To już 5. generacja kultowego hot hatcha Hondy. Bazą dla Civica Type R jest Civic 10. generacji, ale na potrzeby sportowego modelu dokonano wielu przeróbek i wzmocnień, m.in. karoseria jest znacznie sztywniejsza. Zmieniono także przednie zawieszenie – dzięki modyfikacji geometrii nadwozia udało się uzyskać ustabilizowanie toru jazdy podczas gwałtownego ruszania i hamowania. W tylnym zawieszeniu zastosowano wahacze o większej sztywności.
Najważniejsze jest ukryte pod maską – zmodyfikowany silnik 2-litrowy turbo ma teraz 320 KM mocy oraz moment obrotowy wynoszący 400 Nm. Mocny silnik współpracuje z 6-stopniową skrzynią ręczną.
Dzięki próbom w tunelu aerodynamicznym uzyskano także niższy współczynnik oporu powietrza. Podczas jazdy aerodynamikę Civica Type R (a tym samym także przyczepność do nawierzchni) poprawia duży tylny spoiler. Do auta przygotowano wiele dodatków, m.in. karbonowe nakładki na lusterka zewnętrzne, karbonowy tylny spoiler, podświetlane nakładki progowe.
Produkcja Civica Type R ruszy latem 2017 r. w Swindon (W. Brytania). Type R trafi na rynki całego świata, w tym – po raz pierwszy – także do USA.