Duże modele szwedzki producent kierował do starszej wiekiem klienteli, a małe sedany i kombi, które w tym okresie miały jeszcze podstawę w japońskim Mitsubishi Carisma, nie były na tyle szwedzkie, by przekonać do siebie nowych nabywców. Wśród samochodów używanych Volvo S60 może być doskonałą alternatywą w konkurencji z BMW, Mercedesami i Audi. Ma przy tym swoja specyfikę.

Wspólne podstawy

Podczas przygotowywania do produkcji nowej serii miało Volvo na celu obniżenie kosztów projektowania i produkcji. Długi okres strat producenta należącego do Ford Motor Company spowodował, że robiono wszystko, aby zwiększyć produkcję i sprzedaż. Jednocześnie zwracano uwagę, aby nowe modele S60, V70, S80 i XC90 stały się technicznie bliższe i wykorzystywały koncernową platformę P2. Co prawda program modelowy Volvo wygląda na bardzo zróżnicowany, ale przy analizie wymiarów zewnętrznych okazuje się, że różnica w długości całkowitej pomiędzy najmniejszym modelem S40 i największym S80 wynosi tylko 40 cm.