Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Volkswagen Sharan - van o wielu twarzach

26 wrz 17 06:43

Volkswagena Sharana I generacji kupicie za 20, 10, a nawet 5 tys. zł. Sprawdzamy, czy warto się nim zainteresować.

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Sharan to przestronne i funkcjonalne auto, które można mieć za niewielkie pieniądze, nawet rzędu 10 tys. zł
  • Choć minivan Volkswagena nie jest bezawaryjny, to najczęsciej psują się w nim drobiazgi
  • Ceny części zamiennych do Sharana są umiarkowane, bo podobne podzespoły znajdują się w wielu innych autach Grupy VW

Jeżdżące i zarejestrowane Volkwageny Sharany wycenia się nawet na 5 tys. zł. Większość z nich jest, niestety, już w bardzo złym stanie technicznym, do tego auta powstałe w ciągu pierwszych 5 lat produkcji cierpią na duże problemy z korozją. Ale starszych pojazdów nie należy skreślać.

W nieautoryzowanym warsztacie VW Serwis z Częstochowy, w którym zbieraliśmy informacje, usłyszeliśmy, że mają dwa takie auta – pierwsze pokonało 500 tys. km, a drugie już 700 tys. i wciąż jeżdżą. Pojazdy te napędza dwulitrowy silnik benzynowy 2.0 8V/115 KM, połączony z instalacją LPG. Według mechaników do 2000 r. motor ten nie miał problemów ze zbyt dużym zużyciem oleju.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

W przedliftingowych Sharanach bardzo dobre opinie zbierają także starsze diesle 1.9 TDI/90 oraz 110 KM, wyposażone w pompę rotacyjną – są naprawdę długowieczne, a do tego mają prostą budowę. Problem stanowi jednak znalezienie auta, które nie jest zajeżdżone do granic możliwości.

Volkswagen Sharan - a może wersja po liftingu?

Większe szanse na to, że Volkswagen Sharan nie służył na budowie (a po wyjęciu dwóch rzędów tylnych siedzeń możliwości przewozowe są ogromne) lub nie był taksówką, istnieją w przypadku nowszych aut, powstałych po największym liftingu (2000 r.; takie prezentujemy w galerii).

W tym wypadku cena zaczyna się od ok. 10 tys. zł, a najmłodsze egzemplarze są wyceniane nawet na ponad 20 tys. W tej wersji najczęściej też spotyka się diesle, wszystkie już z pompowtryskiwaczami. Ich typowe problemy są powszechnie znane, a koszty naprawy nie przerażają. Niestety, gdy kupicie Volkswagena Sharana z wysokim przebiegiem i trzeba będzie w nim naprawić lub zregenerować kilka elementów naraz, koszty mogą być znaczne.

Volkswagen Sharan nie ma opinii auta bezawaryjnego i jest w tym sporo prawdy. Na szczęście głównie psują się drobiazgi, a koszty napraw nie są szczególnie wysokie. I tak, w Częstochowie za wymianę sworznia wahacza zapłacicie 150 zł (z wymianą), ale ten element nie psuje się nadmiernie często. Zwykle jako pierwsze kapitulują łączniki stabilizatora – w tym wypadku za wymianę zestawu przyjdzie wam zapłacić co najmniej 250 zł. Wytrzymałe są za to amortyzatory, które przejeżdżają do wymiany nawet 300 tys. km.

Serwisując Sharana, trzeba jedynie mieć świadomość tego, że silnik jest w nim dość głęboko zamontowany i często nawet prosta operacja, np. wymiana paska wielorowkowego, wiąże się z koniecznością demontażu części przodu auta. Zaletą okazuje się za to dostęp do tanich części zamiennych.

Volkswagen Sharan I - ceny części*:

Filtr oleju od 24 zł
Filtr powietrza od 35 zł
Klocki hamulcowe (przód) od 150 zł
Tarcze hamulcowe (przód) od 260 zł
Zestaw rozrządu** od 750 zł
Amortyzatory (przód) od 460 zł
Błotnik od 190 zł
Reflektor od 330 zł
*ceny nieoryginalnych elementów do Sharana 1.9 TDI/90 KM z 2002 r.; dostęp do zamienników jest bardzo dobry; **pasek, napinacz, pompa cieczy chłodzącej

Volkswagen Sharan I - serwis:

Olej silnikowy* co 15 tys. km
Filtry powietrza i paliwa co 30 tys. km
Filtr pyłkowy co 15 tys. km
Płyn hamulcowy co 2 lata
Płyn chłodzący co 10 lat
Świece zapłonowe co 60 tys. km
Olej w skrzyni bez wymiany
Napęd rozrządu** co 120 tys. km
*zalecane okresy dla wersji wysokoprężnej 1.9 TDI PD, wymiana oleju i przegląd nie rzadziej niż co rok; **wymiana paska maksymalnie co 10 lat, razem z pompą wody (koszt w przypadku 1.9 TDI: ok. 1000 zł)

Volkswagen Sharan I - dane techniczne:

Wersja 2.0 1.9 TDI
Silnik – typ/cyl./zawory benz./R4/8 t.diesel/R4/8
Pojemność skokowa (cm3) 1984 1896
Moc maks. (KM/obr./min) 115/5200 90/4000
Maks. moment (Nm/obr./min) 170/2600 240/1900
Skrzynia biegów man. 6 man. 6
Napęd przedni
Masa własna/ładowność (kg) od 1751/679 od 1753/677
Wymiary (dł./szer./wys.; mm) 4634/1810/1730
Rozstaw osi (mm) 2841
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 15,2 17,2
Prędkość maks. (km/h) 177 164
Spalanie (wg EU; l/100 km) 12,8/7,4/9,4 8,1/5,6/6,5

Volkswagen Sharan - naszym zdaniem

Jeśli znajdziecie zadbany i nieskorodowany egzemplarz sprzed 2000 r., powinniście go kupić. Droższe wersje po modernizacji już tak nie korodują, ale mają nieco bardziej awaryjne silniki. Na szczęście naprawy są tanie, a części zamienne – łatwo dostępne. Zachowajcie jednak czujność.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej