Foto: Auto Bild

Volkswagen Golf V (2003-09)

1. Golf 5. generacji sprzedaje się jak ciepłe bułeczki, co przekłada się na wysokie ceny używanych aut. Owszem, Golfa można kupić już nawet za 11 tys. zł, tyle że o wiele łatwiej o coś sensownego, gdy dysponujecie kwotą 15 tys. Najwięcej jest hatchbacków 5d i kombi, ale Golfa oferowano także w wersji sedan (Jetta), a nawet van (Plus). Polecamy proste benzyniaki: 1.4/75 KM oraz udany silnik 1.6 MPI/102 KM. Można też zainteresować się dieslem 2.0 SDI (ale to bardzo toporna jednostka, niezapewniająca dobrych osiągów) oraz 1.9 TDI, który występuje w wielu wariantach mocy (tanie naprawy, lecz wiele aut z ogromnymi przebiegami). Nie polecamy silników 1.4 z wtryskiem bezpośrednim (problemy z napędem rozrządu, tłokami, nagar odkładający się na zaworach itp.) ani dwulitrowego diesla z pompowtryskiwaczami.

Polecany silnik: 1.6 - benz. R4 8V, 102 KM, 148 Nm

Prędkość maksymalna: 184 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,4 s

Średnie spalanie: 8,1 l/100 km

Te kompakty są hitem! - auta za 10-20 tys. zł (slajd 1 z 14)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego