W nowym BMW Z4 sDrive 35i z zaawansowanym konstrukcyjnie trzylitrowym silnikiem Bi turbo o mocy 306 HP (225 kW) zastosowano świece zapłonowe typu ZGR 6 STE 2 Boscha.

Świece te cechuje trwałość i niezawodność działania, dzięki temu, że elektroda środkowa i elektroda masy wykonane są z odpornego na korozję stopu nikolowo-itrowego. Itr sprawia, że świece są wyjątkowo odporne na korozję i przeciążenia termiczne. Miedziane rdzenie w tych elektrodach mają zdecydowany wpływ na zmniejszenie zużycia oraz bardzo dobre przewodzenia ciepła.

Doskonałe parametry świecy zapewnia także fakt, że podwójny sześciokąt o średnicy klucza 14 mm wymaga niewielkiej powierzchni montażowej. Dodatkową zaletą ZGR 6 STE 2 jest generowanie iskry powietrzno-ślizgowej, która umożliwia kompletne spalanie i równą pracę silnika.

Nowy BMW Z4 stanowi nowoczesną interpretację klasycznego modelu roadster. Dzięki zastosowanym w nim praktycznym opcjom, jak np. składany dach albo odzyskiwanie energii hamowania w ramach pakietu Efficient Dynamics nowy BMW Z4 jest idealnym towarzyszem podróży.

Kto montuje świece Bosch?

Oprócz BMW wśród producentów, którzy stosują świece Bosch w wyposażeniu fabrycznym, znajdują się m.in. Audi, Cadillac, Mercedes, Porsche, Toyota, Volvo, VW, Peugeot, Opel, Renault, Saab, Seat, Skoda, Fiat, Ford.

W świece zapłonowe Boscha wyposażane są z powodzeniem pojazdy biorące udział w wyścigach samochodowych.

Czas pracy świec sportowych przy pełnym obciążeniu wynosi 70 proc., czyli siedmiokrotnie więcej, niż czas eksploatacji świec wykorzystywanych w ruchu ulicznym. Trudne warunki sportowe umożliwiają faktyczne sprawdzenie rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych zastosowanych w produkcie, a zebrane tą drogą doświadczenia pozwalają na dalszą pracę nad produkcją niezawodnych urządzeń.