Volkswagen Beetle to kompaktowy samochód osobowy należący do segmentu C, produkowany przez niemiecki koncern. Auto pojawiło się na rynku w 2011 roku jako 3. odsłona legendarnego „Garbusa”, i jako następca New Beetle'a z końca lat 90. Druga odsłona jednego z najpopularniejszych aut na świecie została dobrze przyjęta jedynie na niektórych rynkach.
W dobie powrotu do tworzenia legendarnych aut w stylu retro, obok nowej pięcsetki, „miniaka” czy serii „DS”, VW postanowił ponownie powalczyć o klientów swoją legendą. Samochód został zaprojektowany pod podstaw, wykorzystując podzespoły od innych modeli koncernu (płyta podłogowa od Jetty) i wzorując się na poprzednikach.
W stosunku do New Beetle'a, nadwozie zyskało kilka cm wzdłuż i wszerz, jednak nisko poprowadzona linia dachu dodała mu dynamiki i stylu. Dzięki kilku ostrzejszym rysom i przetłoczeniom, auto nabrało charakteru, a w odpowiedniej konfiguracji nie musi być „autem dla kobiety”. Dodatkowym „smaczkiem” nawiązującym do „doskonałej przeszłości” są specjalnie zaprojektowane felgi, które stylistycznie opierają się na tych, które zakładano do Garbusów.
Wnętrze jest dosyć przestronne i siedząc w nim, wiemy że mamy do czynienia z VW, jednak użyto innych, niż w pozostałych modelach, zegarów, a deskę rozdzielczą przyozdobiono materiałem w kolorze nadwozia. Oprócz tego spasowanie elementów jest na wysokim poziomie. Auto jest w stanie pomieścić 5 osób na pokładzie, jednak II rząd siedzeń nie zachęca ilością miejsca nad głową i na nogi. Bagażnik ma pojemność 305 litrów. Początkowo Beetle dostępy był tylko w 3-drzwiowym nadwoziu, ale w 2012 roku pojawiła się także odmiana Cabrio.
Wśród benzyniaków TSI, najmniejszym silnikiem była 1,2-litrowa jednostka o mocy 105 KM. Większy, 1,4-litrowy silnik miał 160 KM, a zapożyczona od Golfa GTI, 2-litrowa jednostka rozwijała 200 KM. Turbodiesle natomiast miały pojemność 1,6 lub 2 litrów i generowały odpowiednio 105 lub 140 KM. Moc przekazywana była na przednią oś za pośrednictwem 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej lub 6-stopniowej skrzyni dwusprzęgłowej DSG.
W 2016 roku auto przeszło facelifting, który odświeżył nieco nadwozie i sprawił, że Beetle prezentuje się jeszcze bardziej stylowo i dynamicznie. Pod maską zaszły drobne zmiany, bowiem 1,4-litrowy benzyniak dysponuje mocą 150 KM, 2-litrowy silnik rozwija 220 KM, (najmniejszy motor bez zmian) a wśród diesli ostał się 2-litrowy TDI o mocy 150 KM.
Głównym rywalem Volkswagena Beetle'a jest MINI.