CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.094.243.931.60
Średnio4.314.534.131.75
Najdrożej4.574.664.472.21

Czy rozpoznasz klasyka po kierownicy?

14 lip, 13:12
Udostępnij
0
Skomentuj

Nie jest łatwo, widząc kierownicę lub całą deskę rozdzielczą klasycznego samochodu, określić, jaka to marka i model.

Współczesne auta są łatwe do zidentyfikowania – na środku kierownicy najczęściej jest logo firmy. Auta z początku XX wieku, mające już po sto lub więcej lat deski rozdzielcze miały bardzo oszczędne – był na nich umieszczony zegar prędkościomierza, czasem wskaźnik temperatury oleju w silniku. Do tego prosta kierownica i... to wszystko.

W latach 20. 30. deski automobilów zostały nieco rozbudowane – przybyło kilka zegarów i wskaźników, ale nadal – w porównaniu ze współczesnymi autami – wyglądało to ubogo.

Proponujemy zabawę – w galerii zamieściliśmy 16 zdjęć kierownic i desek rozdzielczych samochodów kilkudziesięcioletnich. Spróbujcie odgadnąć ich marki. Na drugim zdjęciu pokazujemy całe auto z zewnątrz oraz podajemy, jaka to marka i model.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Prawdziwym bohaterem dzisiejszego wydania jest niewątpliwie nowe Audi A8. To niezwykle luksusowa limuzyna klasy premium. Warto również zwrócić uwagę na pierwszy test nowego Volvo XC60 oraz debiut Opla Insignii w naszym porównaniu z rywalami w klasie. Zarówno Volvo, jak i Opel bardzo dobrze wypadają w naszych sprawdzianach. Insignii udało się pokonać niewątpliwą liderkę segmentu, która jest u nas Skoda Superb. W naszym cyklu o silnikach poszczególnych marek wzięliśmy pod lupę koreańskich producentów: Kie i Hyundaia. Które wersje są trwałe i niezawodne?
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin :
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
Czy rozpoznasz klasyka po kierownicy? Przedwojennego? Np. Rosengard? Kto ma rozpoznać? Czytelnicy Auto Świat Classic? To ma być żart? Przecież nikt (bez przeczesywania netu) nawet nie zidentyfikuje prawidłowo nazw prezentowanych modeli a Pan redaktor pyta o kierownice???
15 lip 10:14 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~m Użytkownik anonimowy
~m :
No photo ~m Użytkownik anonimowy
Zróbmy quiz w którym da się zdjęcia kokpitów współczesnych samochodów, ale zaklejając logo na kierownicy. Często nie będzie się dało określić nie tylko marki ale też konkretnego modelu - bo przykładowo nowe Skody wyglądają identycznie.
15 lip 11:32 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~EmilanU Użytkownik anonimowy
~EmilanU :
No photo ~EmilanU Użytkownik anonimowy
Jejku dopiero zdałem sobie sprawę ile modeli pojawiło się od czasu owych klasyków i jak daleko poszło technologia... jak pożyczam samochody w Panek to zawsze zadziwia mnie ilość zastosowanych tam funkcji wspomagających. Większość z nich faktycznie bardzo wpływa na komfort jazdy
19 lip 20:51
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~anon Użytkownik anonimowy
~anon :
No photo ~anon Użytkownik anonimowy
no teraz to zrobcie quiz "CZY ROZPOZNASZ STARY CZOŁG PO JEGO WAJCHACH"
15 lip 22:52 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mako Użytkownik anonimowy
~Mako :
No photo ~Mako Użytkownik anonimowy
Cekawostką jest skoda z 1939 roku z kierownicą po lewej stronie. Czyżby pierwsze sztuki z produkcji pod panowaniem Niemców? Albo też Skoda szykowała sie do zmian przepisów.
15 lip 19:19
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Roman Dębecki / Auto Świat

Kierownice klasyków

Trójramienna sportowa kierownica, na desce dwa duże zegary – ten po lewej to zegar czasowy, po prawej – prędkościomierz. Pod deską od strony pasażera dodany współcześnie zegar wskazujący temperaturę silnika. Jaki to model? Zobacz następne zdjęcie

Czy rozpoznasz klasyka po kierownicy? (slajd 1 z 32)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego