CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.254.424.051.89
Średnio4.584.704.312.10
Najdrożej4.794.954.592.71

Nissan GT-R - superosiągi i... superkoszty

27 sty, 16:35
Udostępnij
0
Skomentuj

GT-R to kapitalny sportowiec – mocny i piekielnie szybki. Można go kupić już za ok. 200 tys. zł

GT-R z kierownicą po lewej stronie pojawiło się dopiero w 2008 r. Wcześniejsze odmiany były najmocniejszą wersją Nissana Skyline’a. GT-R to sportowiec wagi ciężkiej: mocny (silnik V6 biturbo od 480 do 600 KM – od 0 do 100 km/h w czasie od 2,5 do 3,5 s i prędkość maksymalna 310-315 km/h), pewny w prowadzeniu (świetny rozkład masy, rozbudowane podwozie), o kapitalnej trakcji (efektywny napęd 4x4).

Tylko cztery osoby w fabryce Nissana mogą składać (ręcznie!) sześciocylindrowe silniki GT-R Tylko cztery osoby w fabryce Nissana mogą składać (ręcznie!) sześciocylindrowe silniki GT-R Foto: Adam Włodarz / Auto Świat

Atrakcyjna jest także i cena, bo za 200-300 tys. zł trudno o sportowe auto o tak kapitalnych osiągach, które wyzwala również tak duże emocje podczas jazdy! Pozostają jeszcze kwestie serwisu, napraw i trwałości. Jak pod tymi względami wypada topowy Nissan? Z których lat egzemplarze są szczególnie warte zainteresowania?

Lepszy po modernizacji

Jak podkreślają mechanicy z warszawskiego serwisu Ecu Performance, który specjalizuje się w naprawach GT-R, lepiej nie kupować najtańszych egzemplarzy z początku produkcji. Wymagają one zwykle doinwestowania na poziomie 40-60 tys. zł. Radzą więc poszukać auta wyprodukowanego po liftingu (w 2011 r.), najlepiej z niewielkim przebiegiem (wiele problemów pojawia się po przekroczeniu ok. 100 tys. km) oraz pewną historią serwisową.

Przy okazji modernizacji zwiększono też wytrzymałość dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Przedtem był to newralgiczny element Nissana GT-R. Przekładnia występuje w ASO jedynie w całości (cena ok. 100 tys. zł!), ale od dłuższego czasu na rynku są dostępne elementy tuningowe, dzięki którym można naprawić skrzynię biegów i wydać na to nie 100, tylko 30 tys. zł.

Oprócz przekładni dość często uszkodzeniom ulega układ przeniesienia napędu (szczególnie dotyczy to przedniej osi). Często jest to efekt bardzo wysilonej eksploatacji, a przede wszystkim jazdy kontrolowanymi poślizgami (powodują zbyt duże obciążenie elementów przeniesienia napędu). Przed ekstremalnym „upalaniem” objętego gwarancją sportowego Nissana warto pamiętać, że czarna skrzynka GT-R dokładnie zapisuje ostatnie 48 godzin jazdy. Wcześniej dane z niej dostępne były jedynie centrali w Japonii, od pewnego czasu możliwość odczytu mają także ASO.

Inne problemy? Psują się radia – cena w ASO: 28 tys. zł (regeneracja: od 4 do 6 tys. zł). Zaparowują też reflektory (zamienniki to ok. 6 tys. zł za komplet). Często zawodzą łożyska kół (2 tys. zł/szt.), nadmierny luz (lekki może być) pojawia się na tzw. dzwonie (koszt naprawy: 5 tys. zł), niekiedy uszkadza się kosz sprzęgła (wymienia się parę za 8 tys. zł z robocizną).

Pamiętajcie też, żeby stosować takie same opony na obu osiach, bo różnice w wysokości prowadzą do zużycia sprzęgieł centralnego dyferencjału, i by rzetelnie podchodzić do zabiegów serwisowych. Przy spokojnej jeździe olej w silniku wymienia się co 10 tys. km (500 zł poza ASO), a w skrzyni i dyfrach – co 30 (ok. 3 tys. zł; w ASO: ponad 6). Wysilona eksploatacja wymaga skrócenia interwałów o połowę.

Nissan to supersportowiec: ma świetne osiągi, ale jest koszmarnie drogi w utrzymaniu. Nissan to supersportowiec: ma świetne osiągi, ale jest koszmarnie drogi w utrzymaniu. Foto: Auto Bild

Nissan GT-R (R35) - ceny części*

Filtr oleju od 45 zł
Filtr powietrza od 135 zł
Klocki hamulcowe (przód) od 650 zł
Tarcze hamulcowe (przód) od 3500 zł
Przedni dyferencjał (tylko oryginalny – cena ASO) 8000 zł
Łożysko koła przód 2000 zł
Amortyzator (przód) 3600 zł
Reflektor 3000 zł
*ceny dotyczą zamienników o niezłej jakości do Nissana GT-R z 2009 r.

Nissan GT-R (R35) - serwis*

Olej silnikowy co 10 tys. km
Filtr powietrza co 10 tys. km
Filtr przeciwpyłkowy co 10 tys. km
Płyn hamulcowy co 2 lata lub 40 tys. km
Płyn chłodzący co 2 lata
Olej w dyferencjałach co 30 tys. km
Olej w skrzyni biegów co 30 tys. km
Napęd rozrządu*** łańcuch (bez okresowej wymiany)
*zalecane interwały w ASO dla Nissana GT-R z 2009 r. (po liftingu wydłużono interwał wymiany oleju do 20 tys. km)

Nissan GT-R (R35) - dane techniczne

Dane techniczne 3.8 3.8
Silnik – typ/cyl./zawory bit.benz./V6/24 bit.benz./V6/24
Pojemność skokowa (cm3) 3799 3799
Moc maksymalna (KM/obr./min) 530/6400 550/6400
Maks. moment obr. (Nm/obr./min) 612/3200 632/3200
Skrzynia biegów aut. 6
Napęd 4x4
Masa własna/ładowność (kg) od 1740/460
Wymiary (dł./szer./wys.; mm) 4710/1895/1370
Rozstaw osi (mm) 2780
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 3,0 2,8
Prędkość maks. (km/h) 315 315
Spalanie (wg EU; l/100 km) 17,3/8,9/12,0 17,8/8,8/11,8

Nissan GT-R (R35) - naszym zdaniem:

Totalny hardcore! GT-R to bezkompromisowa maszyna do bicia czasów okrążeń na torach, a do tego rzadki przypadek sportowca, którym – bez większych kompromisów – da się jeździć na co dzień. Nawet jeśli koszty serwisu olejowego skrzyni w ASO stanowią równowartość Golfa IV, to wciąż jedno z niewielu aut tego typu w takiej cenie!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (40)

No photo
No photo ~Gość Darek Użytkownik anonimowy
~Gość Darek :
No photo ~Gość Darek Użytkownik anonimowy
A co w tym dziwnego ze są koszty. Samochód mały czyli klasa A MUSI być tani bo ludzie nie mieliby kasy na jego serwisowanie. Natomiast samochód supersportowy a takim jest wlaśnie gtr swoje MUSI kosztować i części do niego też nie są tanie bo nie mogą. Większość części pochodzi z Japonii i i na pewno ma jakość wystarczającą aby to pojeździło a nie padło jak Niemiecka lub Chińska padaka. Jeśli ktoś ma kasę na autko za np 500.000 zł to ma też na serwisowanie a swoją drogą to wolniejsze marki premium kosztują wcale nie mniej jeśli chodzi o części.
28 sty 13:01 | ocena: 84%
Liczba głosów:19
84%
16%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~GT R Użytkownik anonimowy
~GT R
No photo ~GT R Użytkownik anonimowy
do ~aaaaa:
No photo ~aaaaa Użytkownik anonimowy
28 sty 10:41 użytkownik ~aaaaa napisał
no ale wedle stawu grobla. ciebie stać na tyle. Nie jest prawdą, że jest ci potrzebny ("do wykorzystania") nawet rs, czy inne śmieszne auta ni to osobowe, ni to wyścigowe. Po prostu, jak chcesz szybkie auto, to nie opowiadaj, ile procent da się wykorzysta
Mam GT R - a i jak kupowałem miałem świadomość kosztów bo nie kupowałem diesla w kompakcie. Jak chcę nim pojeździć naprawdę to wykupuję tor. Nie wywyższam się ale trzeba zrozumieć że jak cię stać na konia to i na owies trzeba mieć pieniądze
28 sty 10:58 | ocena: 80%
Liczba głosów:30
80%
20%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~adamiec Użytkownik anonimowy
~adamiec :
No photo ~adamiec Użytkownik anonimowy
gtr wcale nie jest awaryjny! spędza od lat sen z powiek niemieckiej konkurencji! dlatego w niemieckich gazetach piszą bzdury! sam mam w domu trzy nissany (sama radość, zero problemów!)
29 sty 14:16 | ocena: 85%
Liczba głosów:13
85%
15%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~aaaa Użytkownik anonimowy
~aaaa :
No photo ~aaaa Użytkownik anonimowy
ja dalej twierdze, " jeżeli nie stać CIę na nowe auto tej klasy to nie bedzie CIe tez stać na używane" tyle w temacie
28 sty 10:05 | ocena: 93%
Liczba głosów:14
93%
7%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~fg Użytkownik anonimowy
~fg :
No photo ~fg Użytkownik anonimowy
Nissan GTR fabrycznie nowy kosztuje minimum 500 000 zl. Kupujac taki samochod trzeba liczyc sie z drogim serwisem, czesciami. Tak jak np. Mercedes S klasa
28 sty 13:13 | ocena: 79%
Liczba głosów:14
79%
21%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
~Artur :
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
Nissan GT-R to klasa sama w sobie ręcznie robiony silnik to dziś perełka .Powinno stać w garażu marzeń
28 sty 18:36 | ocena: 83%
Liczba głosów:12
83%
17%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Niemiecka obłuda Użytkownik anonimowy
~Niemiecka obłuda
No photo ~Niemiecka obłuda Użytkownik anonimowy
do ~aaaa:
No photo ~aaaa Użytkownik anonimowy
28 sty 10:05 użytkownik ~aaaa napisał
ja dalej twierdze, " jeżeli nie stać CIę na nowe auto tej klasy to nie bedzie CIe tez stać na używane" tyle w temacie
Kupisz passata i rozsypie się DSG bo to norma i jest tanio ? Taka to niemiecka narracja . Czemu nie napiszą nie kupuj Ferrari bo jest drogie w eksploatacji i dużo pali ?
28 sty 10:54 | ocena: 69%
Liczba głosów:16
69%
31%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~nissan Użytkownik anonimowy
~nissan :
No photo ~nissan Użytkownik anonimowy
a ja z praktyki-nie polecam żadnego egzemplarza. Naprawde nieeeeeeeeeeeeeee-warto.Jest to samochodzik na krotki okres czasu,a później szukac naiwnego ,chętnego na zakup.I nie tylko moja opinia jest taka. Spotykamy się w gronie kilku osob-wlascicieli GT-Ra-każdy narzeka i chce sprzedać.
28 sty 11:01 | ocena: 52%
Liczba głosów:21
48%
52%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jacek Użytkownik anonimowy
~jacek :
No photo ~jacek Użytkownik anonimowy
Fajne autko, dwuosobowe, idealne dla kobiety na zakupy.
28 sty 20:24 | ocena: 50%
Liczba głosów:8
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~~Leo Użytkownik anonimowy
~~Leo :
No photo ~~Leo Użytkownik anonimowy
Chętnie zobaczę łożysko za 2 tyś, za tyle to mi ceramiczne na zamówienie zrobią...
28 sty 13:52 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
44%
56%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Używany Nissan GT-R (R35)

GT-R to auto idealne na tor, ale z powodzeniem można używać go też na co dzień.

Nissan GT-R - superosiągi i... superkoszty (slajd 1 z 15)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego