Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Audi A1 – maluch idealny na dłuższe podróże

18 cze, 18:00

Osiem lat wystarczy. Pierwsza generacja Audi A1 przechodzi do historii. Pora na model, który ma pełnić rolę luksusowego malucha w epoce digitalizacji. Poznaliśmy go z bliska jeszcze przed oficjalną premierą.

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Nowe A1 wyraźnie urosło. Jest o 56 mm dłuższe, 34 mm szersze i ma rozstaw osi powiększony do 256.4 cm
  • Pod maską benzynowe 1.0 l (95 KM i 116 KM), 1.5 l (150 KM) i 2.0 l (200 KM). Wszystkie z filtrem cząstek stałych
  • Na początek zadebiutuje premierowa wersja Edition z 18 calowymi felgami i dwukolorowym nadwoziem
  • Audi zacznie przyjmować zamówienia na nowe A1 od lipca

Audi twierdzi, że nowe Audi A1 to samochód do miejskiego stylu życia. I nie tylko. Firma chwali się, że maluch doskonale nadaje się też na dłuższe podróże. To bowiem całkiem spory samochód. Wymiarami jest porównywalny z wyrośniętymi przedstawicielami segmentu B, czyli Seatem Ibizą i Volkswagenem Polo.

Nowe Audi A1 mierzy aż 4.03 m długości, 1.74 m szerokości oraz 1.41 m wysokości. Od poprzednika jest aż o 56 mm dłuższy, 34 mm szerszy i o 13 mm niższy. Do tego większy rozstaw osi (zwiększony do 256,4 cm), a tym samym przestronniejsza kabina oraz bagażnik większy aż o 65 litrów. W praktyce oznacza to tyle, że cztery rosłe osoby (wzrost ok 180 cm) nie będą narzekać na ilość miejsca. W trójkę na tylnej kanapie będzie jednak już bardzo ciasno – przynajmniej na szerokość. Na kolana miejsca jednak starczy.

Nowe Audi A1 - silniki od 1 do 2 litrów

Ciasno jest także w komorze silnika. Audi bowiem nie zrezygnowało z dużej jednostki napędowej. W najmocniejszej odmianie Audi A1 40 TFSI można mieć bowiem 2-litrowego benzyniaka o mocy 200 KM. Oprócz niego nie zabrakło nowego silnika 1.5 TFSI o mocy 150 KM (A1 35) oraz trzycylindrowej jednostki 1.0 (wersje 25 i 30) o mocy odpowiednio 95 KM i 116 KM. Bez względu na silnik, filtr cząstek stałych w standardzie.

Audi A1 - w opcji nawet 18 calowe koła Audi A1 - w opcji nawet 18 calowe koła Foto: Audi / Audi

Wybór jednostki napędowej ma wpływ na wygląd samochodu. I wcale nie chodzi o dostępność pakietów stylistycznych, ale przede wszystkim o jeden detal – rury wydechowe. W Audi uznano, że jedynie najmocniejsza wersja z silnikiem 2.0 będzie mieć odpowiednio wyeksponowany wydech z tyłu. W słabszych wersjach końcówki dyskretnie schowano.

Z pewnością z zewnątrz rzucać się będą w oczy różne stylistyczne detale. Jeden przywodzi na myśl skojarzenia z koreańskim crossoverem. Wloty powietrza widoczne nad powiększonym grillem znajdziemy w Hyundai'u Kona. Audi twierdzi jednak, że w A1 zastosowano to, co znamy sprzed ponad 30 lat, czyli charakterystyczne wloty na masce Audi Sport Quattro.

Nowe Audi A1 - bogata oferta opcji do wyboru

Marka z Ingolstadt chwali się, że w samochodzie dostępne będą opcjonalne ogromne 18-calowe felgi. W standardzie zależnie od silnika otrzymamy odmiany 15-calowe (stalowe) albo 16” czy 17”. W ramach pakietów nadwozie można wzbogacić o dodatkowe elementy takie jak:listwy progowe, spojlery czy nawet polakierowane na czarno firmowe logo i oznaczenie modelu.  Na tym nie koniec. W ramach opcji można zamówić system zmiany trybu jazdy Audi drive select (4 tryby pracy silnika, wspomagania kierownicy oraz zawieszenia), dwusprzęgłowy automat S tronic czy większe tarcze hamulcowe (312 mm z przodu i 272 mm z tyłu zamiast odpowiednio: 276 mm i 230 mm).

Audi A1 - w standardzie cyfrowy kokpit z ekranem 10.25 cala Audi A1 - w standardzie cyfrowy kokpit z ekranem 10.25 cala Foto: Audi / Audi

W Audi A1 można liczyć na długą listę wyposażenia. Nie zabrakło zupełnie nowego systemu audio Bang & Olufsen (brzmi zupełnie inaczej niż to co do tej pory znamy z Audi) ze wzmacniaczem o łącznej mocy 560 W, gniazd USB (także w nowym standardzie USB-C), łączności LTE, sportowych foteli oraz dwóch wersji wyświetlacza w konsoli (8.8 cala lub 10.1 cala). Bez względu na odmianę w standardzie będzie cyfrowy kokpit, czyli ekran o przekątnej 10,25 cala w miejsce tradycyjnych zegarów.

Audi A1 będzie się wyróżniać pod względem systemów wspomagania kierowcy. Na liście systemy takie jak: ostrzeganie o zmianie pasa ruchu, aktywna korekcja toru jazdy na danym pasie ruchu, wykrywanie różnych obiektów (piesi, rowerzyści), automatyczne hamowanie, ograniczanie skutków kolizji, aktywny tempomat (od 0 do 200 km/h przy automatycznej skrzyni i od 30 km/h przy ręcznej) czy asystent parkowania.

Nowe Audi A1 - kiedy trafi do sprzedaży?

Ceny oraz wersje wyposażenia poznamy w lipcu. To wówczas Audi zacznie przyjmować zamówienia na nowy samochód. Na początek pojawi się bogato wyposażona wersja Edition z 18-calowymi kołami, wybranymi elementami (lusterka, dach, spojlery, progi) polakierowanymi w kontrastującym lakierze oraz czarnymi oznaczeniami marki i modelu.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej