CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.264.494.091.39
Średnio4.464.714.281.97
Najdrożej4.794.994.762.29

Używany Citroën C-Elysée - tani i wystarczająco trwały

26 lut, 08:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Prosta konstrukcja oznacza niskie koszty. Kilkuletnie C-Elysée można kupić już za 26 tys. zł.

Kierowcom dość trudno dogodzić. Narzekają na wysokie koszty serwisu współczesnych aut i spore ryzyko awarii. Ale gdy proponuje się im prosty konstrukcyjnie samochód, nie stają w kolejce, lecz marudzą, że nienowoczesny i słabo się go prowadzi. Dokładnie taki los spotkał dwa pokrewne technicznie modele: Citroëna C-Elysée i Peugeota 301. Francuzi zaproponowali w rozsądnej cenie solidne auto, ale w naszej części Europy nie cieszyło się nadzwyczajnym wzięciem. Dlaczego?

Na pewno minęły już czasy popularności „budżetowych” sedanów. Wielu osobom takie auta kojarzą się z niezbyt udanymi stylistycznie modelami sprzed kilkunastu lat. Cóż, sylwetka sedana Grupy PSA nie jest może porywająca, ale z pewnością też nie odstrasza.

Citroen C-Elysee - pojemne wnętrze

Nadwoziu nic nie zarzucimy pod względem pojemności. Jak na długość 4,4 m w kabinie znajdziecie nadspodziewanie dużo miejsca na nogi. Kufer ma 506 l, ale od pojemności ważniejsza jest dość wysoka (jak na sedana) użyteczność: po złożeniu kanapy powstaje funkcjonalny otwór, spora klapa. Przeszkadzać mogą potężne zawiasy, wnikające do środka.

Skoro nadwozie jest pojemne, gdzie szukać powodów niskiej ceny? Z pewnością nie pochwalamy jakości wykonania: design deski rozdzielczej można zaakceptować, ale tworzywa są twarde i po bliższym poznaniu wyraźnie tracą. Zastosowano też takie „wybiegi”, jak przyciski do otwierania szyb na konsoli centralnej.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Prosta budowa przełożyła się na dość niską masę – puste auto z silnikiem 1.6 (z dieslem lub benzyną) waży 1090 kg. To z kolei skutkuje całkiem niezłymi osiągami. W benzyniaku 1.6 spalanie nie przekracza 9 l/100 km, nawet w mieście można zejść do… 7 l/100 km! Producenci (i Citroën, i Peugeot) oferowali instalację gazową, ale mimo że montowano ją w nowych autach, nie pochodziła z fabryki, lecz z polskiej firmy Czakram. Akceptowalne spalanie 1.6 każe się jednak zastanowić nad sensem LPG czy też silnika Diesla.

Klasyczna linia i otwierany osobno bagażnik ciągle mają zwolenników. Klasyczna linia i otwierany osobno bagażnik ciągle mają zwolenników. Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Niskie ceny aut nie oznaczają kiepskiej jakości. Co ważne, benzyniak 1.6 mimo nazwy „VTi” ma niewiele wspólnego z nowszą jednostką 1.6 VTi/THP i jest wolny od usterek łańcuchowego rozrządu czy też głowicy. To starszy silnik TU5. Początkowo były kłopoty z oprogramowaniem (m.in. dość poważny, związany z czasowym brakiem reakcji na wciśnięcie gazu), ale egzemplarze, których może on dotyczyć, objęto zorganizowaną akcją naprawczą. Czasem pojawiało się szarpanie lub wyraźny spadek mocy po włączeniu klimatyzacji, ale i te problemy załatwiano elektroniką.

Diesel z kolei to znany (lecz poprawiony) motor DV6 – z 8-zaworową głowicą, czyli bez wadliwego łańcuszka łączącego wałki rozrządu. W Polsce nawet serwisy ASO zalecają dokonywanie przeglądów według trudnych warunków eksploatacji: w benzynowych co 20 (nie 30) tys. km, w dieslach – co 15, a nie co 25 tys. km.

Citroën C-Elysée - ceny części*

Filtr oleju od 33 zł
Filtr powietrza od 40 zł
Klocki hamulcowe (przód) od 160 zł
Tarcze hamulcowe (przód) od 280 zł
Amortyzator (przód) od 250 zł
Łożysko koła (przód) od 180 zł
Błotnik przedni od 270 zł
Reflektor od 420 zł
*ceny zamienników o niezłej jakości do C-Elysée z 2013 r. Oferta okazuje się szeroka, a ceny - niewygórowane

Citroën C-Elysée - eksploatacja*

Olej silnikowy co 30 tys. km lub rok
Filtr powietrza co 60 tys. km
Filtr przeciwpyłkowy co 30 tys. km
Płyn hamulcowy co 2 lata
Płyn chłodzący co 120 tys. km lub 4 lata
Świece zapłonowe co 60 tys. km lub 4 lata
Olej w skrzyni biegów bez wymiany
Napęd rozrządu co 150 tys. km
*interwały dla silnika 1.6 VTi i normalnych warunków eksploatacji, w Polsce zalecane interwały dla trudnych warunków: przegląd co 20 tys. km, rozrząd co 120 tys. km

Citroën C-Elysée - dane techniczne

Silnik – typ/cyl./zawory benz./R4/16 t.diesel/R4/8
Pojemność skokowa (cm3) 1587 1560
Moc maks. (KM/obr./min) 115/6050 92/4000
Maks. mom. (Nm/obr./min) 150/4000 230/1750
Skrzynia biegów man. 5, aut. 4/6 man. 5
Napęd przedni
Masa wł./ładowność (kg) od 1090/434
Wymiary (dł./szer./wys.; mm) 4427/1748/1466
Rozstaw osi (mm) 2652
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9,4 11,2
Prędkość maks. (km/h) 188 180
Spalanie (wg EU; l/100 km) 8,8/5,3/6,5 4,9/3,9/4,3

Tani nie może być idealny

Model C-Elysée powstał z myślą o ograniczeniu kosztów eksploatacji i jeździe po gorszych drogach (kwestia większego prześwitu, auto ma tylko przedni napęd). Jeśli nie będziecie próbowali dynamicznej jazdy na zakrętach, powinniście być zadowoleni. Na plus: niezła trwałość (polecamy silnik 1.6), rozsądne spalanie.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 14/2017 już w sprzedaży, a w nim: przyszłe modele BMW serii 3 i 4; pierwsze jazdy Kią Picanto, VW Golfem R i Fordem Kugą; porównanie limuzyn klasy wyższej; testy Porsche Macan Turbo i Citroena C-Elysee po liftingu; wiosenne czyszczenie samochodu; kupujemy auto używane - jak czytać ogłoszenia?; raport - nauka odpowiedzialnej jazdy; Skoda Octavia III z drugiej ręki; dodatek Motocykle i skutery.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (44)

No photo
No photo ~R@D Użytkownik anonimowy
~R@D :
No photo ~R@D Użytkownik anonimowy
Miałem okazje jeździć modelem 1,6 HDI i bardzo mile mnie ten samochód pozytywnie zaskoczył niskim spalaniem, pojemnym wnętrzem i komfortem resorowania w mieście. Co mnie zniechęciło: wnikające do bagażnika zawiasy, braki w wygłuszeniu oraz przełączniki szyb obok skrzyni biegów. Tworzyw nie oceniam (jeździłem nim tylko kilka dni), dla mnie ten sam poziom co C4 Cactus.
26 lut 23:28 | ocena: 100%
Liczba głosów:9
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Egon Użytkownik anonimowy
~Egon :
No photo ~Egon Użytkownik anonimowy
Citroen c elysee jeździlem takim głównie trasy silnik 1.6 diesel spalanie optymalne przy spokojnej jeździe ponizej 4 litrów na autostradzie około 7_8 litrów przy prędkości 150 ,160 km/h samochod nie do zajechania podstawowe przeglądy olej filtry itp. Jedyne minus to hałas przy wyzszych predkosciach , bardzo wrażliwy na podmuch bocznego wiatru , koszt nabicia klimy nowym juz czynnikim 1500 zł
26 lut 13:45 | ocena: 92%
Liczba głosów:26
92%
8%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jędruś Użytkownik anonimowy
~Jędruś :
No photo ~Jędruś Użytkownik anonimowy
Peugeot i Citroen powinni pozwać Renault. Przez ten szajs ludzie mylnie oceniają wszystkie "francuzy". Jestem szcześliwym posiadaczem 508, wcześniej miałem c5 z 2008 i następny też bedzie PSA i też diesel. To pierwsze samochody które uzytkowałem po zakonczanym leasingu. Cytrynę przez 4 a Peugeota już 5 rok pomimo spłacenia po trzech latach. Wcześniejsze samochody specjalnie nie podam marek żeby nie robić antyreklamy sprzedawałem po 3 latach bez żalu i brałem nowe. Jak słucham ze japonce czy niemce słyną z bezawaryjności a francuzy to złom nawet tego nie komentuje. Samochodów używam do pracy i pomimo dbania nie zawsze użytkuje zgodnie z własnymi przekonaniami, wiadomo pośpiech notoryczny brak czasu. W Peugeocie poza rzeczami ekspluatacyjnymi prawie nic nie robiłem. Jedna dolewka jakiegoś płynu do dpf i rozrzad na 240 tys reszta to płyny hamulce nawet zawieszenie wytrzymalo ponad 100 a jeżdże czasami takimi skrutami ze terenówka by się nie powstydziła. Pozdrawiam.
26 lut 12:12 | ocena: 71%
Liczba głosów:45
71%
29%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Arek Użytkownik anonimowy
~Arek :
No photo ~Arek Użytkownik anonimowy
Użytkuje C-elysee od roku. Miesięcznie robię ok 20 tys po kiepskich drogach. W zasadzie nie można na nic narzekać zawieszenie elegancko wybiera nawet najgorsze dziury, których nie brakuje na naszych drogach. Spalanie tak małe, że nie warto tego gazować. Jedynym minusem jest dość głośna praca w kabinie, ale można to niskim kosztem wygłuszyć. Ogólnie polecam autko.
26 lut 13:22 | ocena: 79%
Liczba głosów:28
79%
21%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~praktyk Użytkownik anonimowy
~praktyk :
No photo ~praktyk Użytkownik anonimowy
Ponownie... troche czytałem o procesie montażu tych samochodów jest to auto na ubozsze rynki np Rosja kazda sruba i nakretka wykonana z porzadnych materiałow noi samochod porzadnie skrecony na peno na lata nie do zajechania
26 lut 15:04 | ocena: 89%
Liczba głosów:18
89%
11%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
~Artur :
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
Dobre budżetowe auto za rozsądne pieniądze dla nie wymagających kierowców z minusów tylko jedno nadwozie a szkoda
26 lut 12:51 | ocena: 100%
Liczba głosów:15
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ssssss Użytkownik anonimowy
~ssssss :
No photo ~ssssss Użytkownik anonimowy
Mam benzynę naprawdę fajne auto i nie kosztuje 55tys zł tylko 44tys . A co co złe opinie piszą to pewnie wieśwageny mają o skodziny które 100tys KM i tylko na złom też jeździłem i zawsze nowe z salonu
26 lut 20:35 | ocena: 83%
Liczba głosów:12
83%
17%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~as Użytkownik anonimowy
~as :
No photo ~as Użytkownik anonimowy
mam ten sam silnik diesla w peugeot partner...auto katowane jezdzone z ciezarem silnik bezawaryjny i bardzo mocny jak na 92 konie
26 lut 11:03 | ocena: 91%
Liczba głosów:22
91%
9%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~a, Użytkownik anonimowy
~a,
No photo ~a, Użytkownik anonimowy
do ~BMW :
No photo ~BMW Użytkownik anonimowy
26 lut 11:49 użytkownik ~BMW napisał
Produkowany przez cyganów dla choloty!
A teraz chołota dawać minusy
A wiesz jak najszybciej i najprościej zrobić sałatkę z buraków?Wrzucić granat do beemki
26 lut 12:23 | ocena: 93%
Liczba głosów:28
93%
7%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rotten Użytkownik anonimowy
~Rotten :
No photo ~Rotten Użytkownik anonimowy
Przywoity samochód, ale PSA samo jest winne nie najlepszej sprzedaży, bo nie ma w ofercie kombi.
26 lut 08:57 | ocena: 91%
Liczba głosów:34
91%
9%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Używany Citroën C-Elysée (od 2012 r.) - od 26 000 zl

W zawieszeniu postawiono na komfort, a nie na ostrą jazdę na zakrętach. Układ kierowniczy pozbawiony precyzji.

Używany Citroën C-Elysée - tani i wystarczająco trwały (slajd 1 z 15)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła, Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła, Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła, Przemek Wąworek / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego