Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Tanie i trwałe dla rodziny. Top 5 kompaktowych vanów

26 mar 17 15:00

Kompaktowe vany za ok. 15 tys. zł mają liczne zalety, bo poza sporym wnętrzem i dużym bagażnikiem kuszą też częściami w akceptowalnych cenach i dość prostą budową. Wybraliśmy dla was pięć interesujących propozycji.

Udostępnij
0
Skomentuj

Kwota około 15 tys. zł daje już całkiem niezłą możliwość wyboru spośród vanów powstałych na płytach podłogowych modeli kompaktowych. Nasza piątka najlepiej o tym świadczy, ale decyzja powinna być przemyślana, a auto – sprawdzone.

Szybko się sprzedają

Pomimo dość dużej rynkowej popularności kompaktowe vany w dobrym stanie nie czekają zwykle długo na nabywców. Szczególnie gdy kosztują ok. 15 tys. zł. Wady? Z trwałością niektórych modeli jest bardzo różnie.

Jak to zwykle bywa, trzeba unikać pewnych wersji silnikowych – mogą generować spore koszty napraw. Przed zakupem vana koniecznie musicie także zweryfikować stan techniczny i ocenić, ile trzeba dorzucić do konkretnego egzemplarza, bo sporo z tych pojazdów pokonało już z rodzinami wiele tysięcy kilometrów – pamiętajcie, że 15 tys. zł wystarczy na ok. 10-letnie samochody.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Zalety to dość duże wnętrze i relatywnie niskie koszty utrzymania

Pojazdy tego typu mają wiele zalet, bo oferują ustawne wnętrze o sporej wielkości (czasem nawet 7-osobowe), nie są przesadnie skomplikowane, a dzięki zbudowaniu ich na podzespołach używanych w popularnych modelach kompaktowych części zamienne okazują się tanie.

Naszym zdaniem: dobre dla rodziny

Za 15 tys. zł można znaleźć interesującego kompaktowego vana, w przypadku którego jest spora szansa na akceptowalne koszty utrzymania. Nie spodziewajcie się jednak po tych modelach bezawaryjności, bo wiek i liczba pokonanych kilometrów robią już swoje.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Krzysztof Paliński / Newspix

1. Ford C-Max (2003-10), cena: od 10 000 zł

Polecane silniki: 1.6, 1.8, 2.0 i 2.0 TDCi

Za 15 tys. zł możecie kupić C-Maxa z 2007 r., czyli po face liftingu. To istotne w tym przypadku, bo początkowo producent traktował go jako poligon doświadczalny dla drugiej generacji Focusa, która zadebiutowała w 2004 r. (oba modele dzielą m.in. płytę podłogową). C-Max w wersji sprzed modernizacji cierpiał też na problemy z korozją. We wnętrzu Forda nie znajdziecie odjechanej deski rozdzielczej w stylu francuskich vanów, a materiały wykończeniowe nie są najwyższych lotów i brzydko się starzeją. Model ten występował tylko w pięcioosobowej wersji. Drugi rząd siedzeń ma trzy niezależne miejsca, ale ich składanie wymaga użycia dość dużej siły, do tego fotele nie chowają się w podłodze. Po złożeniu powstaje także próg między podłogą bagażnika a miejscem, w którym były fotele. Gdy tak się zrobi, standardowa pojemność kufra, która wynosi 460 l, wzrośnie do 1620 l – oba wyniki są bardzo dobre jak na segment.

Polecamy benzyniaka 1.6, niestety, jego mocniejsza, 115-konna wersja występowała tylko do liftingu, jesteście więc skazani na odmianę o nieco niskiej mocy 100 KM, którą sprzedawano przez cały okres produkcji. Dobrym pomysłem jest też silnik 1.8, który po modernizacji miał 125 KM i nieco bardziej skomplikowaną budowę, ale to wciąż bardzo udana jednostka z nielicznymi problemami. Optymalny wybór to benzyniak 2.0/145 KM, pochodzący z Mazdy, ale występuje on niezwykle rzadko. Z diesli można zainteresować się udanym motorem PSA – 2.0 TDCi/136 KM. Wśród droższych awarii Forda wymienia się problemy z elektrycznym wspomaganiem kierownicy.

Foto: Krzysztof Paliński, Auto Bild / Newspix

Foto: Robert Magdziak / Newspix

Foto: Robert Magdziak / Newspix

Foto: Robert Magdziak / Newspix

Tanie i trwałe dla rodziny. Top 5 kompaktowych vanów (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego