Foto: Auto Świat

Dacia Duster I - lata produkcji 2010-17

Dacia to czarny koń na rynku niewielkich SUV-ów ze względu na atrakcyjną cenę. W naszym zestawieniu ten model ma też największą dzielność w terenie. I wcale nie musi mieć do tego napędu 4x4, który był oferowany jako opcja w większości wersji silnikowych. Zawdzięcza to sporemu prześwitowi oraz mocnej konstrukcji.

Technicznie pojazd ten oparto na starszych modelach Renault, co przekłada się na prostą budowę i tanie naprawy. Do tego pod jego maską często pracuje solidny silnik 1.6 16V (francuski K4M), dobrze współpracujący z LPG. Trzeba jednak pamiętać o wymianie paska rozrządu co 90 tys. km (warto robić to razem z kołami zmiennych faz).

Ceny startują od ok. 25 tys. zł, ale jeśli zależy wam na napędzie 4x4, musicie wydać przeważnie o 5-6 tys. zł więcej. Diesel 1.5 nie psuje się nadmiernie, pod warunkiem wymiany oleju co 15 tys. km.

Top 10 używanych SUV-ów i crossoverów - dobre, trwałe i modne (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego