Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Używana Alfa Romeo Giulietta - lepsza niż wszyscy myślą

14 lut, 11:56

Alfa Romeo Giulietta to prawdziwa włoska kusicielka – dynamiczne benzyniaki pasują do atrakcyjnej sylwetki i dobrze dostrojonego podwozia, nie dziwią więc wysokie ceny aut. Samochód nie zmaga się z poważnymi usterkami

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Atrakcyjna stylistyka, bogate wyposażenie, świetne własności jezdne i przyzwoite silniki to największe zalety Giulietty
  • Jedyną rzeczą która może denerwować są drobne usterki elektroniki
  • Alfa Romeo Giulietta to ciekawa propozycja dla miłośników dobrego stylu

W 2010 roku Alfa Romeo świętowała 100-lecie marki, a Giulietta miała być wisienką na urodzinowym torcie. Rzeczywiście, zalet jej nie brakuje i szybko zdobyła uznanie. Auto przyciąga nietuzinkowym wyglądem (np. klamki tylnych drzwi schowane przy słupku), również we wnętrzu. Cierpią na tym nieco przestronność i funkcjonalność. W kokpicie nie ma wielu schowków, na kanapę trudno wcisnąć trzy osoby. Tylko przeciętne rozmiary (350 l) ma bagażnik. Jeśli szukacie auta maksymalnie wykorzystującego gabaryty, lepiej rozejrzeć się u konkurencji.

Alfa Romeo Giulietta - mocne silniki i podwozie

Siła Alfy tkwi gdzie indziej. Auto jest bezpieczne, ma niezależne zawieszenie wszystkich kół (niezbyt sprawdza się na dziurach), a w ofercie dominują benzyniaki (wszystkie z turbo). Najsłabszy T-jet ma 105 KM i występuje sporadycznie. Można go polecić spokojnym kierowcom (auto waży min. 1400 kg). Wybór najczęściej odbywa się między wersją T-jet 120 KM a MultiAir (170 KM).

Ta pierwsza jest wyraźnie słabsza, co nie oznacza jednak, że to zawalidroga! Średnie spalanie nieco ponad 7 l/100 km znacznie rośnie podczas agresywnej jazdy. Mocniejsza odmiana jest bardziej ryzykowna pod względem mechaniki, ale za to potrafi dać mnóstwo przyjemności. Silnik korzysta z systemu MultiAir: zawory wylotowe są sterowane wałkiem, dolotowe – modułem hydraulicznym (niemal dowolne czasy otwarcia i zamknięcia oraz skoku zaworów).

Silnik ma więcej mocy i jest oszczędniejszy niż T-jet – bezstresowa jazda po mieście to spalanie około 10-11 l/100 km. Ostatni benzyniak to wariant 1.75. Pojemność jest dobrana nieprzypadkowo, nawiązuje do historycznych motorów. Ma wtrysk bezpośredni i 235 KM (w ostatnim czasie 240 KM). Osiągi są bardzo dobre, ale wielu uznaje je za… mało satysfakcjonujące w stosunku do oczekiwań.

Dumą Alfy jest seryjny system „dna”, dostosowujący działanie wielu elementów do preferencji kierowcy. W mocniejszych silnikach uruchamia się funkcja overboost (np. w 1.4/170 KM wzrost maksymalnego momentu z 230 do 250 Nm), inaczej działają też wspomaganie kierownicy, ESP itp. Zmiana ustawień jest wyraźnie wyczuwalna.

Problemy? Każdy silnik ma przywary (patrz informacje poniżej), ale nie są one zbyt kosztowne. Czasem szwankują skrzynie i przekładnie kierownicze. Sporo problemów generuje elektronika, często pojawiają się komunikaty o błędach itp. Zdecydowanym minusem są interwały serwisowe: 30-35 tys. km i 2 lata to stanowczo za długo!

Alfa Romeo Giulietta - ceny części*

Filtr oleju od 35 zł
Filtr powietrza od 40 zł
Klocki hamulcowe od 190 zł
Tarcze hamul. (przód) od 440 zł
Zestaw rozrządu** od 370 zł
Amortyzatory (przód) od 600 zł
Błotnik od 400 zł
Reflektor*** od 720 zł

*ceny nieoryginalnych elementów o dobrej jakości do Giulietty 1.4 TB/120 KM; **pasek, napinacz, pompa cieczy; ***najtańsza wersja H7/H1, są też ze światłami LED i ksenony

Alfa Romeo Giulietta - koszty serwisu

Olej silnikowy* co 30 tys. km
Filtr powietrza co 60 tys. km
Filtr pyłkowy** co 30 tys. km
Płyn hamulcowy*** co 60 tys. km
Płyn chłodzący kontrola
Świece zapłonowe co 30 tys. km
Olej w skrzyni kontrola
Napęd rozrządu**** co 120 tys. km

Dane dla 1.4 (1.75 i diesle – co 35 tys. km, od pewnego momentu tylko wg komputera); *lub co 2 lata, w przypadku jazdy miejskiej i przebiegów poniżej 10 tys./rok – co rok; ** lub co 15 mies.; ***lub co 2 lata; ****lub co 5 lat (w trudnych warunkach – co 4 lata)

Alfa Romeo Giulietta - to nam się podoba

Atrakcyjna stylistyka, bogate wyposażenie, świetne własności jezdne, przyzwoite silniki – dynamiczne i trwałe (zwłaszcza 1.4 T-jet).

Alfa Romeo Giulietta - to nam się nie podoba

Dość sporo drobnych usterek elektronicznych, tylko przeciętna wielkość wnętrza, możliwe wydatki (silnik, skrzynia, przekładnia kier.).

Alfa Romeo Giulietta - nasza opinia

Alfa Romeo Giulieta to ciekawa propozycja, która zadowoli miłośników dobrego stylu i atrakcyjnych osiągów. Koszty? Owszem, trzeba je ponosić, ale średnio na pewno nie są większe niż np. u niemieckiej konkurencji.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej