Wartburg - stary czy nowy?

Mimo, że wraz z adaptacją nowego silnika dokonano retuszu nadwozia, obydwa samochody różnią się nieznacznie. Do ważnych zalet nadwozia zaliczyć trzeba dużo przestrzeni: przednie fotele, tylna kanapa, bagażnik - warunki do transportu czterech osób z bagażem są wyśmienite. Wysoka pozycja za kierownicą i duże szyby (zwłaszcza tylna) znacząco ułatwiają obserwację drogi wokół auta. Nie zadbano jednak o szczegóły. Przednie fotele są płaskie i zbyt miękkie, z tyłu głębokość siedziska zadowoli tylko niskich pasażerów. Bagażnik ma bardzo wysoko położoną krawędź załadunku oraz niefortunnie umieszczone koło zapasowe.

Wartburg 353W kontra Wartburg 1.3 - różnice w modelach

Kształt zmienił się nieznacznie, ale wspólna obudowa grupuje przełączniki istotnie ułatwiając ich obsługę. Na korzyść modelu 1.3 przemawiają też trochę lepsze i ładniejsze materiały wykończeniowe. Głównej różnicy pomiędzy modelami doszukiwać się trzeba pod maską. Litrowy silnik (353W) to przykład wymierającego dwusuwu starej generacji. Ma on dość istotne wady: spala olej dodawany jako domieszka w celu smarowania silnika (stąd charakterystyczne dymienie); cechuje się niezbyt dużą płynnością pracy i niewystarczającą trwałością (maksimum 100 tys. km). Są też i zalety: brak układu rozrządu znacząco ułatwia obsługę, a moc i elastyczność wyprzedzają niektóre współczesne silniki.