Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Fiat Panda Sport: mikroGTI z silnikiem 1,4 16V (100 KM)

21 sie 06 15:14

W Polsce najlepiej wiemy o tym, że Fiat potrafi budować małe samochody. Potwierdzają to sukcesy, jakie firma odnosi w kategorii małych i „jeszcze mniejszych” aut. Zanim na rynku pojawi się nowy Fiat 500, do sprzedaży trafi usportowiona Panda.

Udostępnij
0
Skomentuj
Fiat Panda Sport: mikroGTI z silnikiem 1,4 16V (100 KM) Fiat Panda Sport: mikroGTI z silnikiem 1,4 16V (100 KM) Foto: Auto Świat

W Polsce najlepiej wiemy o tym, że Fiat potrafi budować małe samochody. Potwierdzają to sukcesy, jakie firma odnosi w kategorii małych i „jeszcze mniejszych” aut. Zanim na rynku pojawi się nowy Fiat 500, do sprzedaży trafi usportowiona Panda.

Pod maską samochodu, który po raz pierwszy pokaże się w Paryżu, umieszczony będzie 16-zaworowy silnik o pojemności 1368 cm3. Moc auta wyniesie 100 KM przy 6000 obr./min, a moment obrotowy osiągnie 128 Nm przy 4500 obr./min. Z taką techniką Panda Sport do setki przyśpiesza w 9,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 185 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wyniesie 6,5 l/100 km.

Oryginalny design Pandy Sport odróżnia topowy model od pozostałych Pand. Auto otrzymało nowy przedni zderzak i ogromną atrapę w stylu GTI. Sportowo zestrojone zawieszenie otrzyma w standardzie 15-calowe obręcze ze stopów lekkich z oponami 195/45 R15. Na górnej krawędzi tylnej klapy zamontowano spojler, tylny zderzak otrzymał dyfuzor, a tłumik chromowaną końcówkę.

W sprzedaży auto ma się pojawić jesienią tego roku. Na rok modelowy 2007 zaplanowano również face lifting pozostałych wersji Pandy.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej