W badaniu jakości początkowej z 2007 roku Ford Mustang, Mercury Milan, Lincoln MKZ, Lincoln Mark LT i Mazda MX-5 Miata zdobyły najwyższe wyróżnienia w swoich segmentach.

– Projektujemy i produkujemy światowej klasy samochody i cieszymy się, że potwierdzają to klienci, którzy codziennie nimi jeżdżą – stwierdził Mark Fields, prezes Ford Motor Company w Stanach Zjednoczonych. Chociaż cieszymy się, że nasze nastawienie na jakość zdobyło sobie takie uznanie J.D. Power and Associates, nie mamy zamiaru spocząć na laurach. Będziemy dostarczać produkty o coraz lepszej jakości, jakich poszukują klienci.

Ogólnie marki Ford, Lincoln i Mercury zostały umiejscowione wśród 10 najlepszych: Lincoln na trzeciej pozycji, Mercury na ósmym miejscu, a Ford na dziesiątym. Jaguar zajął szóste miejsce.

Firma Ford Motor Company zdobyła łącznie czternaście wyróżnień, więcej niż jakikolwiek inny producent samochodów. Oprócz pięciu zdobywców pierwszych miejsc wyróżniono też następujące samochody:

Zdobywcy drugiego miejsca:• Ford F-150 LD: Duży pickup;• Lincoln MKX: Średniej wielkości samochód typu MAV wyższej klasy;• Lincoln Navigator: Duży samochód typu MAV wyższej klasy.

Zdobywcy trzeciego miejsca:• Ford Fusion: Średniej wielkości samochód osobowy;• Ford Econoline: Furgonetka;• Ford Five Hundred: Duży samochód osobowy;• Mercury Montego: Duży samochód osobowy (wraz z modelem Five Hundred);• Mercury Mountaineer: Średniej wielkości samochód typu MAV;• Volvo S80: Średniej wielkości samochód osobowy wyższej klasy.

Ogólnie firma zajęła w badaniu czwartą pozycję, co jest dużym postępem w porównaniu z 7 miejscem w zeszłym roku, częściowo dzięki wynikom nowych modeli Forda.

Wyróżnienie także dla montażowni

Wysokie oceny otrzymały Lincoln MKX i Ford Edge (pojazdy koncepcji crossover), jak i nowy Lincoln Navigator. Ford Fusion, Mercury Milan i Lincoln MKZ zyskują coraz większą renomę w dziedzinie jakości. Ford Edge (średniej wielkości samochód typu MAV) umiejscowił się na 4 pozycji w swoim segmencie, tuż za modelem Mercury Mountaineer.

Zakład montażowy w Wixom otrzymał nagrodę platynową jako najlepszy na świecie w dziedzinie jakości. Po raz pierwszy od 1999 północnoamerykański zakład montażowy otrzymał główną nagrodę firmy J.D. Power w kategorii produkcji samochodów o najmniejszej liczbie defektów.

Zakład montażowy w Wixom, który w ramach strategii firmy dążącej do dostosowania zdolności produkcyjnych do popytu zakończył produkcję i nie pracuje od 31 maja br, produkował model Lincoln Town Car - duży samochód osobowy wyższej klasy, który zajął 4 miejsce w swoim segmencie.

Bennie Fowler, wiceprezes ds. jakości w Ford Motor Company, powiedział, że wyniki zakładu w Wixom pokazują, że pracownicy Forda, reprezentowani w związku zawodowym pracowników przemysłu motoryzacyjnego (UAW), mogą produkować samochody o wysokiej jakości, nawet w obliczu zmian.

– Jest to świadectwo uznania dla naszych pracowników– stwierdził Bennie Fowler. Postawili sobie wysoko poprzeczkę mimo przygotowań do zaprzestania produkcji w ich zakładzie.

Marki należące do grupy Forda uplasowały się na następujących pozycjach: Jaguar na miejscu 6, Volvo na 15, Mazda na 34 i Land Rover na 35, będąc marką która dokonała największego postępu w tegorocznym badaniu.

Raport dotyczący jakości początkowej J.D. Power and Associates z 2007 r. mierzy, ile problemów na każde 100 pojazdów zgłaszają klienci w pierwszych trzech miesiącach użytkowania nowego samochodu. Jest to najnowszy spośród raportów opracowanych przez stronę trzecią, który potwierdza znaczną poprawę jakości produktów Forda.

W kwietniu 2006 r. firma RDA Group z Bloomfield, Michigan, opublikowała raport dotyczący badania jakości (Global Quality Research System - GQRS), w którym statystycznie Ford i Toyota idą łeb w łeb, tuż za Hondą. Raport ten, będący analizą “things gone wrong” (TGW), czyli „co jest nie tak” w nowych samochodach zdaniem klientów, zlecany jest corocznie przez Forda celem badania opinii klientów. Ford poprawił swój współczynnik TGW o osiem procent, przy średniej poprawie odnotowanej w branży o 2 procent gorszej.

– Jakość naszych pojazdów radykalnie się poprawia, ponieważ naszym celem jest dostarczanie klientom samochodów światowej klasy. Jakość jest dla Forda grą zespołową. Gramy nieustępliwie i będziemy nadal grać o zwycięstwo – dodał Bennie Flower.