Czyli same zalety! Nie do końca, bo podczas eksploatacji silnik 1.5 dCi bywa kapryśny. Przede wszystkim zawodzi układ zasilania. Najczęściej psują się wtryskiwacze, które zazwyczaj produkowane były do tego modelu przez firmę Delphi. Średnia ich wytrzymałość wynosi ok. 50 tys. km, zdarzają się jednak przypadki, że któryś z wtryskiwaczy niedomaga już po 10 tys. km. W ASO za jeden zapłacimy 1300 zł, poza nim – od 800 do 1100 zł. Można też pokusić się o regenerację wtryskiwaczy, ale uwaga: nie zawsze jest skuteczna. Od mechaników z ASO usłyszeć można często, że silnik 1.5 dCi nie toleruje paliwa złej jakości i że jedynie w Polsce użytkownicy Thalii mają z nim poważne problemy. Niestety, znane są nam przykłady aut, które tankowane były tylko na dobrych stacjach, a i tak przytrafiła się w nich awaria układu wtryskowego. Jednak to niejedyne usterki silnika 1.5 dCi. Zdarzają się w nim także niedomagania pompy wstępnej oraz wycieki oleju z turbosprężarki. Mechanicy radzą skracać interwał wymiany oleju i filtrów z zalecanych przez producenta 30 tys. do 20 tys. km, co może i poprawia wytrzymałość układu wtryskowego oraz turbiny, nie rozwiązuje jednak problemów.
Z dystansem podchodzić trzeba również do interwału wymiany napędu rozrządu, jaki zaleca producent – co 120 tys. km. Bezpieczny wynosi 90 tys. km. Przy wymianie paska rozrządu powinno się także zamontować nową pompę cieczy chłodzącej. Z uwagi na dużą popularność silnika 1.5 dCi komplet rozrządu poza ASO można kupić nawet za około 400 zł. Wymiana powinna się więc zamknąć kwotą około 800 zł. Jednak użytkując Thalię, warto sprawdzać na bieżąco ofertę ASO Renault, które często oferują usługi w dość atrakcyjnych cenach, niekiedy porównywalnych z cenami w warsztatach niezależnych. Abstrahując od silnika Diesla, który nie jest najmocniejszą stroną Thalii, model ma także niezaprzeczalne zalety. Przede wszystkim oferuje bardzo duży bagażnik. Sporo przestrzeni jest także w jego wnętrzu (w porównaniu z Clio nawet z tyłu). Dodajmy, że to wszystko w niewielkim samochodziku, którego podaż na rynku wtórnym jest stosunkowo duża. Bez problemu można znaleźć auto z polskiego salonu.