Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Elektrycznym Nissanem Leaf przez Afrykę – wyprawa Arkadego Fiedlera

3 sty, 16:28

Wielka wyprawa elektrycznym autem przez Afrykę. 15 tysięcy kilometrów w 4 miesiące chce pokonać Arkady Fiedler za kierownicą elektrycznego Nissana Leaf.

Udostępnij
0
Skomentuj
Nissanem Leaf przez Afrykę Nissanem Leaf przez Afrykę Foto: Nissan / Auto Świat

Wielka afrykańska wyprawa rozpocznie się na południu Afryki w Kapsztadzie (RPA). Polski podróżnik podążać będzie zachodnim wybrzeżem Afryki, aby po ok. 4 miesiącach dotrzeć do Maroka, a nastąpi – już promem – do Polski.

Wyprawa elektrycznym Nissanem Leaf do Afryki – trasa Wyprawa elektrycznym Nissanem Leaf do Afryki – trasa Foto: Nissan / Auto Świat

Arkady Fiedler odwiedzi kilkanaście afrykańskich krajów: RPA, Namibię, Angolę, Kongo, Gabon, Kamerun, Nigerię, Benin, Togo, Ghanę, Burkina Faso, Mali, Gwineę, Mauretanię i Maroko.

Arkademu Fiedlerowi towarzyszyć w podróży będzie fotograf Albert Wójtowicz, który udokumentuje afrykańską wyprawę elektrycznym Nissanem.

Przed wyprawą do Afryki Arkady Fiedler trenował jazdę w trudnych warunkach na drogach wschodniej Polski – od Suwałk po Bieszczady.

Podczas wyprawy największym problemem oprócz słabych dróg będzie ładowanie baterii Nissana Leaf. Jedynie w RPA i drogi i infrastruktura elektryczna nie sprawiają problemu. Gorzej będzie m.in. w Angoli, Kongo, Kamerunie, Gabonie, gdzie większość dróg to szutrówki, a dostęp do elektryczności jest mocno ograniczony.

Polski podróżnik w Afryce, tam gdzie nie będzie elektryczności, będzie musiał korzystać z agregatu prądotwórczego. Zabrał też wszelkie możliwe zestawy kabli i wtyczek do gniazdek prądowych.

Na trasie wyprawy Arkady Fiedler planuje odwiedzać salony Nissana, gdzie liczy na pomoc i możliwość doładowania baterii.

Wyprawa rozpocznie się w lutym, potrwa ok. 4 miesiące. Powrót planowany jest na koniec maja, początek czerwca 2018 r.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Stom Użytkownik anonimowy
~Stom :
No photo ~Stom Użytkownik anonimowy
Tez mi ekologia jechać elektrykiem i ładować go agregatem na benzynę. Powinien wybrać diesla byłoby by bez śmiesznego kombinowania.
7 sty 13:03 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej