Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Tanie, małe i dobre - używane auta miejskie za 5 tys. zł

1 gru 16 12:30

Mają atrakcyjną cenę zakupu, prostą budowę, a pod maską nieskomplikowane benzyniaki o pojemności 1,4 l. I choć dziś trudno znaleźć dobrze utrzymane auto segmentu B za 5 tys. zł, warto szukać, bo wybór jest duży.

Udostępnij
0
Skomentuj

Małe auta z wolnossącym benzyniakiem 1.4 były kiedyś dość drogie, ale zapewniały sporą przyjemność z jazdy. Dzisiaj ceny egzemplarzy z motorem 1.4 nie odbiegają od tych z mniejszymi jednostkami napędowymi. Dlatego właśnie wybraliśmy benzyniaka o tej pojemności, a nie mniejszej 1.0 czy też 1.2 (takie również są dostępne w prezentowanych modelach).

Wybór niewysilonego silnika 1.4 zwiększa szansę na dłuższą trwałość

Niewysilone silniki wolnossące o relatywnie dużej pojemności 1,4 litra (często jeszcze 8-zaworowe) w małych autach to większa szansa na bezproblemową eksploatację. Zresztą nawet wtedy, gdy zdarzy się w nich awaria, zazwyczaj koszty naprawy nie są duże, co jest efektem i prostej budowy, i – przeważnie – mniejszego wysilenia.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Nawet gdyby silnik wymagał wymiany, zakup używanego nie jest bardzo drogi, ale to oczywiście opcja tylko dla tych, którzy mają samochód w dobrym stanie technicznym i nie opłaca im się szukać innego egzemplarza. Oczywiście, wybierając prezentowane modele, oprócz trwałości napędu kierowaliśmy się też kosztami eksploatacji, bo mamy tu tylko samochody, do których zamienniki są łatwo dostępne, a ich ceny – niskie. Gdy zaś zepsuje się coś bardziej nietypowego, na aukcjach znajdziecie tysiące części używanych w atrakcyjnych cenach! Wszystkie modele z naszego „Top5” mają też prostą budowę.

Naszym zdaniem: bez polotu i kłopotów?

Niestety, gwarancji na to drugie nie ma, szczególnie że mamy do czynienia z wiekowymi autami za 5 tys. zł, ale gdy znajdziecie któreś w przyzwoitym stanie, to prawdopodobnie jeszcze wam posłuży. Rzecz jasna, eksploatacja nie będzie bezawaryjna, ale ceny napraw nie są wysokie.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 15/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. BMW serii 3 nowej generacji; relacja z targów w Poznaniu; porównanie małych aut z benzyniakami; testy Toyoty Land Cruiser, Peugeota 308 GTI i BMW X2; samodzielna wymiana kół lub w warsztacie; pielęgnacja skórzanej tapicerki; napoje energetyczne podczas jazdy autem; używane hity z importu; Chevrolet Camaro z drugiej reki; targi Techno Classica Essen.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Archiwum / Auto Świat

1. Volkswagen Polo III (1994-2001). Opisujemy: 1.4/55-101 KM

Polo to jedno z najbardziej polecanych małych aut za ok. 5 tys. zł. Przede wszystkim na rynku jest duży wybór, a to zwiększa szanse na znalezienie egzemplarza dobrze rokującego na przyszłość. Poza tym Polo było oferowane w aż czterech wersjach nadwoziowych i oprócz typowych dla segmentu B trzy- i pięciodrzwiowych hatchbacków można znaleźć sedana i kombi. Szczególnie to ostatnie nadwozie z racji sporego, 390-litrowego kufra od biedy nada się nawet na auto rodzinne. Do tego nasza bazowa kwota w zupełności wystarczy na zakup wersji po liftingu (1999 r.), w których zmodernizowano już sporo elementów. Ceny części należą do najniższych na rynku, sam samochód nie stanowi wyzwania dla mechanika, a jeśli macie podstawową wiedzę i garaż, to naprawicie go sami.

Za 5 tys. zł bez trudu możecie stać się właścicielami Polo z silnikiem 1.4 8V (55 lub 60 KM). To udany motor, który cierpi głównie z powodu wycieków, ale nie spodziewajcie się dobrych osiągów. Odmiany 16V (75 lub 101 KM) palą niemal tyle samo (dodajmy, że dość dużo jak na gabaryty i wagę Polo), niestety, potrafią „wypić” sporo oleju (winne są pierścienie). Warto też zdawać sobie sprawę z tego, że na początku zamarzały w nich odmy, co mogło nawet doprowadzić do zatarcia jednostki (koniecznie sprawdźcie, czy zastosowano już zmodernizowaną część z podgrzewaczem). Nowsze silniki 16V często mają też problem z falującymi obrotami (przyczyn może być co najmniej kilka, a poszukiwanie nie jest proste), ale można to już niedrogo usunąć. Polo dobrze zabezpieczono przed korozją (zwłaszcza na tle prezentowanych tu modeli).

Volkswagen Polo III - to nam się podoba: duży wybór na rynku wtórnym, cztery odmiany nadwoziowe, wytrzymały silnik 1.4 8V, bardzo tanie części.

Volkswagen Polo III - to nam się nie podoba: problemy z korozją, sporo wyeksploatowanych egzemplarzy, typowe awarie silnika 1.4 16V.

Foto: Opel, Robert Magdziak / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Krzysztof Paliński / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Tanie, małe i dobre - używane auta miejskie za 5 tys. zł (slajd 1 z 5)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego