Czasami przez nieuwagę może się zdarzyć, że kierowca zatankuje do swojego samochodu z silnikiem wysokoprężnym benzynę zamiast oleju napędowego. Jeśli od razu zauważy problem, trzeba na miejscu wyczerpać paliwo z samochodu lub odholować samochód do serwisu i tam wypompować paliwo.
Jednak w wypadku, że kierowca przejedzie na złym paliwie kilka kilometrów, dojdzie do zatrzymania auta, następnie trzeba będzie odholować samochód do serwisu, gdzie w lepszym przypadku trzeba będzie wymienić filtr paliwa i wypompować benzynę. W gorszym przypadku dojdzie do zniszczenia wtryskiwaczy, co może się okazać bardzo kosztowne. Zatankowanie nieodpowiedniego paliwa to problem, który tylko w Wielkiej Brytanii dotyczy co najmniej czterystu kierowców rocznie.
Samochód z silnikiem benzynowym lepiej chroniony jest przed zatankowaniem oleju napędowego, gdyż pistolet dystrybutora ma większą średnicę od wlewu paliwa. Silniki wysokoprężne będzie teraz chronił nowy wynalazek Rightfuel brytyjskiej spółki Caparo. Rightfuel montuje się zamiast korka wlewu paliwa. System jest w stanie rozpoznać pistolet dystrybutora z olejem napędowym i tylko ten pozwoli wsunąć do wlewu. Korek działa na zasadzie rozpoznania średnicy pistoletu.
Twórcy systemu Rightfuel obiecują, że korek nie będzie podlegać korozji, będzie cenowo dostępny i łatwy do zamontowania. Na pierwsze testy musimy jednak zaczekać jeszcze kilka tygodni.