Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.454.684.281.99
Średnio4.674.824.572.15
Najdrożej4.894.894.792.29

Devel Sixteen: 5000 KM pod maską. Czy to możliwe?

9 lis, 13:09
Udostępnij
0
Skomentuj
Devel Sixteen – 5000 KM Devel Sixteen – 5000 KM Foto: Carscoops / Auto Świat

Czy można zbudować samochód, który ma silnik o mocy 5000 KM? Firma Devel Sixteen udowadania, że jest to możliwe. Swój superbolid wystawi prawdopodobnie na salonie samochodowym w Dubaiu (14-18 listopada 2017).

Po raz pierwszy o firmie Devel Sixteen usłyszeliśmy w 2013 r., kiedy to zapowiedziano zbudowanie samochodu z silnikiem o mocy 5 tys. KM. Przyspieszenie od zera do 100 km/h miało w nim trwać zaledwie 1.8 sekundy, a zapowiadana prędkość maksymalna miała osiągnąć 560 km/h! Wówczas nikt nie brał tych zapowiedzi na poważnie, traktując je jako zabieg reklamowy i marketingowy.

Okazało się jednak, że silnik o gigantycznej mocy powstał i podczas prób na hamowni osiągnął początkowo 4515 KM, a podczas ostatnich testów przekroczył moc 5000 KM. To 5 razy więcej mocy niż rozwijał 16-cylindrowy, 8-litrowy silnik Bugatti Veyrona.

Firma nie ujawnia wielu szczegółów technicznych, wiadomo tylko, że silnik to jednostka 16-cylindrowa o pojemności 12,3 litra z czterema turbosprężarkami.

Samochód wygląda jak skrzyżowanie Pagani Zondy z Ferrari. Drzwi otwierają się do góry, z tyłu zwracają uwagę gigantyczny spoiler-skrzydło i dwie ogromne rury wydechowe.

Nie wiemy, jak konstruktorzy planują rozwiązać wiele problemów technicznych występujących w supersamochodach: przeniesienie gigantycznego momentu na koła, skutecznych hamulców, skrzyni biegów, chłodzenia silnika, wytrzymałych opon i wielu, wielu innych.

Jedno jest pewne: Dubai jest najlepszym miejsce na prezentację tego szalonego i zapewne bardzo, bardzo drogiego projektu.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~d Użytkownik anonimowy
~d :
No photo ~d Użytkownik anonimowy
Ja czekam na auto, które będzie miało milion koni mechanicznych a do setki przyśpieszy w pięć milisekund.
Prędkość maksymalną, ze względów bezpieczeństwa, ograniczyłbym do 1200 km/h.
Chciałbym także, aby z 300 km/h, hamował na odcinku nie dłuższym niż dwa metry.
Spalanie, powiedzmy 3 litry oleju napędowego w cyklu miejskim i 1.5 litra, poza miastem.
12 lis 18:53 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bugi Użytkownik anonimowy
~bugi :
No photo ~bugi Użytkownik anonimowy
to nie konstruktorzy powinni sie martwić jak przenieść tą moc na asfalt tylko asfalt powinien sie martwić jak przenieść tą przyczepność na cylinder :-)
9 lis 20:15 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej