CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.484.353.961.69
Średnio4.394.604.231.84
Najdrożej4.694.894.592.09

Kia Stinger - warto było czekać!

9 sty, 12:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Świetnie wygląda, oferuje komfortowe wnętrze, może mieć napęd na tylne koła i mocny silnik V6 pod maską – oto pierwsze Gran Turismo marki Kia! Nowy model właśnie zadebiutował podczas targów w Detroit.

Nie oznacza to jednak, że Kia Stinger będzie oferowana wyłącznie na rynku północnoamerykańskim. Sedan w sportowym stylu trafi do sprzedaży również w Europie.

Stinger jest już modelem produkcyjnym, bazującym na koncepcyjnej Kii GT, która kilka lat temu wywoływała tyle emocji podczas salonu we Frankfurcie. Wygląd samochodu jest dziełem zespołu europejskich stylistów, kierowanego przez Petera Schreyera - odpowiedzialnego za design nowych modeli marki Kia od przeszło 10 lat, a obecnie pełniącego również funkcję prezesa firmy. Efekt prac jest znakomity.

Na wyglądzie nie poprzestano. Przedstawiciele koreańskiego producenta zgodnie twierdzą, że Stinger otrzymał wszystko to, co obecnie Kia ma najlepszego do zaoferowania: największą moc, najlepsze osiągi i prowadzenie oraz najwyższą jakość wykonania. „Gran Turismo to auto zachęcające do długiej podróży i sprzyjające wielogodzinnej jeździe. W takim modelu chodzi o znacznie więcej niż tylko o potężną moc i znakomite osiągi. One też są ważne, ale w wypadku modelu Gran Turismo muszą im towarzyszyć komfort podróżowania, luksus i ogólny spokój.” – uważa Gregory Guillaume, główny stylista Kia Motors w Europie. „Stinger nie jest samochodem, który ma umożliwić jak najszybsze dotarcie do celu. Stinger jest autem, w którym podróż do celu ma być przyjemnością.”

Do napędu Stingera przygotowano dwa silniki – oba turbodoładowane i umieszczone wzdłużnie pod długa maską (są jeszcze w fazie rozwojowej). Pierwszy motor, ma cztery cylindry i dwa litry pojemności, generuje około 255 KM mocy i 353 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugi, 3,3 litra V6 twin turbo, osiąga 365 KM i 510 Nm. Auto z tym silnikiem jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy i rozpędzić się do 269 km/h. Mocniejszy sinik oznacza większe koła i mocniejsze hamulce Brembo.

Kia Stinger Kia Stinger Foto: Kia

W obu przypadkach napęd jest standardowo przenoszony na tylne koła poprzez ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów, którą można również obsługiwać samodzielnie za pomocą łopatek. Kierowca może dokładnie dopasować ustawienia samochodu do aktualnych potrzeb. Do wyboru jest aż pięć trybów jazdy (Personal, Eco, Sport, Comfort i Smart.), które mają wpływ na pracę zawieszenia, układu kierowniczego, skrzyni biegów i reakcji na gaz. Mechaniczny mechanizm różnicowy należy do wyposażenia standardowego wersji tylnonapędowej. Za dopłatą będzie oferowany wariant AWD, wyróżniający się dodatkowo systemem dynamicznego rozdziału momentu obrotowego pomiędzy poszczególne koła (Torque Vectoring).

„Stinger to dla Kia wyjątkowe wydarzenie. Nikt nie oczekuje takiego auta od marki, która jest znana z produkcji samochodów popularnych. Zaskoczeniem jest nie tylko wygląd tego modelu, ale również to jakie są jego właściwości jezdne.” – powiedział Albert Biermann, szef działu rozwoju i testów, który w 2014 przeszedł do Kii z BMW. Auto poddano wyczerpującym testom na Nurburgringu, więc można spodziewać się również dopracowanego podwozia.

Kia Stinger zapowiada się niezwykle ciekawie i może sporo namieszać w klasie szybkich sedanów, również w Europie. Czekamy na to auto z niecierpliwością. Cennik ma zostać opublikowany bliżej premiery rynkowej, zaplanowanej na czwarty kwartał 2017 roku.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (17)

No photo
No photo ~trikus Użytkownik anonimowy
~trikus :
No photo ~trikus Użytkownik anonimowy
Coooo 4 i 6 cylindrowiec dostępne w samochodzie 2017r. ? Niebywałe. Swoja droga zawsze bylem ciekawe jednego, jakby działał silnik 6 cylindrowy o pojemności np. 1.8. Skoro PSA zrobiło 3 cylindry o poj. 0.9 to 6 cylindrów 1.8 tez ma sens. Niby downsizing a jednak nie hehe. Ale to tylko tak głośno myślę. :-)
9 sty 15:57 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~T. Użytkownik anonimowy
~T. :
No photo ~T. Użytkownik anonimowy
Nareszcie cos normalnego a nie pseudo samochód z silnikiem od kosiarki
9 sty 13:36 | ocena: 92%
Liczba głosów:12
92%
8%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Barti Użytkownik anonimowy
~Barti :
No photo ~Barti Użytkownik anonimowy
Piekne Auto
9 sty 13:30 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~este Użytkownik anonimowy
~este :
No photo ~este Użytkownik anonimowy
Z przodu i tyłu bardzo ładna. Wszystko psuje fatalna linia boczna i ten doklejony kufer, jakby z innej bajki. Niczym Honda Accord VII kombi :)
24 sty 13:18 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tedy Użytkownik anonimowy
~Tedy :
No photo ~Tedy Użytkownik anonimowy
Fajne silniki ale nie jestem pewny wyglądu. Z boku wygląda świetnie, tyłek też ma fajny ale przód no nie wiem.
11 sty 15:49 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Erpo Użytkownik anonimowy
~Erpo :
No photo ~Erpo Użytkownik anonimowy
Przepiekny! Szykuje mi sie kolejna Kia. A myslalem, ze nigdy nie bede mial 2 modelu tej samej marki.
9 sty 23:00 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gyh Użytkownik anonimowy
~Gyh :
No photo ~Gyh Użytkownik anonimowy
Model który nie ma silników poniżej 2l-super. Silniki mniejsze to porażka.
12 sty 19:21 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kris Użytkownik anonimowy
~Kris :
No photo ~Kris Użytkownik anonimowy
Piękny,tylko ohydna atrapa psuje wygląd przodu
14 sty 10:14 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~asdasd Użytkownik anonimowy
~asdasd :
No photo ~asdasd Użytkownik anonimowy
Stinger ma piękne sylwetkę oraz super silniki ale szkoda że nie ma tradycyjnego ręcznego tylko niestety "guzik" ale i tak auto na wielki +
3 kwi 23:43
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~luk Użytkownik anonimowy
~luk
No photo ~luk Użytkownik anonimowy
do ~trikus:
No photo ~trikus Użytkownik anonimowy
9 sty 15:57 użytkownik ~trikus napisał
Coooo 4 i 6 cylindrowiec dostępne w samochodzie 2017r. ? Niebywałe. Swoja droga zawsze bylem ciekawe jednego, jakby działał silnik 6 cylindrowy o pojemności np. 1.8. Skoro PSA zrobiło 3 cylindry o poj. 0.9 to 6 cylindrów 1.8 tez ma sens. Niby downsizing a
Więcej cylindrów - większe tarcie, większe spalanie, większa emisja, większa masa silnika. Na plus to pewnie większa moc i kultura pracy
21 lut 11:43
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej