Chevrolet należał do marek, ktore do niedawna nie posiadały w ofercie swoich kluczowych modeli z turbodoładowanymi silnikami wysokoprężnymi. Po dieslach do modeli Captiva i Epica, przyjdzie kolej na te jednostki w Lacetti.Po raz pierwszy ten model wyposażony w turbodiesla zaprezentowany zostanie w Bolonii, gdzie w dniach od 7 do 17 grudnia odbedzie się miezynarodowy salon samochodowy.

Nowy silnik do Lacetti pochodzi ze znanej już wcześniej jednostki 2.0 (110 kW), ale tym razem będzie miał moc jedynie 88 kW przy maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm przy 2000 obr./min. Dzięki niemu Lacetti bedzie mógł przyspieszać od 0 do 100 km/h w ciągu 9,8 sekundy i maksymalną predkosć 186 km/h oraz przy średnim zużyciu paliwa w przedziale od 5,7 do 6 l/100 km.Według Chevroleta Europe premiera tego modelu we Wloszech ma pełne uzasadnienie. Jest to bowiem największy rynek dla tej marki, a także tutaj silniki wysokoprężne cieszą się dużym zainteresowaniem.

Wprowadzenie do oferty silników wysokoprężnych moża przyczynić się do wzrostu zainteresowania samochodami marki Chevrolet w Europie nawet o 50 %.