Używany Renault Thalia 1.5 dCi - Wersja oszczędna do czasu

Auto Świat
Renault Thalia powstało na płycie podłogowej Clio II generacji. Dzięki takiemu rozwiązaniu otrzymano taniego w produkcji sedana. Egzemplarze oferowane na naszym rynku wyjeżdżały z tureckiej fabryki Renault. Co ciekawe, mechanicy obsługujący zarówno francuskie Clio, jak i tureckie Thalie nie widzą zbyt dużych różnic w stopniu awaryjności obydwu pojazdów, co należy uznać za dobrą wiadomość.Wysokoprężny silnik 1.5 dCi 8V z common railem, który pojawił się w Thalii (podobnie zresztą jak i w Clio) pod koniec 2001 r., na papierze wydaje się świetny. Niezależnie od wersji mocy (dostępne były trzy odmiany: 65, 68 i 82 KM) zadowala się niewielką ilością oleju napędowego. Według producenta słabsza jednostka pali średnio tylko 4,7 l/100 km, natomiast mocniejsza nawet o 0,1 l mniej. Praktyka pokazuje, że teoria nie odbiega znacząco od rzeczywistości. Ponadto mocniejsza wersja ma porównywalne osiągi z benzynowymi silnikami 1.4 stosowanymi w Thalii (8V o mocy 75 KM i 16V, który rozwija 98 KM).

Katalog Samochodów Auto Świat