Volkswagen Sharan - van o wielu twarzach

26 wrz, 06:43
Udostępnij
0
Skomentuj

Volkswagena Sharana I generacji kupicie za 20, 10, a nawet 5 tys. zł. Sprawdzamy, czy warto się nim zainteresować.

  • Sharan to przestronne i funkcjonalne auto, które można mieć za niewielkie pieniądze, nawet rzędu 10 tys. zł
  • Choć minivan Volkswagena nie jest bezawaryjny, to najczęsciej psują się w nim drobiazgi
  • Ceny części zamiennych do Sharana są umiarkowane, bo podobne podzespoły znajdują się w wielu innych autach Grupy VW

Jeżdżące i zarejestrowane Volkwageny Sharany wycenia się nawet na 5 tys. zł. Większość z nich jest, niestety, już w bardzo złym stanie technicznym, do tego auta powstałe w ciągu pierwszych 5 lat produkcji cierpią na duże problemy z korozją. Ale starszych pojazdów nie należy skreślać.

W nieautoryzowanym warsztacie VW Serwis z Częstochowy, w którym zbieraliśmy informacje, usłyszeliśmy, że mają dwa takie auta – pierwsze pokonało 500 tys. km, a drugie już 700 tys. i wciąż jeżdżą. Pojazdy te napędza dwulitrowy silnik benzynowy 2.0 8V/115 KM, połączony z instalacją LPG. Według mechaników do 2000 r. motor ten nie miał problemów ze zbyt dużym zużyciem oleju.

W przedliftingowych Sharanach bardzo dobre opinie zbierają także starsze diesle 1.9 TDI/90 oraz 110 KM, wyposażone w pompę rotacyjną – są naprawdę długowieczne, a do tego mają prostą budowę. Problem stanowi jednak znalezienie auta, które nie jest zajeżdżone do granic możliwości.

Volkswagen Sharan - a może wersja po liftingu?

Większe szanse na to, że Volkswagen Sharan nie służył na budowie (a po wyjęciu dwóch rzędów tylnych siedzeń możliwości przewozowe są ogromne) lub nie był taksówką, istnieją w przypadku nowszych aut, powstałych po największym liftingu (2000 r.; takie prezentujemy w galerii).

W tym wypadku cena zaczyna się od ok. 10 tys. zł, a najmłodsze egzemplarze są wyceniane nawet na ponad 20 tys. W tej wersji najczęściej też spotyka się diesle, wszystkie już z pompowtryskiwaczami. Ich typowe problemy są powszechnie znane, a koszty naprawy nie przerażają. Niestety, gdy kupicie Volkswagena Sharana z wysokim przebiegiem i trzeba będzie w nim naprawić lub zregenerować kilka elementów naraz, koszty mogą być znaczne.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Volkswagen Sharan nie ma opinii auta bezawaryjnego i jest w tym sporo prawdy. Na szczęście głównie psują się drobiazgi, a koszty napraw nie są szczególnie wysokie. I tak, w Częstochowie za wymianę sworznia wahacza zapłacicie 150 zł (z wymianą), ale ten element nie psuje się nadmiernie często. Zwykle jako pierwsze kapitulują łączniki stabilizatora – w tym wypadku za wymianę zestawu przyjdzie wam zapłacić co najmniej 250 zł. Wytrzymałe są za to amortyzatory, które przejeżdżają do wymiany nawet 300 tys. km.

Serwisując Sharana, trzeba jedynie mieć świadomość tego, że silnik jest w nim dość głęboko zamontowany i często nawet prosta operacja, np. wymiana paska wielorowkowego, wiąże się z koniecznością demontażu części przodu auta. Zaletą okazuje się za to dostęp do tanich części zamiennych.

Volkswagen Sharan I - ceny części*:

Filtr oleju od 24 zł
Filtr powietrza od 35 zł
Klocki hamulcowe (przód) od 150 zł
Tarcze hamulcowe (przód) od 260 zł
Zestaw rozrządu** od 750 zł
Amortyzatory (przód) od 460 zł
Błotnik od 190 zł
Reflektor od 330 zł
*ceny nieoryginalnych elementów do Sharana 1.9 TDI/90 KM z 2002 r.; dostęp do zamienników jest bardzo dobry; **pasek, napinacz, pompa cieczy chłodzącej

Volkswagen Sharan I - serwis:

Olej silnikowy* co 15 tys. km
Filtry powietrza i paliwa co 30 tys. km
Filtr pyłkowy co 15 tys. km
Płyn hamulcowy co 2 lata
Płyn chłodzący co 10 lat
Świece zapłonowe co 60 tys. km
Olej w skrzyni bez wymiany
Napęd rozrządu** co 120 tys. km
*zalecane okresy dla wersji wysokoprężnej 1.9 TDI PD, wymiana oleju i przegląd nie rzadziej niż co rok; **wymiana paska maksymalnie co 10 lat, razem z pompą wody (koszt w przypadku 1.9 TDI: ok. 1000 zł)

Volkswagen Sharan I - dane techniczne:

Wersja 2.0 1.9 TDI
Silnik – typ/cyl./zawory benz./R4/8 t.diesel/R4/8
Pojemność skokowa (cm3) 1984 1896
Moc maks. (KM/obr./min) 115/5200 90/4000
Maks. moment (Nm/obr./min) 170/2600 240/1900
Skrzynia biegów man. 6 man. 6
Napęd przedni
Masa własna/ładowność (kg) od 1751/679 od 1753/677
Wymiary (dł./szer./wys.; mm) 4634/1810/1730
Rozstaw osi (mm) 2841
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 15,2 17,2
Prędkość maks. (km/h) 177 164
Spalanie (wg EU; l/100 km) 12,8/7,4/9,4 8,1/5,6/6,5

Volkswagen Sharan - naszym zdaniem

Jeśli znajdziecie zadbany i nieskorodowany egzemplarz sprzed 2000 r., powinniście go kupić. Droższe wersje po modernizacji już tak nie korodują, ale mają nieco bardziej awaryjne silniki. Na szczęście naprawy są tanie, a części zamienne – łatwo dostępne. Zachowajcie jednak czujność.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (69)

No photo
No photo ~Zgred Użytkownik anonimowy
~Zgred :
No photo ~Zgred Użytkownik anonimowy
Niestety bolączką polskiego rynku aut używanych jest to, że trafiają nań głównie auta mocno wyeksploatowane i/lub powypadkowe. Stąd potem wypaczony obraz i opinia na temat poszczególnych modeli. Ludzie komentują i wyrażają opinię o autach, które uważają za nówki sztuki od dziadka z małym przebiegiem, a w praktyce opisują auta o przebiegach ponad 500 tys km i/lub z bogatą historia wypadkową. Nic dziwnego, ze potem chwilę po zakupie takiego cudeńka wszystko się psuje.
28 wrz 13:12 | ocena: 97%
Liczba głosów:77
97%
3%
| odpowiedzi: 9
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Karol Użytkownik anonimowy
~Karol :
No photo ~Karol Użytkownik anonimowy
Witam. Sąsiad ma takiego z 2001 r. 1.9 TDI kupil w 2005r. Początkowo wozil rodzinę, pozniej kupił nowsze autko a to ma w firmie budowlanej. Wszystkie siedzenia wyjęte tylko kierowcy i pasażera jest, na liczniku niemal 600tys km i mowcie co chcecie, ale 1.9 jest na prawdę niezawodne. Nic sie nigdy nie zepsuło, tylko paski, oleje, filtry wymienia. Fakt -korozja jest juz dość zaawansowana ale jak na taki wiek, taki przebieg i ostra eksploatacje to dla mnie mistrz.
27 wrz 18:01 | ocena: 81%
Liczba głosów:64
81%
19%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zal mi takich ludzi jak ty Użytkownik anonimowy
~zal mi takich ludzi jak ty
No photo ~zal mi takich ludzi jak ty Użytkownik anonimowy
do ~taktak2:
No photo ~taktak2 Użytkownik anonimowy
28 wrz 14:22 użytkownik ~taktak2 napisał
Nikt normalny nie kupował sharana , galaxy i alhambry . to były najgorsze auta dla biedoty i najbardziej awaryjne we wszystkich rankingach więc po co je reklamować jak tanie auta. Dasz za takie auto 5 tysiecy i musisz dołożyć 15 tys. na wszelkie napraw
dla milionera ktory ma ferke za 2 mil dolcow kazde tansze to zlom i biedak w nim, troche cie ponioslo z ta bieda, widac ze nie masz szacunku do czyjejs wlasnosci nawet jezeli jest tanie, sadze ze nie masz tez szacunku do ludzi ktorym w zyciu nie poszlo ale uczciwie pracuja w realiach PL zeeby cokolwiek miec nawet takie 15to letnie auto z drugiej reki
28 wrz 20:52 | ocena: 92%
Liczba głosów:25
92%
8%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~TS Użytkownik anonimowy
~TS
No photo ~TS Użytkownik anonimowy
do ~ja jestem zadowolony:
No photo ~ja jestem zadowolony Użytkownik anonimowy
28 wrz 14:20 użytkownik ~ja jestem zadowolony napisał
Ja kupiłem od dziadka w Niemczech - 2008rok prod.. Bity w tył i robiony, motor 2,0 litra w TDI, przebieg 143 000. Teraz 256 000 km, rozrząd zrobiłem bo należało się ale nic po za tym, pali zawsze, jedzie wszędzie, pół materiałów na dom w nim przewiozłem,
no ale wiesz co kupiłeś i przebieg oryginalny . Ale większość aut oferowanych ma liczniki zrobione na magiczne 180 tyś km a faktycznie to nawet grubo powyżej 500 tyś km czasami mają no i dopiero wtedy zaczyna się JAZDA ale po warsztatach.
28 wrz 14:50 | ocena: 100%
Liczba głosów:27
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~xXx Użytkownik anonimowy
~xXx :
No photo ~xXx Użytkownik anonimowy
Lepiej poszukać Forda Galaxy. Rożnica jest jedynie w znaczku firmowym, bo Galaxy, Sharan i Alhambra to ten sam samochód produkowany w tej samej fabryce. W przypadku Forda nie ma jednak "podatku" od VW. Czyli można kupić młodsze/mniej wyjechane auto za mniejsze pieniądze.
28 wrz 13:23 | ocena: 92%
Liczba głosów:60
92%
8%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tomzik Użytkownik anonimowy
~Tomzik :
No photo ~Tomzik Użytkownik anonimowy
Choćby auto rdzewiało i się psuło oraz miało lichą jakoś wykończenia Auto Świat i tak poleci, bo przecież VW.

Za te pieniądze można mieć Eurovana, który jest konstrukcją nowszą, bezpieczniejszą, bardziej pakowną, wygodniejszą, lepiej wyposażoną (zwłaszcza Lancia) i bardziej komfortową. Do tego sprawdzone silniki HDI, przy których 1,9 "ftedeiku" jest jak traktor nie oferujący w zamian ani lepszych osiągów ani solidności...
28 wrz 19:22 | ocena: 71%
Liczba głosów:21
71%
29%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Pawel Użytkownik anonimowy
~Pawel
No photo ~Pawel Użytkownik anonimowy
do ~taktak2:
No photo ~taktak2 Użytkownik anonimowy
28 wrz 14:22 użytkownik ~taktak2 napisał
Nikt normalny nie kupował sharana , galaxy i alhambry . to były najgorsze auta dla biedoty i najbardziej awaryjne we wszystkich rankingach więc po co je reklamować jak tanie auta. Dasz za takie auto 5 tysiecy i musisz dołożyć 15 tys. na wszelkie napraw
"Teraz kupiłem z salonu i tylko wlewam przez trzy lata paliwo" Suuuper brawa dla Ciebie.... Nie wiem czy wiesz ale nie każdego stać na auto nowe z salonu... Piszesz takie bzdur, że szkoda gadać.... Tylko proszę nie pisać, że trzeba było skończyć studia itp. itd. Niestety ale ludzie mają różnie w życiu...
28 wrz 14:35 | ocena: 84%
Liczba głosów:37
84%
16%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sharan Użytkownik anonimowy
~Sharan :
No photo ~Sharan Użytkownik anonimowy
kupiłem od Niemca, cała jego rodzina płakała jak odjeżdżałem z podwórka w Essen.Dojechałem do domu i mi się klamot rozłożył pod własnym blokiem.Skrzynia do wymiany.Na szczęście udało mi sie kupić a niewielkie pieniądze używaną i jakoś teraz odpukać jeździ .Zobaczymy zimą
28 wrz 13:17 | ocena: 86%
Liczba głosów:36
86%
14%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~lool Użytkownik anonimowy
~lool :
No photo ~lool Użytkownik anonimowy
tak se myślę, jaka idea przyświecała tępemu germańcowi, który zaprojektował ekranik nawigacji na wysokości jajec ?
28 wrz 23:08 | ocena: 100%
Liczba głosów:15
100%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Edward F1 Użytkownik anonimowy
~Edward F1
No photo ~Edward F1 Użytkownik anonimowy
do ~Motofn:
No photo ~Motofn Użytkownik anonimowy
29 wrz 08:41 użytkownik ~Motofn napisał
Redukuje branie oleju silnikowego o 50-90% i przedłuża jego czystość. Jest to możliwe dzięki polimerom s x 6 0 0 0.p l które generują powłoczkę o najniższym współczynniku tarcia ciał stałych. Dzięki temu pierścienie swobodniej układają się na tłoku, gład
Włodarze Pekinu już po roku docenili wyniki badań po zastosowaniu technologi S X 6 0 0 0 w komunikacji miejskiej. Natomiast żenujące, jest to że „gro polskich fachowców” od 2010 roku każdymi możliwymi rynsztokowymi sposobami opluwa te nowości, ale tymi nie należy się przejmować, ponieważ należą do judaszowej cuchnącej mniejszości! Pekin / Chiny w 2016 roku swoim rozporządzeniem wprowadziło S X 6 0 0 0 do pilotażowego przeprowadzenia badania w służbach miejskich, firmie autobusowej – 30 autobusów, TAXI! Stwierdzono, średnio mniejszą emisję spalin o 15%, CO2 o 17%. Mniejsze zużycie paliwa o 8% i oleju >50%. Wyniki trafiły już do odpowiedniego ministra w Rządzie Chin! Czy to nie najwyższy czas pomyśleć też o naszych Polskich miastach z gęstym powietrzem?
29 wrz 11:53 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

VW Sharan I (1995-2010) - od 5000 zł

Sharan prowadzi się całkiem pewnie i gwarantuje przyzwoity komfort. W związku z tym często miewa duże przebiegi.

Volkswagen Sharan - van o wielu twarzach (slajd 1 z 13)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Włodarz, Auto Bild / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego