pokonać niewątpliwą liderkę segmentu, która jest u nas Skoda Superb. W naszym cyklu o silnikach poszczególnych marek wzięliśmy pod lupę koreańskich producentów: Kie i Hyundaia. Które wersje są trwałe i niezawodne?
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Ford C-Max II (2010-15) - od 30 000 zł

Ford C-Max nie przypomina tym, jak się go prowadzi, innych vanów, np. tych z Francji.

Solidna średnia w klasie - Ford C-Max II (slajd 1 z 16)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego