Tegoroczny salon w Brnie adresowany jest do specjalistów z branży pojazdów użytkowych, autobusów, akcesoriów oraz wyposażenia.W Brnie premierę światową miał czeski autobus niskopodłogowy Tedom 123 G, którego silnik zasilany jest gazem ziemnym. Pokazana została także kolejna wersja Skody Roomster, tym razem w wersji pikap z zamkniętą zabudową. Odnotowaliśmy także powrót koreańskiej marki SsangYong, której zmodernizowane modele samochodów terenowych wywołały duże zainteresowanie. Szczególnie podobał się terenowy pikap Musso Sports z podwójną kabiną, który w Czechach dostępny będzie za 600 tys. koron. Samochody marki Dacia wciąż mają swoich zwolenników w takich krajach jak Rumunia, Bułgaria, Węgry, Słowacja czy Czechy. Pikap Dacia Double Cab 1.9 D z powodzeniem zajął tam miejsce naszego Poloneza Trucka. Homologację otrzymały w Czechach typowo miejskie samochody francuskiej marki Mega. Importer spodziewa się coraz większego zainteresowania tymi samochodzikami dostawczymi, które rozwijają prędkość maksymalną 45 km/h i można je prowadzić, nie mając prawa jazdy.W Brnie przedstawiono także dwuosobową, użytkową wersję CitroĎna C2 Enterprise o przestrzeni ładunkowej 840 l. Tego typu modyfikacje osobowych aut przedstawiło wielu producentów, m.in. Peugeot, Fiat, Opel, Renault.Częstochowska Agencja Promocji Eksportu namówiła do udziału w targach kilkanaście firm z Polski. Wśród nich producenta siedzeń do autobusów - Ster z Poznania, Prokom ze Szczecina, warszawski WUZETEM, Auto Part z Mielca, Dromech z Ostrowca Świętokrzyskiego. Firma Bieńkowski z Sosnowca zaprezentowała karetkę na bazie Skody Fabii Combi, a PKN Orlen był reprezentowany przez swoje czeskie przedstawicielstwo. Za rok w Brnie odbędzie się Autosalon.
AUTOTEC po raz dziesiąty
Na odbywający się co dwa lata Autotec przyjechało 513 wystawców z 21 krajów. Formuła dwuletniego cyklu odbywających się przemiennie wystaw aut osobowych (Autosalon) i użytkowych (Autotec) okazała się w tym przypadku trafionym rozwiązaniem.