Zużycie elementów układu hamulcowego czy amortyzatorów (po 150 tys. km) to też coś zupełnie normalnego. Gdyby Land Cruiser nie był tak niezawodny, jego eksploatacja byłaby kosztowna, ponieważ oryginalne części są dość drogie, a oferta zamienników uboga. Niestety, tańsze części (nawet te oferowane w sieci ASO) odbiegają jakością od oryginałów i mają krótszą żywotność.
Jednak Toyota Land Cruiser zasługuje na uwagę nie tylko dlatego, że jest niezawodna i trwała, lecz także z powodu uniwersalności zastosowania. Auto doskonale sprawdza się podczas jazdy terenowej (zwłaszcza krótsza, 3-drzwiowa wersja) – ma zazwyczaj stały napęd obu osi, reduktor, blokadę międzyosiowego mechanizmu różnicowego (może mieć też blokadę mechanizmu różnicowego w tylnej osi). W środku znajdziemy komfortowe i dobrze wyposażone wnętrze, sprawiające, że Land Cruiser 90 może być doskonałym rodzinnym autem na co dzień. Tak zresztą jest najczęściej wykorzystywany. Przeszkodą w jeździe po mieście są oczywiście duże wymiary, które jednak zwiększają poczucie bezpieczeństwa. Znaczny ciężar auta pozwala za to na holowanie przyczep o masie do 2800 kg (z układem hamulcowym). Niestety, minusem jest wysokie zużycie paliwa, zwłaszcza wersji benzynowej 3.4 V6/178 KM. W miarę niskie spalanie i dobre osiągi zapewnia diesel D-4D/163 KM, który wprowadzono pod koniec produkcji – średnio wystarcza mu około 10 l/100 km.