Kajetanowicz wygrał jeden odcinek specjalny i 12 razy finiszował w pierwszej trójce. Na Czechów nie było mocnych, bo znają ten rajd jak mało kto. Grożny rywal Polaka w mistrzostwach, Aleksiej Łukjaniuk, wygrał trzy odcinki specjalne i potwierdził swoje wielkie możliwości. Pechowo jechał Craig Breen, który trzy razy przebił oponę i do mety rajdu dojechał na siódmej pozycji.
W całym rajdzie Kajto i Jarek wywalczyli aż 26 punktów. 15 Polacy zdobyli za trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu, a 5 oraz 6 za wyniki osiągnięte odpowiednio w pierwszym i drugim dniu zawodów. Tym samym na trzy rundy przed końcem sezonu Rajdowych Mistrzostw Europy Kajetanowicz i Baran prowadzą w klasyfikacji generalnej cyklu z 23-punktową przewagą nad zajmującym drugie miejsce Craigiem Breenem. W Rajdzie Barum Kajetanowicz zdobył także aż 69 punktów do klasyfikacji FIA ERC Asphalt Master. To oznacza, że kierowca LOTOS Rally Team zniwelował przewagę Irlandczyka w asfaltowej punktacji cyklu do 29 oczek. W obecnym sezonie Mistrzostw Europy załoga LOTOS Rally Team imponuje formą sportową niezależnie od nawierzchni na jakiej się ściga. Polacy 81 z 95 odcinków specjalnych w tym sezonie ukończyli w pierwszej trójce, ż czego aż 28 wygrali.
Kajetan Kajetanowicz: - Na żadnym innym rajdzie poza granicami Polski nie ma tylu tysięcy polskich kibiców. To była niezwykle ważna dla nas runda, nie tylko pod tym względem. Niektórzy fani zapewne już przyzwyczaili się do naszych sukcesów, ale zapewniam Was, że na każdy z osobna bardzo ciężko pracujemy. Serca wszystkich w LOTOS Rally Team są przepełnione pasją, w związku z tym łatwiej jest nam poświęcać wiele, by osiągnąć jeszcze więcej. Tylko my wiemy ile wysiłku i pracy kosztuje nas każdy punkt zdobyty w Mistrzostwach Europy, ale bardzo cieszę się, że radością z nich możemy się dzielić się z innymi. Tym razem znowu jesteśmy bliżej naszego celu, choć droga do niego jeszcze nie jeden raz może okazać się wyboistą.
Jarek Baran: - Przed każdym rajdem przyjmuje się jakąś taktykę i analizuje układ sił. Trzecie miejsce, jakie wywalczyliśmy w Rajdzie Barum, to wynik, który teoretycznie wydawał nam się realny. Spodziewaliśmy się jednak, jak wiele wysiłku będzie wymagało wywalczenie podium. Organizatorzy jak zwykle przygotowali bardzo wymagającą trasę i jak zwykle do Zlina zjechała się cała europejska i czeska czołówka. Do tego przyszło nam rywalizować w iście tropikalnych temperaturach, co było chyba największą trudnością tych zawodów. To był kolejny dobry rajd dla LOTOS Rally Team.
Klasyfikacja generalna Mistrzostw Europy po Rajdzie Barum:
1. Kajetan Kajetanowicz (Polska) 159 pkt.
2. Craig Breen (Irlandia) 136 pkt.
3. Aleksiej Łukjaniuk (Rosja) 105 pkt.
4. Robert Consani (Francja) 55 pkt.
Klasyfikacja FIA ERC Asphalt Master po Rajdzie Barum:
1. Craig Breen (Irlandia) 195 pkt.
2. Kajetan Kajetanowicz (Polska) 164 pkt.
3. Jan Kopecky (Czechy) 98 pkt.
3. Aleksiej Łukjaniuk (Rosja) 98 pkt.
5. Freddy Loix (Belgia) 81 pkt.
6. Bryan Bouffier (Francja) 80 pkt.
Aleks Zawada finiszował na podium w ERC Junior. Łukasz Pieniązek był piąty. Dominik Butvilas i Kamil Heller zajęli trzecie miejsce w ERC 2.
Barum Czech Rally Zlin 2015 – wyniki
Poz. | Kierowca / Pilot Samochód | Poz. | Czas OS Kary | Łączny czas | Strata do lidera Strata do poprz. |
1 | Kopecký Jan / Dresler Pavel Škoda Fabia R5 | RC2 1 | 02:12:17.7 | 02:12:17.7 | 00:00:00.0 00:00:00.0 |
2 | Pech Václav / Uhel Petr Mini John Cooper Works S2000 | RC2 2 | 02:12:45.0 | 02:12:45.0 | 00:00:27.2 00:00:27.2 |
3 | Kajetanowicz K. / Baran Jarosław Ford Fiesta R5 | RC2 3 | 02:12:57.6 | 02:12:57.6 | 00:00:39.8 00:00:12.6 |
4 | Lukyanuk Alexey / Arnautov Alexey Ford Fiesta R5 | RC2 4 | 02:13:28.5 | 02:13:28.5 | 00:01:10.7 00:00:30.9 |
5 | Valoušek Pavel / Havelková V. Škoda Fabia S2000 | RC2 5 | 02:14:47.7 | 02:14:47.7 | 00:02:29.9 00:01:19.2 |
6 | Černý Jan / Černohorský P. Škoda Fabia S2000 | RC2 6 | 02:16:24.7 | 02:16:24.7 | 00:04:06.9 00:01:37.0 |
7 | Breen Craig / Martin Scott Peugeot 208 T16 | RC2 7 | 02:16:42.7 | 02:16:42.7 | 00:04:24.9 00:00:18.0 |
8 | Kobus Hermen / De Wild Erik Škoda Fabia R5 | RC2 8 | 02:16:48.8 | 02:16:48.8 | 00:04:31.0 00:00:06.1 |
9 | Jakeš Miroslav / Novák Jaroslav Citroën DS3 R5 | RC2 9 | 02:18:03.9 | 02:18:03.9 | 00:05:46.1 00:01:15.1 |
10 | Jelínek Jan / Machů Petr Škoda Fabia S2000 | RC2 10 | 02:18:58.7 | 02:18:58.7 | 00:06:40.9 00:00:54.8 |
11 | Botka Dávid / Szeles Péter Mitsubishi Lancer Evo IX | RC2 11 | 02:20:13.2 | 02:20:13.2 | 00:07:55.4 00:01:14.5 |
12 | Tlusťák A. / Kučera L. Škoda Fabia S2000 | RC2 12 | 02:21:09.9 | 02:21:09.9 | 00:08:52.1 00:00:56.7 |
13 | Březík Martin / Omelka Marek Mitsubishi Lancer Evo IX | RC2 13 | 02:21:15.9 | 02:21:15.9 | 00:08:58.1 00:00:06.0 |
14 | Štajf Vojtěch / Rajnoha F. Subaru Impreza STI | RC2 14 | 02:21:15.9 | 02:21:15.9 | 00:08:58.1 00:00:00.0 |
15 | Kristiansen P. / Brennum O. Škoda Fabia S2000 | RC2 15 | 02:22:34.8 | 02:22:34.8 | 00:10:17.0 00:01:18.9 |
16 | Bergkvist Emil / Sjöberg Joakim Opel Adam R2 | RC4 1 | 02:22:35.2 | 02:22:35.2 | 00:10:17.4 00:00:00.4 |
17 | Kopáček V. / Rendlová B. Subaru Impreza STI | RC2 16 | 02:23:14.0 | 02:23:14.0 | 00:10:56.2 00:00:38.8 |
18 | Kurka Tomáš / Vajík Karel Mini John Cooper Works S2000 | RC2 17 | 02:23:28.5 | 02:23:28.5 | 00:11:10.7 00:00:14.5 |
19 | Wiegand Sepp / Rath Alexander Škoda Fabia S2000 | RC2 18 | 02:25:05.1 | 02:25:05.1 | 00:12:47.3 00:01:36.6 |
20 | Hudec Martin / Picka Petr Škoda Fabia S2000 | RC2 19 | 02:25:17.7 | 02:25:17.7 | 00:12:59.9 00:00:12.6 |
21 | Sirmacis Ralfs / Šimins Arturs Peugeot 208 R2 | RC4 2 | 02:25:20.0 | 02:25:20.0 | 00:13:02.2 00:00:02.3 |
22 | Zawada Aleks / Derousseaux C. Opel Adam R2 | RC4 3 | 02:25:47.8 | 02:25:47.8 | 00:13:30.0 00:00:27.8 |
23 | Bisaha Ondřej / Píža Petr Citroën DS3 R3T | RC3 1 | 02:25:51.4 00:00:10.0 | 02:26:01.4 | 00:13:43.6 00:00:13.6 |
24 | Griebel Marijan / Clemens Stefan Opel Adam R2 | RC4 4 | 02:26:18.3 | 02:26:18.3 | 00:14:00.5 00:00:16.9 |
25 | Rujbr Patrik / Krajča Ondřej Renault Clio R3T | RC3 2 | 02:26:32.3 | 02:26:32.3 | 00:14:14.5 00:00:14.0 |
26 | Rongits Attila / Hannus László Mitsubishi Lancer Evo IX | RC2 20 | 02:26:45.8 | 02:26:45.8 | 00:14:28.0 00:00:13.5 |
27 | Butvilas D. / Heller Kamil Subaru Impreza STI | RC2 21 | 02:27:15.0 | 02:27:15.0 | 00:14:57.2 00:00:29.2 |
28 | Lunga Jan / Koubek Ondřej Renault Clio R3 | RC3 3 | 02:27:17.0 | 02:27:17.0 | 00:14:59.2 00:00:02.0 |
29 | Pieniążek Ł. / Gerber Jakub Peugeot 208 R2 | RC4 5 | 02:28:43.0 | 02:28:43.0 | 00:16:25.2 00:01:26.0 |
30 | Růžička T. / Strnad Radim Mitsubishi Lancer Evo IX | RC2 22 | 02:28:50.2 00:00:10.0 | 02:29:00.2 | 00:16:42.4 00:00:17.2 |
31 | Dinkel Dominik / Winklhofer P. Opel Adam R2 | RC4 6 | 02:29:17.1 | 02:29:17.1 | 00:16:59.3 00:00:16.9 |
32 | Lapdavský L. / Lapdavský J. Mitsubishi Lancer Evo IX | RC2 23 | 02:29:41.2 | 02:29:41.2 | 00:17:23.4 00:00:24.1 |
33 | Wagemans J. / De Baeremaeker A. Peugeot 208 R2 | RC4 7 | 02:30:38.5 | 02:30:38.5 | 00:18:20.7 00:00:57.3 |
34 | Fischerlehner M. / Schmidt C. Mitsubishi Lancer Evo IX | RC2 24 | 02:26:50.4 00:05:00.0 | 02:31:50.4 | 00:19:32.6 00:01:11.9 |
35 | Majerčák V. / Vejačková M. Mitsubishi Lancer Evo IX | RC2 25 | 02:32:16.5 | 02:32:16.5 | 00:19:58.7 00:00:26.1 |
36 | Dunovský V. / Glössl Petr Peugeot 208 R2 | RC4 8 | 02:31:24.3 00:01:40.0 | 02:33:04.3 | 00:20:46.5 00:00:47.8 |
37 | Firla Lumír / Jůrka Zdeněk Subaru Impreza STI | RC2 26 | 02:31:38.6 00:03:00.0 | 02:34:38.6 | 00:22:20.8 00:01:34.3 |
38 | Štochl Karel / Vacková Adéla Subaru Impreza STI | RC2 27 | 02:35:19.2 | 02:35:19.2 | 00:23:01.4 00:00:40.6 |
39 | Filip Alexandru / Iancu Bogdan Renault Clio R3 | RC3 4 | 02:35:11.2 00:00:10.0 | 02:35:21.2 | 00:23:03.4 00:00:02.0 |
40 | Brož Dominik / Prokorát T. Ford Fiesta R2 | RC4 9 | 02:36:18.1 | 02:36:18.1 | 00:24:00.3 00:00:56.9 |
41 | Kubík Vratko / Zalabák Pavel Citroën C2 R2 Max | RC4 10 | 02:36:57.0 | 02:36:57.0 | 00:24:39.2 00:00:38.9 |
42 | Rada Martin / Jugas Jaroslav Alfa Romeo 147 | RC4 11 | 02:37:10.5 | 02:37:10.5 | 00:24:52.7 00:00:13.5 |
43 | Klausz Kristóf / Kecskeméti B. Peugeot 208 R2 | RC4 12 | 02:37:52.4 | 02:37:52.4 | 00:25:34.6 00:00:41.9 |
44 | Stratieva E. / Nyirfás Y. Mitsubishi Lancer Evo IX | RC2 28 | 02:40:36.2 | 02:40:36.2 | 00:28:18.4 00:02:43.8 |
45 | Német László / Szegő János Peugeot 208 R2 | RC4 13 | 02:44:27.4 00:01:30.0 | 02:45:57.4 | 00:33:39.6 00:05:21.2 |
46 | Schenk K. / Handwerker M. Honda Civic Type R | RC3 5 | 02:48:31.5 | 02:48:31.5 | 00:36:13.7 00:02:34.1 |
47 | Kadlec Miroslav / Janalík Daniel Honda Civic Vti | RC5 1 | 02:50:22.0 | 02:50:22.0 | 00:38:04.2 00:01:50.5 |