Dotyczy to zarówno karoserii, jak i deski rozdzielczej, która w niczym nie ustępuje tym, które znajdziemy w obecnie wytwarzanych samochodach. Nie można mieć także najmniejszych zarzutów do jej czytelności i łatwości obsługi. Na przednich fotelach podróżuje się zupełnie wygodnie. Są one, jak na auto miejskie, naprawdę obszerne. Nie sprawia trudności przyjęcie właściwej pozycji za kierownicą, choć regulacja tej ostatniej pojawiła się dopiero w końcowym okresie producji. Z tyłu, jak łatwo zgadnąć, jest dużo gorzej. Choć po modernizacji w 1997 roku producent montował tam nawet trzy zagłówki, przewożenie trzech dorosłych osób będzie właściwie niemożliwe. Dwóm będzie znośnie, jeżeli jadący z przodu nie odsuną przesadnie foteli.Ośmiozaworowy silnik 1.4 montowano w Corsie od początku produkcji aż do 1998 roku. Zapewnia on zupełnie przyzwoitą dynamikę i elastyczność, ma też niezłą kulturę pracy. Zastrzeżenia budzi jedynie zużycie paliwa, które jak na małe auto jest spore. Dynamikę motoru da się bezpiecznie wykorzystywać, bowiem Corsa pewnie pokonuje zakręty (od 1997 roku we wszystkich wersjach montowano stabilizator), a przy tym komfort jazdy jest dobry. Mimo zastrzeżeń dotyczących spalania Corsę można z czystym sumieniem polecić szukającym auta taniego w eksploatacji. Jest mało awaryjna, a co więcej - usunięcie ewentualnych usterek nie przysparza problemów (i wydatków) ze względu na prostotę konstrukcji oraz niskie ceny części zamiennych. Łatwo kupić nie tylko "oryginały", ale także części używane oraz zamienniki. Właśnie jeśli chodzi o ceny części, motor 1.4 okazuje się lepszy od swych oszczędniejszych, 16-zaworowych kuzynów. Osprzęt ma prosty i znacznie mniej kosztowny. Poważne awarie właściwie się nie zdarzają, jeśli tylko pamięta się, aby co 60 tys. km wymienić pasek rozrządu. Mechanicy radzą, aby zawsze wymieniać jednocześnie pompę wody, bowiem właściwie nie zdarza się, aby przetrwała do następnej wymiany paska. Często pojawiają się wycieki oleju spod korkowej uszczelki pokrywy zaworów - najprościej wkładać nową przy każdym przeglądzie, bo to żaden wydatek. Dużo rzadziej występują usterki układu zapłonowego - o tyle niemiłe, że niekiedy potrafią unieruchomić auto. Ale naprawa nie będzie kosztować drogo. W autach o większym przebiegu pojawiają się trudności przy zmianie przełożeń. Powodują je luzy w zewnętrzym mechanizmie zmiany biegów, jego wymiana nie jest droga. Proste w konstrukcji podwozie Corsy ma dużą trwałość. Czasem trzeba wymienić końcówki drążków czy łączniki stabilizatora, ale na pewno nie zdarza się to nadmiernie często. Powtarzalną usterką jest natomiast zerwanie linki hamulca ręcznego, która z czasem przeciera się w prowadzących ją ślizgach na belce tylnej. Dość często zaciera się mechanizm wycieraczki tylnej, nieco rzadziej przedniej.
Więcej niż wózek
Największe atuty Corsy to prostota i funkcjonalność. Mały Opel nie zaskakuje żadnym szczególnym pomysłem na oryginalną urodę, ale okazał się być bardzo odporny na upływ czasu.