W Mitsubishi L200 4. generacji, które zadebiutowało w 2005 r. (w Europie od 2006 r.), zadbano o zmniejszenie średnicy zawracania, pojawiły się nowoczesne, mocne silniki, wyposażeniem i stylistyką zaczęto gonić SUV-y.
Pokonanie nawet długiej trasy za kierownicą Mitsubishi L200 to żaden wyczyn, zwłaszcza że silnik 2.5 o mocy 136 KM zapewnia przyzwoite osiągi niezaładowanemu autu. Na trasie spalanie spada poniżej 8 l/100 km, dynamiczna jazda w mieście owocuje wynikiem 12-13 l/100 km. Stosowany początkowo w opcji 4-biegowy „automat” mocno spowalnia auto i zwiększa spalanie, miłośnicy takich przekładni powinni oglądać wzmocnione wersje (178 KM) z 5-biegową skrzynią.
Ogromną zaletą Mitsubishi L200 jest stały napęd z centralnym dyferencjałem, który pozwala na jazdę w trybie 4x4 również na asfalcie (bogatsze wersje).
Może przeszkadzać niezbyt szerokie wnętrze, ale z drugiej strony łatwo o egzemplarze np. ze skórzaną tapicerką i automatyczną klimatyzacją.
Niektóre zabiegi serwisowe mogą wiązać się z dużymi wydatkami: np. regulacja zaworów kosztuje w AS0 ok. 1000 zł, wymiana rozrządu (z paskiem wałków wyrównoważających) – ok. 3500 zł.
Jeśli chodzi o ceny, to na dobre auto trzeba min. 40 000 zł. Uwaga: w ogłoszeniach często podawana jest cena netto, gdyż większość aut sprzedają firmy, którym zależy na wystawieniu niskiej faktury.
Mitsubishi L200 - na te podzespoły trzeba zwrócić uwagę
Korozja podwozia nie jest niczym szczególnym, rdzawe ślady pojawiają się też np. pod listwami. Kłopotów możecie spodziewać się ze strony silnika – wałki wyrównoważające napędzane są paskiem zębatym, w którym nagminnie ścinają się zęby, czesto dochodzi do przegrzania się motoru i uszkodzenia uszczelki pod głowicą cylindrów. Problemy sprawia instalacja elektryczna.
Mitsubishi L200 - ceny części*
Filtr powietrza | od 75 zł |
Filtr oleju | od 50 zł |
Klocki hamul. (przód) | od 150 zł |
Tarcze hamul. (przód) | od 350 zł |
Sprzęgło (kpl.)** | od 1015 zł |
Napęd rozrządu (kpl.)*** | od 1040 zł |
Amortyzatory tylne (kpl.) | od 420 zł |
Reflektor | od 200 zł |
*zamienniki do L200 2.5 DI-D/136 KM; **tarcza, docisk i łożysko; ***z paskiem do wałków wyrównoważających
Mitsubishi L200 - seriws*
Olej silnikowy | co rok/20 tys. km |
Filtr powietrza | co 2 lata/40 tys. km |
Filtr paliwa | co 2 lata/40 tys. km |
Płyn hamulcowy | co 2 lata/60 tys. km |
Płyn chłodzący | co 4 lata/80 tys. km |
Olej w dyferencjałach | co 4 lata/80 tys. km |
Olej w skrzyni biegów | co 5 lat/100 tys. km |
Napęd rozrządu | co 100 tys. km |
* dane dla aut z lat 2007-10; przegląd co roku lub co 20 tys. km; w starszych co 15 tys. km, w młodszych nieco inny plan serwisowy
Mitsubishi L200 - dane techniczne
Silnik – typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 2477 |
Moc maks. (KM/obr./min) | 136/4000 |
Maks. moment (Nm/obr./min) | 314/2000 |
Skrzynia biegów/napęd | man. 5/4x4 |
Poj. zbiornika paliwa (l) | 75 |
Masa własna/ładowność (kg) | od 1790/1060 |
Rozstaw osi (mm) | 3000 |
Wymiary (dł./szer./wys.; mm) | 5000/1800/1780 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 14,6 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 167 |
Zużycie paliwa (wg EU; l/100 km) | 10,7/7,5/8,7 |
Mitsubishi L200 nasza opinia
Obsługa pikapów do tanich nie należy, L200 nie jest tu wyjątkiem. Niestety, auto dodatkowo zaskakuje różnymi awariami, których usunięcie bywa kosztowne. Szkoda, bo pod względem użytkowym to bardzo atrakcyjny model.