Nic w tym dziwnego, przecież poprzednik był produkowany od 2005 roku. Następca nie jest już tak powściągliwy. Eleganckie, ponadczasowe nadwozie stało się krzykliwe, skierowane do młodszych klientów. Nowy Vantage z przodu przypomina Mazdę MX-5 skrzyżowaną z Teslą. Do gustu przypadła nam zwłaszcza tylna części samochodu, która wygląda wyśmienicie! Znacznie nowocześniejsze stało się wnętrze – kierowca i pasażer mają bardziej komfortowe warunki podróżowania. Wygodę poprawia także rozbudowany system informacyjno-rozrywkowy.
Aston Martin Vantage – nowy rozdział
Ocena wyglądu to jednak indywidualna sprawa każdego z nas, więc przejdźmy do konkretów. A jest o czym pisać. Pod maską dwudrzwiowego coupe znalazł się podwójnie turbodoładowany silnik 4.0 V8 konstrukcji Mercedesa-AMG, obecnego partnera technologicznego Astona Martina. Moc: 510 KM. Moment obrotowy: 685 Nm, generowany od 2000 obr./min. Pora na osiągi. Sprint 0-100 km/h trwa tylko 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 314 km/h.
Jednostka napędowa została umieszczona jak najniżej i maksymalnie cofnięta, by osiągnąć niski środek ciężkości pojazdu i perfekcyjne rozłożenie mas pomiędzy osiami (w stosunku 50:50). Ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów ZF znajduje się z tyłu, a napęd naturalnie przenoszony jest na tylne koła. Podwozie Vantage'a jest ewolucją aluminiowej struktury z nowego DB11, przy czym aż 70 proc. elementów konstrukcji jest nowych.
To pierwszy Aston Martin wyposażony w elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który w przeciwieństwie do konwencjonalnego LSD, w ciągu zaledwie kilku milisekund może przejść od trybu całkowicie otwartego do w pełni zablokowanego. Charakterem samochodu można sterować za pomocą trybów jazdy, mających wpływ na pracę silnika, skrzyni biegów, e-diff, systemu wektorowania momentu obrotowego, wspomagania kierownicy i adaptacyjnego zawieszenia. Z każdym krokiem Vantage staje się coraz zwinniejszy, ostrzejszy, głośniejszy i bardziej ekscytujący.
Aston Martin Vantage – kiedy na drogach?
Nowy Vantage to drugi model, po DB11, w ramach strategii rozwoju Astona Martina. Brytyjska marka starała się mocno oddzielić bardziej komfortowe Gran Turismo, jakim jest DB11, od sportowego charakteru modelu Vantage. To udało się w stu procentach. Vantage nowej generacji będzie kosztować na rynku niemieckim od niespełna 150 tys. euro. Dostawy do pierwszych klientów rozpoczną się w drugim kwartale 2018 roku.