CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.394.714.312.02
Średnio4.734.874.572.21
Najdrożej5.695.095.622.39

DKW F7 1937 rok Niemcy

30 lip 03 01:00
Udostępnij
0
Skomentuj
DKW F7 1937 rok Niemcy DKW F7 1937 rok Niemcy Foto: Auto Świat

Zakłady Zschopauer Motorenwerke J. S. Rassmusen AG w 1919 roku rozpoczęły produkcję silniczków spalinowych o poj. 18 ccm i mocy 0,25 KM do zabawek zwanych Des Knaben Wunsch (marzenie chłopca). W dwa lata później ruszyła produkcja motocykli. Dużo wcześniej, bo w 1914 roku, zakłady te wypuściły eksperymentalną serię pojazdów z napędem parowym Dampf Kraft Wagen (samochód parowy). Później skrót DKW tłumaczono również jako Das Kleine Wunder (mały cud). W 1930 roku J.S. Rassmusen zlecił opracowanie małego auta z silnikiem motocyklowym o poj. 300 ccm. Zamówienie zrealizowano w ciągu 6 tygodni. Powstały trzy pojazdy, w tym dwa z silnikami 500 ccm. Produkcję tych pojazdów uruchomiono w 1931 roku. Pierwszy model nosił oznaczenie DKW F1 i napędzany był 584-ccm silnikiem. Od 1933 roku wytwarzano już dwie wersje: Reichsklasse z motorem o poj. 584 ccm i nadwoziem drewnianym, pokrytym dermatoidem. Bardziej luksusowa odmiana Meisterklasse miała silnik o poj. 692 ccm oraz drewniane nadwozie pokryte blachą stalową. Prezentowane DKW F7 oferowano w różnych wersjach nadwozia jako limuzynę, kabriolimuzynę oraz dwu- i cztero- miejscowy kabriolet. Dwusuwowy, 2-cylindrowy silnik o poj. 692 ccm i mocy 20 KM rozwijał maksymalną prędkość 85 km/h.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat 8/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa generacja kompaktów segmentu Premium; pierwsze jazdy Lamborghini Aventador S i odnowioną Skodą Octavią 1.0 TSI; raport - jak wysoko siedzimy w aucie; porównanie kompaktowych hatchbacków z benzyniakami; Skoda Kodiaq - test SUV-a w wersji 1.4 TSI 4x4; serwis smart - ile warte są szybkie naprawy nadwozia?; naprawy i zakupy przed sezonem - czy to się opłaca?; carsharing w Polsce; porównanie używanych hot-hatchy za 20-30 tys. zł; Citroen C-Elysee z drugiej ręki oraz test Ferrari GTC4 Lusso w Bieszczadach.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej