Używana Toyota Hilux - nadal jest warta zakupu

18 gru 15 16:13
Udostępnij
0
Skomentuj

Starsze Toyoty Hilux uchodziły za niezniszczalne, i to pomimo topienia w wodzie i błocie. Czy schodzący model z lat 2005-15 jest równie dobry? Można wskazać typowe usterki, ale nie ma ich wiele

Siłę Toyoty Hilux przez wiele lat stanowiły prostota i trwałość. Pokazane w 2005 r. auto było całkiem nowe (m.in. zmieniona rama z większym rozstawem osi), ale nadal cechowała się prostą konstrukcją, a moc pierwszej wersji (102 KM) wyraźnie odstawała np. od ówczesnej Navary. Klienci zaczęli się zwracać w kierunku wszechstronniejszych i dynamiczniejszych aut, dlatego Toyota często modernizowała Hiluxa.

Polecamy warianty 120- lub 144-konne – są w miarę dynamiczne. Od wersji ze słabszym silnikiem odróżnia je wlot powietrza na masce. Toyota Hilux potrafi zadowolić się w trasie zaledwie 6,5-7 l ON na 100 km. Pamiętajcie jednak, że jazda pikapem nie jest komfortowa, a w mieście daje o sobie znać duża średnica zawracania. W terenie ograniczają spore gabaryty, a na asfalcie – sztywno dołączany napęd przedniej osi.

Na rynku dominują warianty z podwójną, 5-osobową kabiną (są też pojedyncza, 2-osobowa i przedłużona 2+2). Wygodę foteli można zaakceptować, warto pamiętać, że mogą być one wykończone skajem, materiałem, welurem lub skórą.

Ceny używanej Toyoty Hilux? Bardzo różne – za auto z pojedynczą kabiną, 2WD i bazowym wyposażeniem (zdarza się, że nie ma ABS-u) trzeba zapłacić znacznie mniej niż za podwójną z dodatkami (od 2008 r. np. automatyczna klima). Jeśli myślicie o droższym wariancie, to dobrze, jeśli przygotujecie na jego zakup co najmniej 50 tys. zł.

Toyota Hilux - na te podezespoły trzeba zwrócić uwagę

Lista typowych awarii Hiluxa nie jest długa – niemal na pewno wystąpi usterka alternatora (do niektórych wersji brak części), niską trwałość ma sprzęgło (często wystarcza na 100 tys. km). Awaria klimatyzacji może być spowodowana przetartymi rurkami. Trafiła się też wadliwa seria turbosprężarek. Inne kłopoty to zużyte podpory i krzyżaki wału napędowego.

Wycieki oleju - uszczelniacze przedniej osi trzeba wymieniać czasem nawet co 20-30 tys. km. Zdarza się, że cieknie skrzynia rozdzielcza.

Korozja - rdzawe plamy na ramie pojawiają się nawet, gdy auto nie jeździło w terenie. Niestety, można je znaleźć również na nadwoziu.

Toyota Hilux - dane techniczne

Silnik – typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 2494
Moc maks. (KM/obr./min) 120/3600
Maks. moment (Nm/obr./min) 325/2000
Skrzynia biegów/napęd man. 5/4x4
Poj. zbiornika paliwa (l) 80
Masa własna/ładowność (kg) od 1880/825
Rozstaw osi (mm) 3085
Wymiary (dł./szer./wys.; mm) 5255/1835/1810
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 15,2
Prędkość maksymalna (km/h) 155
Zużycie paliwa (wg EU; l/100 km) 10,1/7,2/8,3

Toyota Hilux - serwis

Olej silnikowy co 15 tys. km lub rok
Filtr powietrza co 60 tys. km lub 4 l.
Płyn hamulcowy co 30 tys. km lub 2 l.
Płyn chłodzący co 90 tys. km*
Olej w skrzyni biegów 4WD: kontrola**
Olej w skrzyni rozdzielczej kontrola**
Olej w mostach co 30 tys. km lub 4 l.
Napęd rozrządu co 150 tys. km

*pierwsza wymiana po 150 tys. km; **podczas jazdy w trudnych warunkach zalecana wymiana oleju co 45 tys. km lub 4 lata

Toyota Hilux - ceny części

Filtr powietrza od 80 zł
Filtr oleju od 20 zł
Klocki hamulcowe (przód) od 180 zł
Tarcze hamulcowe (przód) od 480 zł
Pasek rozrządu i rolka od 220 zł
Amortyzatory tylne (kpl.) od 360 zł
Błotnik przedni od 215 zł
Reflektor od 460 zł

*ceny nowych nieoryginalnych części do Toyoty Hilux 2.5 D-4D/120 KM dostępnych poza siecią ASO

Toyota Hilux - nasza opinia

Toyota Hilux ma wady, ale obiektywnie patrząc, wycieki oraz popsuty alternator nie są problemami. Zakup warto jednak przemyśleć – to naprawdę proste, robocze auto. Najlepiej sprawdza się w terenie.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (111)

No photo
No photo ~M Użytkownik anonimowy
~M :
No photo ~M Użytkownik anonimowy
Jeżdżę taką w firmie, rocznik 2010 przebieg 55 tys., na gwarancji wymieniane było sprzęgło. Powiem tak na asfalcie nie najgorzej się nią jeździ trzeba tylko uważać na zakrętach (tył bardzo lekki, lekkie dodanie gazu i zarzuca). W terenie zawieszenie fajnie zbiera, nie nadaje się na podjazdy. Jest bardzo długa a dodatkowo bardzo nisko zamontowany jest oryginalny hak holowniczy, którym przeciera się przy wszystkich podjazdach. Środek bardzo spartański, taki styl na lata '90 ale może i dobrze bo to auto dedykowane jest dla rolników itp. Acha, spalanie ok. 10l
23 gru 15 10:55 | ocena: 83%
Liczba głosów:24
83%
17%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Użytkownik 2.5 D4D Użytkownik anonimowy
~Użytkownik 2.5 D4D :
No photo ~Użytkownik 2.5 D4D Użytkownik anonimowy
Kompletne bzdety. Samochód niezniszczalny i bezawaryjny mechanicznie. Jedyna usterka to rozszczelniona klimatyzacja. Samochód eksploatowany zarówno w trudnym terenie (bezdroża górskie małopolski) jak i asfalt (Węgry, Słowenia, Czarnogóra). Jest głośny pow. 120km/h, o spalaniu 6,5l/100km - zapomnij. Pali od 8l w górę. Głośne opony ale taki urok pickupa. Wyjedzie wszędzie, przewiezie ile się napakuje na skrzynię. Wnętrze spartańskie, wsiadanie bardzo utrudnione. Silnik i zawieszenie- czołgowe. Pamiętać należy jedynie o tym, żeby zakonserwować podwozie, najlepiej zaraz po zakupie nowego samochodu. Samochodem jeździ się kozacko i tyle.
23 gru 15 09:44 | ocena: 80%
Liczba głosów:41
80%
20%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~hilux Użytkownik anonimowy
~hilux :
No photo ~hilux Użytkownik anonimowy
Mogę tylko potwierdzić - przejechałem 300.000 a silnik jak nowy. Jedyne usterki przez ten przebieg (poza normalnymi wymianami) to krzyżak na wale i łożyska alternatora. Oleju nie dolewam między przeglądami, amortyzatory 100%. Po 300.000 wymieniłem tłumik, akumulatory i rozrząd.
Pali 8,5 - 10l/100 km. Te 10 to na autostradzie lub z toną załadunku.
Fakt rama koroduje ale tym nie ma co się przejmować, przeżyje samochód...
23 gru 15 11:22 | ocena: 71%
Liczba głosów:21
71%
29%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~andrzej Użytkownik anonimowy
~andrzej :
No photo ~andrzej Użytkownik anonimowy
W Rosji takie Hiluxy i inne marki wyciągaliśmy z błota i piasku UAZ-ami. Na Olhonie tylko rosyjski sprzęt się sprawdzał. Wynajęte na początku Pajero musieliśmy odstawić. Od początku rosjanie radzili nam aby brać UAZ-452. To jest maszyna. Odpowiednie przełożenie, osie dostosowane do dużych nachyleniach. W teren bajka. Trzy tygodnie w trasie po syberii...to już można coś o autku powiedzieć.
23 gru 15 10:20 | ocena: 69%
Liczba głosów:55
69%
31%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~hilux Użytkownik anonimowy
~hilux :
No photo ~hilux Użytkownik anonimowy
Niektórzy komentujący tego samochodu na oczy nie widzieli :-)))
Przejechałem 300.000 nic się nie psuło, nic nie ciekło, nic nie rdzewieje (poza ramą, ale ta przeżyje każdy samochód).
Pali od 8,5 do 10. 10 to na autostradzie, w mieście i załadowana toną ładunku.
Jedyne usterki to krzyżak na wale i łożyska alternatora. Po 300.000 wymieniłem akumulatory i tłumik. No i oczywiście zwykłe wymiany (rozrząd klocki it.)
Nie do zajechania !
23 gru 15 11:34 | ocena: 57%
Liczba głosów:23
57%
43%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Wowa Użytkownik anonimowy
~Wowa :
No photo ~Wowa Użytkownik anonimowy
niezniszczalna to jest Łada Niva, a ceny części jak do średniej klasy roweru. Zrobi to co ma zrobić. Idealna jako drugi samochód użytkowo-roboczy.
23 gru 15 07:55 | ocena: 82%
Liczba głosów:62
82%
18%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~uytrffghj Użytkownik anonimowy
~uytrffghj :
No photo ~uytrffghj Użytkownik anonimowy
Redaktor trochę się myli. Jak takim wielkim bydlakiem jeździć po lesie. Ta toyota może i jest trwała ale jeździć tym można tylko po polu i to jak ma napęd na 4 koła , bo do lasu i na asfalt się nie nadaje. Redaktor powinien nazwać artykuł idealne auto dla rolnika lub budowlańca.
23 gru 15 07:55 | ocena: 63%
Liczba głosów:38
63%
37%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~blamel Użytkownik anonimowy
~blamel :
No photo ~blamel Użytkownik anonimowy
wady sie zgadzaja w firmowym samochodzie 150000 i bylo wymieniane sprzegło, uszczelniacze przedniego napedu, przewody do chłodnicy co mialo byc wieczne a ostatnio nas sciaglai bo pekł alternator w srodku co sie nie powinno zdarzyc. to polonezem przejechalismy 300 000 na jednym sprzegle, alternatorze i nic w nim nie ciekło nawet nie przyjerzdzał do niego laweta, szkoda ze go nie produkuja bo to był samochód nie do zajezdzenia i pancerny. dopiro po 300 000 spalił sie silnik.
23 gru 15 14:47 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Hill Użytkownik anonimowy
~Hill :
No photo ~Hill Użytkownik anonimowy
To spalanie to chyba na 50km, mi paliła od 10l przy bardzo delikatnej jeździe, normalnie jak się chciało jechać 140 to tak pod 13l na 100km pochodziło
23 gru 15 08:27 | ocena: 77%
Liczba głosów:13
77%
23%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~romek Użytkownik anonimowy
~romek :
No photo ~romek Użytkownik anonimowy
Nie ma ich na rynku wtornym bo wszystkie kupili terrorysci z IS
23 gru 15 08:28 | ocena: 89%
Liczba głosów:45
89%
11%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Archiwum / Auto Świat

Toyota Hilux 2.5 D-4D

Starsze Hiluxy uchodziły za niezniszczalne, i to pomimo topienia w wodzie i błocie. Czy schodzący model z lat 2005-15 jest równie dobry? Można wskazać typowe usterki, ale nie ma ich wiele.

Używana Toyota Hilux - nadal jest warta zakupu (slajd 1 z 9)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego