Renault przedstawia z tej okazji całą swoją gamę lekkich pojazdów dostawczych, z podziałem na 4 dziedziny: przewóz osób, budownictwo i roboty publiczne, samochody dla rzemiosła i handlu oraz sektor spożywczy. W strefie zarezerwowanej dla pojazdów rekreacyjnych goście mogą również zapoznać się z Nowym Renault Mégane Coupe i Nowym Kangoo Be Bop, po raz pierwszy prezentowanymi na rynku belgijskim.

Wystawiany na Salonie pojazd koncepcyjny Renault Z.E. Concept stanowi pokaz możliwości Aliansu Renault-Nissan w dziedzinie produkcji pojazdów elektrycznych.

Salon w Brukseli jest także doskonałą okazją dla Grupy do dynamicznego rozpoczęcia wprowadzania na rynek lekkich pojazdów dostawczych: Logana Van i Logana Pick-Up, które są głównymi atrakcjami stoiska Dacii.

Grupa Renault na belgijskim rynku samochodowym

Belgijski rynek samochodów osobowych odnotował w roku 2008 wzrost o 2,1 proc. (535 947 sztuk), podczas gdy na rynku lekkich pojazdów dostawczych zaznaczył niewielki spadek, wynoszący 1,2 proc. (64 639 egzemplarzy). Rynek belgijski jest prawdopodobnie jednym z najtrudniejszych, pod względem konkurencji, rynków europejskich. Udziały pięciu pierwszych marek w rynku dla samochodów osobowych i pojazdów dostawczych łącznie wynoszą od 8,3 do 10,3 proc.

Renault i Dacia należą do marek, które odnotowały największy wzrost na rynku samochodów osobowych w 2008 roku. Marka Renault zamknęła rok 2008 wynikiem 48 961 sprzedanych egzemplarzy, co stanowi wzrost o 7,3 proc. i odpowiada 9,4 proc. udziałów w rynku (4. miejsce na rynku samochodów osobowych).

Dacia potwierdziła swój sukces, zwiększając sprzedaż o 78,1 proc. i kończąc rok udziałem w rynku na poziomie 0,6 proc. (3 482 sprzedane samochody).