Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.584.744.482.10
Najdrożej4.994.914.992.29

Używana Dacia Duster - tanie auto też może być solidne

16 wrz, 20:30

Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie zaprezentowano Dacię Duster II generacji. Zazwyczaj oznacza to nieco większy ruch na rynku wtórnym w odniesieniu do schodzącego z rynku modelu, który w ciągu kilku miesięcy znacząco stanieje. Najstarsze Dustery mają już 7 lat. To tanie auto, ale okazuje się, że nie brakuje mu też zalet użytkowych. A jak jest z trwałością?

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Wkrótce na rynku pojawi się druga generacja Dacii Duster.
  • Dacia Duster to jedno z tańszych nowych aut, nie tylko podczas zakupu, ale również w trakcie eksploatacji.
  • Do jazdy poza asfaltem ten samochód nadaje się znakomicie.

Na rynku nowych aut Dacia Duster nie ma sobie równych – 39 900 zł za bazową (fakt, że ubogą) wersję 2WD czy od 58 600 zł za całkiem nieźle wyposażone 4x4 to poziom nieosiągalny dla konkurentów.

Skąd taka cena? Po pierwsze, dzięki rozsądnemu podejściu do konstrukcji – wykorzystano rozwiązania techniczne znane m.in. z Renault (sięgnięto po proste, sprawdzone podzespoły). Po drugie, nie ma co liczyć na wyrafinowane wyposażenie czy wykończenie wnętrza. Czy to wady? Zdecydowanie nie!

Dacia Duster wykorzystuje mnóstwo sprawdzonych elementów z firm Renault i Nissan

Na rynku wtórnym sytuacja jest inna niż w salonach – kupujący większą uwagę zwracają na trwałość (nie ma przecież gwarancji) i zadają sobie pytanie: czy nie lepiej za te same pieniądze kupić auto co prawda starsze, ale może bardziej markowe, solidniejsze niż Dacia Duster?

Co oferuje rumuński SUV? Na pewno korzystną cenę (uwaga: wersje 4x4 są wyraźnie droższe – od 30 tys. zł!), a może będzie jeszcze taniej, właśnie w związku z debiutem 2. generacji Dustera. Sprawdźmy, jak sprawuje się technika – nie brak aut, które przejechały ponad 200 tys. km, 100 tys. km to już norma w 7-latkach.

Dacia Duster - dobre recenzje serwisów!

O pomoc w rzetelnej ocenie Dustera poprosiliśmy pracowników serwisu z warszawskiej firmy Auto Rosołowski, specjalizującej się w Renault i Dacii. Mechanicy są zgodni: "To auto bardzo tanie w utrzymaniu – łatwo dostać wszystkie części, ale tak naprawdę zużywają się głównie elementy eksploatacyjne. Przyjeżdżają do nas najstarsze egzemplarze, już po gwarancji, ale poważniejsze usterki zdarzają się sporadycznie. Bo zużytych gum stabilizatora czy luzów w silentblockach wahaczy nie trzeba się bać."

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Zużycie elementów podwozia to najczęściej wymieniane kłopoty, ale nie są to wcale nagminne prace, a tym bardziej takie, które naraziłyby właściciela na duże wydatki. Przyzwoite jest też zabezpieczenie antykorozyjne, płyta podłogowa i profile są naprawdę dobrze „podlane” masą ochronną. Do korozji dochodzi tylko w miejscach, w których np. zderzak ocierał o lakier.

Instalacja elektryczna? Kolejny solidny element, nie ma tu wiązek multipleksowych, czasem co najwyżej dojdzie gdzieś do utraty kontaktu na stykach.

Wiele Dacii Duster wyposażono w instalacje LPG

Niezbyt porywające, za to pewne, są silniki. Najpopularniejszy benzyniak to wersja 1.6 (francuski K4M) – prosta jednostka, wymagająca wymiany rozrządu co 90 tys. km lub 5 lat (wg zaleceń mechaników, warto to zrobić z kołami zmiennych faz rozrządu i pompą cieczy, choć wtedy rachunek wzrośnie do 1550 zł). Typowy problem to awarie cewek zapłonowych.

Silnik dobrze znosi LPG, nie jest zbyt oszczędny – potrzebuje 7-13 l benzyny lub 10-14 l gazu na 100 km. Japoński 1.6 SCe oraz 1.2 TCe na razie rzadko goszczą w serwisach nieautoryzowanych.

Dacia Duster - dobry również diesel

Ropniak 1.5 to dobrze znana jednostka, niestety, również z awarii układu wtryskowego czy problemów z panewkami. Jednak mechanicy podkreślają, że w Dusterach to marginalne przypadki. Warunek: wymieniajcie olej nie rzadziej niż co 15 tys. km (zalecenia Dacii: 20-30 tys. km).

Warto też nieco wcześniej założyć nowy rozrząd (kosztuje to 1000-1200 zł – zależnie od rocznika). Choć nie słychać o zużyciu panewek, lepiej profilaktycznie je wymienić (dodatkowy koszt… 500 zł).

Dacia Duster I - dane techniczne:

Silnik 1.2 TCe zadebiutował po liftingu. Jednostka 1.6/105 km to prosty francuski motor, który napędza większość używanych Dusterów. Japoński silnik 1.6 również występuje z LPG. Francuski diesel zbiera naprawdę dobre opinie u mechaników.

Dane techniczne* 1.2 TCe 1.6 1.6 LPG 1.6 SCe 1.5 dCi 1.5 dCi
Lata od 2013 r. 2010-15 2011-15 od 2015 r. od 2010 r. od 2010 r.
Silnik – typ, liczba zaworów t.benz. R4/16 benz. R4/16 benz. R4/16 benz. R4/16 t.diesel R4/8 t.diesel R4/8
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch pasek pasek łańcuch pasek pasek
Układ rozrządu DOHC DOHC DOHC DOHC OHC OHC
Pojemność skokowa (cm3) 1197 1598 1598 1598 1461 1461
Moc maks. (KM) przy obr./min 125/5250 105/5750 102/5750 114/5500 90/3750 109/4000
Maks. mom. (Nm) przy obr./min 205/2000 148/3750 144/3750 156/4000 200/1750 240/1750
Skrzynia biegów** 6M 5M, 6M w 4WD 5M 5M, 6M w 4WD 5M, 6M w 4WD 6M, 6EDC
Prędkość maksymalna (km/h) 175 165 162 170 156 169
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 10,4 11,5 12,8 11 13,8 12,2
Spalanie (wg EU; l/100 km) 7,6/5,6/6,3 9,7/6,4/7,5 11,8/7,7/9,1 7,7/5,6/6,4 5,7/4,8/5,0 5,5/4,5/4,8
*dane dla wersji bazowej z manualną skrzynią i napędem 2WD, silniki 1.5 dCi dostępne w kilku wariantach mocy, m.in. 86 KM, 107 KM; **M – skrzynia manualna, EDC – automatyczna, dwusprzęgłowa
Orientacyjne ceny używanych Dusterów z podstawowym wyposażeniem wg Eurotaxu i analizy rynkowej (zł)
2010 24 500 24 500 26 200
2011 26 900 28 400 26 700 29 100
2012 29 500 31 300 29 400 31 500
2013 34 800 31 600 34 300 31 500 34 900
2014 38 300 35 800 37 900 35 500 39 200
2015 42 900 39 300 41 200 42 300 39 000 42 800

Dacia Duster I - eksploatacja:

Materiały eksploatacyjne benzynowe* diesel*
Olej silnikowy 4,5 l, 5W-30 4,5 l, 5W-30 (DPF – spec.)
Olej w skrzyni manualnej 2x4: 2,5 l, 75W-80 (GL-4) 2x4: 2,5 l, 75W-80 (GL-4)
Układ chłodzenia 4,5-5,5 l (na bazie glikolu) 4,5-5,5 l (na bazie glikolu)
Płyn hamulcowy ok. 0,7 l, DOT 4 ok. 0,7 l, DOT 4
Napęd rozrządu pasek pasek
Interwały międzyprzeglądowe**
Olej silnikowy co 15-20 tys. km lub co rok co 20-30 tys. km lub co 2 lata
Filtr przeciwpyłkowy co 30 tys. km lub co 2 lata co 20-30 tys. km lub co 2 lata
Filtr powietrza co 60-90 tys. km lub co 4 lata co 60 tys. km lub co 4 lata
Płyn hamulcowy co 120 tys. km lub co 4 lata co 120 tys. km lub co 4 lata
Napęd rozrządu co 120-150 tys. km lub co 6-8 lat co 150-160 tys. km lub co 6 lat
*dane dla benzyniaka 1.6/105 KM i diesla 1.5 dCi; **dane mocno się różnią w zależności np. od rocznika i tego, czy auto ma DPF – do sprawdzenia w ASO po numerze VIN

Dacia Duster I - ceny części:

Ceny zamienników (zł) benzynowe* diesel*
Filtr oleju/powietrza od 18/39 od 24/49
Klocki/tarcze hamulcowe (przód) od 130/360 od 130/360
Amortyzatory przednie/tylne (kpl.) od 340/190 od 340/190
Łożysko koła przednie/tylne (kpl.) od 180/170 od 180/170
Sprzęgło (tarcza, docisk i wysprzęglik) od 560 od 800 zł (+2100 zł „dwumas”)
Napęd rozrządu (kpl. z pompą cieczy) od 540 od 520
Reflektor/błotnik (przód) od 340/410 od 340/410
*dane dla benzyniaka 1.6/105 KM i diesla 1.5 dCi

Dacia Duster - nasza opinia

Dacia Duster nie jest autem dla każdego – niedoskonałości wnętrza można zaakceptować, ale jeśli nie będziecie jeździć przynajmniej po polnych drogach, to nie wiemy, czy jest sens. Trzeba także iść na ustępstwa w kwestii bezpieczeństwa czy wyposażenia. Za to do jazdy poza asfaltem samochód nadaje się znakomicie, z pewnością mogą się też podobać koszty eksploatacji – zarówno niewielka awaryjność, jak i ceny części, np. uszkodzonych w terenie.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (47)

No photo
No photo ~kierowca11 Użytkownik anonimowy
~kierowca11 :
No photo ~kierowca11 Użytkownik anonimowy
Mam Dustera 4x4 1,5 dCi 7 lat, przejechane 130 tys. km. - bez awarii. Nie mam zamiaru go sprzedawać, bo tańszego w eksploatacji i tak dobrego w terenie za te pieniądze nigdzie nie kupię. Tak jak wyżej - wymiana oleju co 15 tys., profilaktycznie rozrząd wymieniłam przy 120 tys. i oby służył jak najdłużej. Wiele osób nie mających z nim kontaktu piszę nieprawdę, a Duster sam się broni swoją niezawodnością, ceną i co najważniejsze - ilością sprzedanych egzemplarzy i zadowolonych właścicieli.
17 wrz 14:39 | ocena: 74%
Liczba głosów:35
74%
26%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dudu$ Użytkownik anonimowy
~dudu$ :
No photo ~dudu$ Użytkownik anonimowy
Moi rodzice posiadaja Dustera od 7 lat. Wersja Laureate 1.6 105km 4x4. Ojciec nie ma lekkiej nogi, specjalnie nie dba o auto, wymienia tylko to co się zużyje a w tym aucie to tylko hamulce z przodu, oleje i filtry. Przebieg 87tys. Km . Samochod bez awaryjny, w miarę wygodny i tanie eksploatacji. Maksymalne spalanie 12l pb w trasie jadac 160kmh, w mieście max. 10l. Jezeli ktoś nie zwraca uwagi na słabej jakości plastiki i ni poszukuje wodotryskow w aucie to ten model jest dla mego. Po lifcie ładniejszy przód oraz środek auta
17 wrz 13:52 | ocena: 68%
Liczba głosów:34
68%
32%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
~Marek :
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
Miałem okazje wielokrotnie jeździć modelem sprzed liftu z 1,6 4WD i auto zaskakuje dzielnością w terenie i pojemnością wnętrza. Wygląd i jakość jak to w aucie ekonomicznym, ale nie razi po oczach taniością. Auto Poziom wykonania wnętrza i detale jak w Renault Clio II, które miałem i mile wspominam. Gdyby nie brak klimy automatycznej i mniej lat 90' w środku to dawno bym już kupił ten model. Mam nadzieję, że nowy model w końcu nadrobi braki poprzednika.
19 wrz 12:28 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Czesuaw Użytkownik anonimowy
~Czesuaw :
No photo ~Czesuaw Użytkownik anonimowy
Surowy i prymitywny samochód do codziennego szurania po wertepach podmiejskich. Do tego nadaje sie wyśmienicie. Jak ktoś szuka wyrafinowanej techniki komfortowego wyposażenia i doskonałych materiałów wykończeniowych to nie tu. Ale musi przygotować kwotę trzykrotnie większą.
17 wrz 17:09 | ocena: 81%
Liczba głosów:16
81%
19%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~1234 Użytkownik anonimowy
~1234 :
No photo ~1234 Użytkownik anonimowy
jestem właścicielem Dustera 2012 rok. zero usterki kilka razy chorwacja bośnia- nie zawiódł .nie widziałem na poboczu nigdy ale to nigdy w europie uszkodzonej na awaryjnych dacii . nie mówiąc już o autach promowanych w auto świat.Sama się broni.
17 wrz 14:31 | ocena: 83%
Liczba głosów:30
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mesing Użytkownik anonimowy
~Mesing
No photo ~Mesing Użytkownik anonimowy
do ~Marek:
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
17 wrz 12:56 użytkownik ~Marek napisał
Dziwne.. w statystyce usterek niemieckiego adac kazdy rocznik na czerwono, czyli psuje sie juz pozakupie nówki....sponsorowany artykuły co?
Szkoda tylko, że niemiecki adac nie podaje co to za usterki. Bo jeśli są to spalone żarówki to rzeczywiście bardzo poważne usterki. Nie to co pękające głowice w Passatach.
17 wrz 14:29 | ocena: 89%
Liczba głosów:36
89%
11%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ja Użytkownik anonimowy
~ja :
No photo ~ja Użytkownik anonimowy
Mam takie auto na firmę i powiem tyle - jest tanie i przeciętne, żeby nie powiedzieć byle jakie. Jeździć jeździ, ale jakość wprost proporcjonalna do ceny. Dałem za niego 70 tys. Niestety chwilowo nie było mnie stać na nic innego, a auto musi jeździć codziennie w lekkim terenie - geodezja. Nie polecam tego auta, ale i nie odradzam. Jak kogoś stać na lepszy car niech w dacie nie wchodzi.
17 wrz 15:11 | ocena: 59%
Liczba głosów:32
59%
41%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Observer gawiedzi Użytkownik anonimowy
~Observer gawiedzi
No photo ~Observer gawiedzi Użytkownik anonimowy
do ~loi:
No photo ~loi Użytkownik anonimowy
17 wrz 14:40 użytkownik ~loi napisał
a ja nie mam dobrej opinii o Dacii miałem ten samochód jeszcze za tamtych czasów czyli stary dacia 1310p i miałem z nim same problemy co nie mogę powiedzieć o fiacie 127 czy 126 obecnie kolega ma tą Dacie i nie poleca jej jak najdalej od Dacii czyli nic s
Taa, zwłaszcza po niewidomym oficerze SS, który płakał...Człowieku- chyba nie masz lustra....A przyrównanie pseudo terenówki do zwykłego "dooopowozu" dla rodziny 1500 + wręcz świadczy o "geniuszu".
17 wrz 15:02 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
~Artur :
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
Dacia niezły samochód a jeszcze z napędem na 4x4 za tą kasę czego chcieć więcej no chyba że komuś przeszkadza logo na masce szkoda tylko że u nas nie produkuje się takich aut z logo FSO tylko zazdrościć im
17 wrz 13:54 | ocena: 82%
Liczba głosów:39
82%
18%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tomek Użytkownik anonimowy
~tomek :
No photo ~tomek Użytkownik anonimowy
Nigdy tej daćki nie miałem choć rozważałem jej zakup,uważam że to bardzo przyzwoity samochód za rozsądną cenę,całkiem wygodny i dzielny terenowo oczywiście z napędem 4x4.Ale właśnie ten napęd powoduje że bagażnik traci znacznie na swojej pojemności i tylko dlatego nie kupiłem tego samochodu bo zależało mi na napędzie ale i wielkośc bagażnika ma dla mnie znaczenie.
17 wrz 13:25 | ocena: 56%
Liczba głosów:16
56%
44%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Newspix

Dacia Duster I (od 2010 r.) - prezentacja

Równą szutrową drogę pokonacie bez problemu zarówno wersją z napędem na cztery, jak i na dwa koła. Ale w trudnym terenie Duster 4x4 potrafi zajechać o wiele dalej!

Używana Dacia Duster - tanie auto też może być solidne (slajd 1 z 17)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego