Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Szukamy pakownego i dużego kombi za 10 tys. zł

14 sty 16 16:24

Audi A6, BMW serii 5, Mercedes kl. E, Opel Omega i Volvo V70 – wszystkie w wersji kombi i w podobnym wieku. Można je kupić za 10 tys. zł. Ale czy warto? I co sobą dziś reprezentują?

Udostępnij
0
Skomentuj

Tym razem na celownik bierzemy praktyczne kombi klasy wyższej, które można kupić za ok. 10 tys. zł. Przeglądając ogłoszenia, wytypowaliśmy pięć modeli nadal wartych uwagi – szeroka oferta, dobry dostęp do zamienników i części używanych.

Do tego ich walory przewozowe robią duże wrażenie, i to ze względu nie tylko na pojemne bagażniki, lecz także niemałą ilość miejsca w kabinie, często bogate wyposażenie i szeroki wybór wersji silnikowych. Zalet jest zatem wiele. Gorzej wygląda kwestia stanu technicznego. Na rynku dominują auta mocno zmęczone, niedoinwestowane, z dużymi przebiegami (często mają cofnięty licznik). Znalezienie ładnego egzemplarza za 10 tys. zł nie jest łatwe, ale okazje niekiedy się zdarzają.

W galerii zobaczycie, które kombi za 10 tys. zł warto kupić.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Archiwum / Auto Świat

Audi A6 C5 (1997-2004) cena od 8 000 zł

Audi A6 nie jest rekordzistą pod względem wielkości kufra (poj. 455-1590 l), ale jeśli chodzi o liczbę ofert na rynku wtórnym, a przede wszystkim koszty napraw i obsługi technicznej (oczywiście, poza ASO), A6 Avant typoszeregu C5 wypada lepiej niż zadowalająco. Do tego można liczyć na: bogate wyposażenie wielu egzemplarzy, wersje z manualną lub automatyczną skrzynią biegów (odradzamy zakup auta z przekładnią Multitronic), odmiany z napędem na przednią oś lub 4x4, a także szeroką paletę silników.

Godne uwagi są benzyniaki 1.8T/150 i 180 KM i 2.4 V6/136-170 KM. Te dość solidne motory w zupełności wystarczą do codziennej jazdy. Owszem, mają słabe punkty, ale generalnie okazują się dość trwałe i nie palą przesadnie dużo (średnio: 1.8T – ok. 10 l/100 km, 2.4 V6 – ok. 11 l/100 km). Natomiast jeśli chodzi o diesle, to najbezpieczniejszą inwestycją obecnie wydaje się motor 1.9 TDI. 2,5-litrówka V6 TDI od samego początku zmagała się z wieloma poważnymi problemami (często drogimi w naprawie).

Dziś te „A-szóstki” 2.5 V6 TDI, które nie były systematycznie naprawiane, są prawdziwą skarbonką. Z kolei wersja 1.9 TDI może nie daje takiej satysfakcji z jazdy, jak „V-szóstka” TDI i często ma duże przebiegi za sobą, ale cechuje się wysoką trwałością, jest tania w naprawach i niewiele pali (ok. 6-7 l/100 km). Warto wiedzieć, że do 2001 r. silnik 1.9 TDI występował w dwóch wersjach mocy: 110 KM (pompa rozdzielaczowa) i 115 KM (pompowtryskiwacze), a później – tylko w odmianie 130-konnej (pompowtryskiwacze). Około 10 tys. zł wystarczy na A6 kombi z lat 1997-2001 (wersje sprzed modernizacji).

Audi A6 to nam się podoba: rozsądne koszty napraw polecanych wersji, pojemne wnętrze, bogate wyposażenie.

Audi A6 to nam się nie podoba: dużo aut z ogromnymi przebiegami i egzemplarzy powypadkowych, awaryjny diesel 2.5 V6 TDI.

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Szukamy pakownego i dużego kombi za 10 tys. zł (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego