Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.594.734.492.11
Najdrożej4.994.994.992.29

Aston Martin Vantage – wszystko po nowemu

22 lis, 10:58

Nareszcie doczekaliśmy się premiery nowej generacji modelu Aston Martin Vantage. To sportowe coupe w gamie brytyjskiej marki diametralnie się zmieniło.

Udostępnij
0
Skomentuj

Nic w tym dziwnego, przecież poprzednik był produkowany od 2005 roku. Następca nie jest już tak powściągliwy. Eleganckie, ponadczasowe nadwozie stało się krzykliwe, skierowane do młodszych klientów. Nowy Vantage z przodu przypomina Mazdę MX-5 skrzyżowaną z Teslą. Do gustu przypadła nam zwłaszcza tylna części samochodu, która wygląda wyśmienicie! Znacznie nowocześniejsze stało się wnętrze – kierowca i pasażer mają bardziej komfortowe warunki podróżowania. Wygodę poprawia także rozbudowany system informacyjno-rozrywkowy.

Aston Martin Vantage – nowy rozdział

Ocena wyglądu to jednak indywidualna sprawa każdego z nas, więc przejdźmy do konkretów. A jest o czym pisać. Pod maską dwudrzwiowego coupe znalazł się podwójnie turbodoładowany silnik 4.0 V8 konstrukcji Mercedesa-AMG, obecnego partnera technologicznego Astona Martina. Moc: 510 KM. Moment obrotowy: 685 Nm, generowany od 2000 obr./min. Pora na osiągi. Sprint 0-100 km/h trwa tylko 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 314 km/h.

Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Foto: Aston Martin

Jednostka napędowa została umieszczona jak najniżej i maksymalnie cofnięta, by osiągnąć niski środek ciężkości pojazdu i perfekcyjne rozłożenie mas pomiędzy osiami (w stosunku 50:50). Ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów ZF znajduje się z tyłu, a napęd naturalnie przenoszony jest na tylne koła. Podwozie Vantage'a jest ewolucją aluminiowej struktury z nowego DB11, przy czym aż 70 proc. elementów konstrukcji jest nowych.

To pierwszy Aston Martin wyposażony w elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który w przeciwieństwie do konwencjonalnego LSD, w ciągu zaledwie kilku milisekund może przejść od trybu całkowicie otwartego do w pełni zablokowanego. Charakterem samochodu można sterować za pomocą trybów jazdy, mających wpływ na pracę silnika, skrzyni biegów, e-diff, systemu wektorowania momentu obrotowego, wspomagania kierownicy i adaptacyjnego zawieszenia. Z każdym krokiem Vantage staje się coraz zwinniejszy, ostrzejszy, głośniejszy i bardziej ekscytujący.

Aston Martin Vantage – kiedy na drogach?

Nowy Vantage to drugi model, po DB11, w ramach strategii rozwoju Astona Martina. Brytyjska marka starała się mocno oddzielić bardziej komfortowe Gran Turismo, jakim jest DB11, od sportowego charakteru modelu Vantage. To udało się w stu procentach. Vantage nowej generacji będzie kosztować na rynku niemieckim od niespełna 150 tys. euro. Dostawy do pierwszych klientów rozpoczną się w drugim kwartale 2018 roku.

Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Foto: Aston Martin
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Bobi Użytkownik anonimowy
~Bobi :
No photo ~Bobi Użytkownik anonimowy
Ta stylizacja przodu z tymi światłami niebpsujacymi kompletnie do tej klasy auta to porażka... Do tego moim zdaniem stylizacja kokpitu ma się nijak do reszty i pasuje do suva a nie super auta/GT, szczególnie te kratki wentylacyjne dobre dobre do jeepa Renegade czy dustera... Reszta już jest na dużo wyższym poziomie, tylko poza znaczkiem nie widzę w czym miałby być lepszy od AMG GT R, cenowo zresztą nie będzie specjalnie daleko od R8. Poprzednik jest po prostu ciekawszym samochodem, bardziej oddającym ducha marki.
26 lis 10:30 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin :
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
No cóż, u Astona coraz słabiej. Także jeśli chodzi o design. Ta propozycja to ewidentna porażka stylistyczna. Ale młodszym nabywcom może się podobać - chyba taki był też zamysł aby takim językiem stylistycznym przemówić. To, że czas pięknych linii Towns'a (DBS/V8/Virage) ze swoistym intermezzo Callum'a (DB7) i wreszcie apogeum współczesnej urody czasu Fiskera, musiał się skończyć było, rzecz jasna, oczywistym. No i przyszło. Że będzie gorzej, wiedziałem. "Fiskeryzm" został wyeksploatowany co cna a był też rzeczywistym apogeum urody karoserii. Tego nie da się przeskoczyć bez znalezienia nowego języka stylizacji. To może nadejść ewentualnie tylko z jakimiś nowymi prądami czy nową epoką stylizacyjną w motoryzacji. A więc kwestia co najmniej przyszłych kilkunastu lat. Czy Aston bez zasiadania na ciepłym kolanie Forda w ogóle tyle wytrzyma? To dobre pytanie ale marka ta przechodziła już kilka rewolucji i bardzo ciężkich momentów w swej całej historii. Ford dał też Astonowi staminę na wiele lat jeśli idzie o stronę konstrukcji auta. Silniki "okołofordowskie" już się jednak skończyły i mamy skok w bok do Mercedesa. Pomysł taki sobie ale tani. Aston próbuje zwyczajnie przeżyć i rozwijać się a na własny silnik ich nie stać, szkoda! Bo silnika Pana Tadeusza były ikoniczne. Niestety to już zamierzchła historia. Na dłuższą metę Aston nie ma szans ale mogą liczyć na to, że jak atmosfera się poprawi ktoś ich chętnie kupi jak niegdyś zrobił to Fiord. Ostatecznie może i Chińczycy. Muszą tylko pielęgnować pewne imponderabilia. Czy taki "Vantage po nowemu" to dobra droga?
25 lis 12:58
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
~gunitshakur1990 :
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
O gustach sie nie rozmawia. Jednej osobie będzie sie podobał drugiej w ogóle . Mnie tył przypomina renault lagune coupe co akurat jest komplementem :)
24 lis 11:22 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rr1000 Użytkownik anonimowy
~Rr1000 :
No photo ~Rr1000 Użytkownik anonimowy
Szkaradny przod, grill pokryty siatka jak z koszmarnego wiejskiego tuningu z lat 90, gdzie sie podziała dawna klasa Astona...
22 lis 23:00 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Orzełek Użytkownik anonimowy
~Orzełek :
No photo ~Orzełek Użytkownik anonimowy
Trochę przypomina MX-5
22 lis 22:53 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Internautka Użytkownik anonimowy
~Internautka :
No photo ~Internautka Użytkownik anonimowy
Ależ to cudne !
22 lis 20:08 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej