CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.134.243.931.56
Średnio4.314.534.131.75
Najdrożej4.594.664.592.21

Volvo na dobrym kursie - test długodystansowy V60 D2 DRIVe

19 lut 15 19:43
Udostępnij
0
Skomentuj

Zmiany własnościowe, nowy kierunek w stylistyce – na dystansie 100 tys. km sprawdzamy, ile Volvo jest jeszcze w... Volvo V60 D2

Volvo V60, czyli małe lifestylowe kombi z techniką Forda i silnikiem wywodzącym się z francuskiego koncernu PSA. To model, który trudno wpisać w jakieś ogólne ramy i który – jak rzadko – podzielił redakcję na dwa równe obozy. Jedni twierdzili, że wciąż jest to Volvo z krwi i kości, inni natomiast – słysząc tę teorię – pukali się w czoło.

Volvo V60 - Mały bagażnik, wysoka cena

Jeśli chodzi o trwałość, to Volvo V60 niczym nie różni się od Volvo z dawnych lat. Nasz „maratończyk” wystąpił w wersji wyposażeniowej Ocean Race i z małym dieslem 1.6 (D2) pod maską. Cenę zakupu (ponad 170 000 zł) co prawda trudno nazwać przystępną, ale na koniec – dzięki wysokiej niezawodności – Volvo dostało od nas szóstkę (z małym minusem)!

Poza tym, gdyby nie awaria systemu multimedialnego (po przejechaniu 15 997 km), Volvo wskoczyłoby na podium. Oprócz tego regulacji wymagał jeden ze spryskiwaczy, raz wymieniono tylne tarcze hamulcowe, a silnik nie upomniał się nawet o jedną dolewkę oleju.

Niestety, mimo to Volvo V60 nie zjednał0 sobie zbyt wielu serc. Okazuje się, że wysoka trwałość to zbyt mało: ten samochód to katastrofa! Z segmentu premium to jest tu tylko cena. Co gorsza, ów wpis popełnił znawca (a zarazem i miłośnik) szwedzkiej marki.

Pozytywne komentarze też się na szczęście znalazły: czuję się tu bezpiecznie jak u Pana Boga za piecem. Chwalono wygodne fotele, wysoką jakość wykończenia, a także... wygląd – kojąco dyskretny i mało reprezentacyjny. Ten sam testujący stwierdził, że choć w „V60-ce” da się wyczuć typowe „volvowskie DNA”, to dobry obraz psują wady wynikające z założeń konstrukcyjnych: z tyłu miejsca brakuje nawet 10-letnim dzieciom, a kufer jest zbyt mały jak na rodzinne kombi.

O bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów dba cała armia systemów wspomagających (w pakiecie za 9370 zł). Czujnik ostrzegający przed najechaniem spisał się bez zarzutu, a kamera cofania zapewniała szerokie pole widzenia i ostry obraz. Sęk w tym, że niektóre systemy miały tendencję do przesadzania.

W Volvo V60 stale coś miga, błyska, piszczy, więc wielu kierowców jazdę zaczynało od wyłączenia co bardziej nadgorliwych wspomagaczy. Żeby jednak uciszyć niektóre z nich, trzeba było najpierw przekopać się przez rozbudowane i mało intuicyjne menu. O ile małe przyciski i przeciętną jakość plastików użytych do wykończenia kokpitu można uznać za wady kosmetyczne, o tyle logika obsługi woła wręcz o pomstę do nieba. Nawet stosunkowo długi okres spędzony za kółkiem Volvo V60 nie oznacza, że będziecie w stanie się wszystkiego nauczyć.

Jakby tego było mało, jeden z testujących niezbyt pochlebnie podsumował też działanie nawigacji: to jakaś pomyłka. Na objeździe wytyczonym przez system GPS wylądowałem w korku.

Volvo V60 układ napędowy - nie za mocny, ale oszczędny

Silnik 1.6/115 KM pozwala na spokojne podróżowanie. W mieście Volvo irytowało dużą turbodziurą i mało precyzyjną skrzynią biegów. Za to w trasie chwalono dobrze wyciszone wnętrze i niewielki apetyt na paliwo: oszczędny silnik i ogromny zbiornik paliwa zapewniają Volvo V60 zasięg, którego nie powstydziłaby się atomowa łódź podwodna – nawet 1400 km!

Zawieszenie? Cóż, w wersji z regulowaną siłą tłumienia najlepiej wybrać tryb Comfort i więcej nie dotykać przełącznika. Zwłaszcza gdy auto ma 18-calowe felgi, tak jak nasze V60, bo w takiej konfiguracji pokonywanie nierówności jest średnio przyjemne. Wybierzcie zawieszenie komfortowe Touring, a najlepiej – w połączeniu z felgami w rozmiarze maksymalnie 17 cali.

Volvo V60 - naprawy

15 997 km - naprawa gwarancyjna - Poważna awaria systemu multimedialnego. Nasz „maratończyk” trafił do ASO Volvo – usterkę udało się usunąć poprzez wgranie nowszej wersji oprogramowania.

79 688 km 1365 zł - Wymiana tylnych tarcz i klocków hamulcowych – operację przeprowadzono w ASO Volvo.

Volvo V60 - usterki

Drobne zapocenie - Dobrze widoczny, aczkolwiek niezbyt groźny wyciek oleju odkryliśmy w okolicy uszczelniacza wału korbowego. Na kadłubie – logo PSA.

Uszkodzony lakier - Poluzowana wiązka elektryczna sprawiła, że w tylnej części nadwozia powstało drobne uszkodzenie lakieru. Korozja? Ani śladu, również w profilach.

Skrzynia biegów - W trakcie trwania testu nie zebrała może zbyt dobrych opinii, ale demontaż nie ujawnił zużycia.

Panewki główne - Kolejne auto, w przypadku którego stwierdzamy nadmierne zużycie panewek. Czyżby wynikało to z wydłużonych interwałów wymiany oleju? Volvo zaleca 20 tys. km...

Volvo V60 D2 DRIVe - dane techniczne

Sil­nik – typ/cy­lin­dry/zawory t.diesel R4/8
Po­jem­ność sko­ko­wa (cm3) 1560
Moc mak­s. (KM/obr./min) 115/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 270/1750
Pręd­kość mak­symalna (km/h) 190
Skrzy­nia bie­gów man. 6
Hamulce: przód/tył tw/t
Dł./szer./wys. (mm) 4628/1865/1484
Rozmiar opon 235/40 R 18
Masa własna/ładowność (kg) 1658/452
Pojemność bagażnika (l) 430/1241
Poj. zbiornika pa­li­wa (l) 68

Volvo V60 D2 DRIVe - osiągi (nasze pomiary testowe)

Stan licznika 1101 km 100 765 km
Przyspieszenie (s) 0-50/0-100 km/h 4,0/13,0 4,1/13,3
Elastyczność (s) 80-120 (6b) km/h 16,5 15,8
Droga hamowania ze 100 km/h (m) zimne/ciepłe 37,9/37,4 36,1/36,5
Poziom hałasu (dB) 50/100/130 km/h 59/67/72 60/67/70
Spalanie (l/100 km) średnie w teście 5,8 5,1

Volvo V60 D2 DRIVe - koszty przejechania 100 000 km

Przejechane kilometry 105 201
Ubezpieczenie (zł) 8896
Koszt paliwa (zł) 39 842
Koszt oleju silnikowego (zł) -
Koszt opon (zł) 5300
Koszt przeglądów (zł) 10 694
Łącznie (zł) 64 732

Volvo V60 D2 DRIVe - cena i utrata wartości oraz łaczne koszty testu

Cena w momencie zakupu (2012 r.) 139 000
Utrata wartości (po 2 latach) 52 000
koszty ŁĄCZNIE (ZŁ)
Koszty po 105 201 km 66 097
Koszt 1 km 0,63
Koszt 1 km z utratą wartości 1,12
Ocena końcowa 6-

Volvo V60 D2 DRIVe - nasza opinia

Mały silnik, spore auto (przynajmniej z zewnątrz). Największe zalety V60 D2 to wysoka trwałość i zasięg rzędu 1400 km (na jednym baku). Niestety, niektórzy z testujących mieli wrażenie, że jedyne, co w tym aucie naprawdę należy do segmentu premium, to cena... No i ten bagażniczek – Szwedzi naprawdę mają takie małe rodziny? Nie mówiąc już o ciasnej tylnej kanapie.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Prawdziwym bohaterem dzisiejszego wydania jest niewątpliwie nowe Audi A8. To niezwykle luksusowa limuzyna klasy premium. Warto również zwrócić uwagę na pierwszy test nowego Volvo XC60 oraz debiut Opla Insignii w naszym porównaniu z rywalami w klasie. Zarówno Volvo, jak i Opel bardzo dobrze wypadają w naszych sprawdzianach. Insignii udało się pokonać niewątpliwą liderkę segmentu, która jest u nas Skoda Superb. W naszym cyklu o silnikach poszczególnych marek wzięliśmy pod lupę koreańskich producentów: Kie i Hyundaia. Które wersje są trwałe i niezawodne?
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (20)

No photo
No photo ~Darek Użytkownik anonimowy
~Darek :
No photo ~Darek Użytkownik anonimowy
Tekst jest kompletnie niekompatybilny z video. W tekście ganicie Państwo skrzynię biegów, a w video chwalicie. I dalej w tekście ganicie zawieszenie, a w video chwalicie, jako przyjemnie sprężyste. W tekście baty dostaje system multimedialny i kokpit ale z video dowiadujemy się, że wszystko jest na swoim miejscu. Sorry ale zgłupiałem.
20 lut 15 11:46 | ocena: 100%
Liczba głosów:16
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~fewff Użytkownik anonimowy
~fewff :
No photo ~fewff Użytkownik anonimowy
Dowod dla tych, ktorzy przestali wierzyc w dawne cnoty Volvo. Nadal jest to najwyzszy standard poziom niezawodnosci, bezpieczenstwa, konfortu, ochrony przed korozja. Narzekania na brak miejsca jest nie na miejscu, bo V60 nie jest vanem tylko ladnie wystylizownym kombi i to funkcje spelnia idealnie. Dla rodzin V70 albo XC90.
22 lut 15 14:55 | ocena: 88%
Liczba głosów:16
88%
13%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~robsawpl Użytkownik anonimowy
~robsawpl :
No photo ~robsawpl Użytkownik anonimowy
"Mało intuicyjne menu" hahaha w volvo ergonomia menu jest na jak najwyższym poziomie takie rzeczy to może napisać człowiek który podstawówki nie skończył. Nie obrażając nikogo to 6- jest nie adekwatne do opisuva opis nie adekwatny do tego co się ma w rzeczywistości. Panowie z "Auto świat" piszcie do rzeczy i niezależnie. Pozdrawiam.
24 lut 15 21:30 | ocena: 85%
Liczba głosów:13
85%
15%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Aaa Użytkownik anonimowy
~Aaa :
No photo ~Aaa Użytkownik anonimowy
Volvo v60 d2 za 170000? Wczoraj odebrałem v60 d4 Summum, plus pakiet winter, sportowe fotele z brązową skórzaną tapicerka, przyciemnianymi szybami, felgami 18, pakietem navi za 160000.
Negocjuje!
A artykuł to kolejne tłumaczenie z niemieckiego Auto Bilda.
20 lut 15 22:28 | ocena: 93%
Liczba głosów:15
93%
7%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Darek Użytkownik anonimowy
~Darek :
No photo ~Darek Użytkownik anonimowy
To skąd ta szóstka z minusem? Wysoka trwałość ale powstał wyciek i nadmiernie zużyły się panewki. Do tego mały bagażnik, małej wnętrze (tył na którym nie mieści się 10 latek) i słabej jakości materiały na kokpicie. Bogowie! Przecież mówimy o niedużym samochodzie za 170 tys. zł. Mam sentyment do marki VOLVO ale Państwa ocena jest moim zdaniem na wyrost, bo jaką ocenę otrzyma samochód pozbawiony tych wad?
20 lut 15 11:39 | ocena: 62%
Liczba głosów:13
62%
38%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~coobik Użytkownik anonimowy
~coobik :
No photo ~coobik Użytkownik anonimowy
ot, test. dlaczego w naszym kraju testy samochodów przeprowadzają zagorzali fani motoryzacji niemieckiej???!!!!
22 lut 15 15:05 | ocena: 100%
Liczba głosów:12
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kasiek Użytkownik anonimowy
~kasiek :
No photo ~kasiek Użytkownik anonimowy
Kurczę fajne auto, linia nadwozia urzeka, wnętrze też niczego sobie i wyposażenie jak zwykle z najwyższej półki
24 kwi 15 15:07 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~merol Użytkownik anonimowy
~merol :
No photo ~merol Użytkownik anonimowy
Mój mercedes e270 cdi oryg. przebieg 505000 olej wymieniam co 20000km pełny syntetyk i "nie upomina się o dolewki",a redakcja cieszy się,że nowy samochód po piętnastu tys. i nie trzeba dolewać oleju,brawo co za wyczyn.
22 lut 15 09:41 | ocena: 78%
Liczba głosów:9
78%
22%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Darek Użytkownik anonimowy
~Darek
No photo ~Darek Użytkownik anonimowy
do ~grtg:
No photo ~grtg Użytkownik anonimowy
22 lut 15 14:49 użytkownik ~grtg napisał
Co za idiota ! ocena ta jest ocena trwalosci i niezawodnosci. Nie popsulo sie nic, wiec dostaje 6-. W Touranie lecialo wszystko wiec dostal 2. Proste i logiczne
A teraz ustosunkuję się merytorycznie. Nie obchodzi mnie, co leciało lub nie leciało w Touranie. Dla mnie samochód na szóstkę, to samochód pozbawiony obiektywnych wad. Przedwczesne zużycie panewek jest dla mnie obiektywną wadą. Słaba jakość materiałów także. Paliwożerny silnik także. O wycieku nawet nie wspomnę. W takim razie jaką ocenę otrzyma Twoim zdaniem samochód pozbawiony tych wad? Tylko "+" więcej?
23 lut 15 12:22 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~author Użytkownik anonimowy
~author :
No photo ~author Użytkownik anonimowy
Zastanawia mnie cena i konfiguracja tego V60, Bez dodatkowych opcji w konfiguratorze wychodzi mi za ten sam samochód 143 k zł, więc redakcja nabrała dodatków za 30 tys. zł ? Oczywiście jest to możliwe ale pytanie kto tak robi. Poza tym narzekania na słaby silnik są bezsensu bo w tej cenie można było wziąć benzynowe T6 306 km a wtedy to by już nie było wolne auto ;)
25 lut 15 14:26 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Volvo na dobrym kursie - test długodystansowy V60 D2 DRIVe

Volvo V60, czyli małe lifestylowe kombi z techniką Forda i silnikiem wywodzącym się z francuskiego koncernu PSA. To model, który trudno wpisać w jakieś ogólne ramy i który – jak rzadko – podzielił redakcję na dwa równe obozy. Jedni twierdzili, że wciąż jest to Volvo z krwi i kości, inni natomiast – słysząc tę teorię – pukali się w czoło.

Volvo na dobrym kursie - test długodystansowy V60 D2 DRIVe (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego