CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.094.433.881.63
Średnio4.324.594.081.84
Najdrożej4.654.774.942.21

Hybrydy: 20 tysięcy ze znaczkiem Toyoty w Polsce

13 mar, 11:47
Udostępnij
0
Skomentuj

Toyota sprzedała w Polsce ponad 20 tys. modeli z napędem hybrydowym. Większość z nich nadal jeździ po naszych drogach.

Pierwsza hybryda Toyoty – Prius – pojawiła się w Polsce w 2004 roku. Rewolucja w rozwiązaniu napędu polegała na tym, że hybrydowe auto wyposażone było w dwa silniki – spalinowy i elektryczny. W zależności od potrzeb i obciążenia, auto hybrydowe jechać tylko „na prądzie", korzystając z silnika spalinowego, lub wykorzystując oba źródła napędu.

Silnik elektryczny wykorzystywany jest do ruszenia i przy małych prędkościach (np. w korku lub podczas wolnej jazdy ulicą). Gdy przyspieszymy – załączy się też silnik spalinowy. Podczas hamowania lub zwalniania – silnik elektryczny zmienia się w prądnicę i doładowuje akumulator. Rozdziałem energii zajmuje się komputer, kierowca nie musi tym sterować.

Napęd hybrydowy pozwala zmniejszyć spalanie (w ruchu miejskim), a tym samym obniżyć poziom toksyczności spalin.

Najpopularniejszym modelem hybrydowym Toyoty w Polsce jest Auris – do tej pory kupiło go prawie 10 tys. polskich kierowców.

Popularne są też: miejski Yaris (łączna sprzedaż 4628 aut z napędem hybrydowym), kompaktowy Prius i SUV – RAV4 Hybrid (2809 nabywców). Ostatni bestseller to crossover C-HR o bardzo odważnym designie. Tylko w styczniu i lutym 2017 r. kupiło go 1036 osób.

O popularności hybrydowych modeli Toyoty niech świadczy fakt, że na 20 tys. sprzedanych modeli z tym napędem, 10 tys. zakupione zostało w ostatnim roku.

Pierwszy model hybrydowy Toyoty – Prius zadebiutował (na rynku japońskim) 20 lat temu, w 1997 r. Przez 20 lat na całym świecie kupiono 10 milionów Toyot i Lexusów z napędem hybrydowym. Globalnie Toyota oferuje 33 modele hybrydowe w 90 krajach.

Hybrydowe Toyoty – sprzedaż w Polsce:

Rok Sprzedaż roczna Łącznie narastająco
2004-12 1286
2013 1532 2818
2014 2520 5338
2015 3820 9158
2016 8364 17522
2017 (stycz.-luty) 2652 20174
Łącznie 20174
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 25/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. następne generacje Skody Octavii, BMW serii 1 i Mercedesa Klasy A; Hyundai Kona - prezentacja; Volkswagen Arteon - pierwsza jazda; Seat Ibiza kontra Suzuki Swift; test Alfy Romeo Stelvio z dieslem; układ chłodzenia silnika - co się psuje; nowy sprzęt policji; hamulce postojowe - awarie i naprawy; carsharing - jak działa i ile kosztuje; Mercedes Klasy V z drugiej ręki; używane kombi klasy średniej; Rolls-Royce Ghost kontra BMW serii 7. W numerze poradnik wakacyjny "Samochodem po Europie".
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (16)

No photo
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
~Andrzej :
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
Kiedyś jak szukałem samochodu rozglądałem się za Toyota bo mi polecali znajomi, mimo licznych jazd różnymi modelami nie mogłem się przekonać, nie przemogłem się nie tylko ze to niezbyt urodziwe samochody ale jakoś nie jeżdżą tak jak ja lubie. Od tamtej pory miałem trzy różne marki i jakoś nie narzekałem na awaryjność a jazda była przyjemniejsza. Moim zdaniem nie ma co się zmuszać a później wsiadać do samochodu z zamkniętymi oczami i wmawiać sobie ze dobrze się czuje w tym samochodzie. Nie chodzi tylko o Toyote ale nie lubie twardych i szarych plastików, skrzyń bezstopniowych, hałasów z tapicerki czy ogromnych grilow z przodu oraz cieniutkich blach gdyż nie lubie jak się wgniata jak się często opieram o dzwii.
14 mar 06:11 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~toyotamarketing Użytkownik anonimowy
~toyotamarketing :
No photo ~toyotamarketing Użytkownik anonimowy
Patrząc na to jak agresywnie i usilnie Toyota promuje te hybrydy (nawet w komentarzach pod artykułami stosują marketing szeptany, pewnie i pod tym newsem zaroi się od "zadowolonych użytkowników"), to i tak bardzo słabo. Hyundai Ioniq i Kia Niro mimo krótkiego stażu rynkowego już teraz sprzedają się bardzo dobrze, może już niedługo przegonią odpowiednio Priusa i C-HR. Są tańsze i zwyczajnie bardziej atrakcyjne od szkaradztw od Toyoty.
13 mar 13:13 | ocena: 50%
Liczba głosów:8
50%
50%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jerry Użytkownik anonimowy
~Jerry :
No photo ~Jerry Użytkownik anonimowy
Mieszkam w Nowym Jorku i mimo ogromnych korków w mieście tu nie zdecydowałem się hybrydę głównie z powodu że taki napęd posiada okropna skrzynie bezstopniowe przy których więdną mi uszy a po mieście i tak głównie jeżdżę metrem bo pracuje na Manhattanie więc tam masakra z parkowaniem. Moje obecne samochody pała po tym ciężkim miejskim ruchu 24l/100km a drugi damochód około 30l/100km, owszem dużo ale i duże samochody a miejsce takie że bardziej by się przydał licznik z motogidzinami niż mierzący dystans. Na trasie spalanie spada do około połowy czyli odpowiednio 12/15 w przeliczeniu a w oszczędnej jeździe pewnie mniej ale jak wiadomo na autostradzie kazden chce troszkę podgonić. Moje małe przebiegi w mieście nie zamortyzowało by zakupu hybrydy a nawet jak tak to poprostu nie lubie puki co takich aut a paliwo jest jeszcze na przyzwoitym poziomie cenowym.
13 mar 23:34 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~No wiesz Użytkownik anonimowy
~No wiesz
No photo ~No wiesz Użytkownik anonimowy
do ~toyotamarketing:
No photo ~toyotamarketing Użytkownik anonimowy
13 mar 13:13 użytkownik ~toyotamarketing napisał
Patrząc na to jak agresywnie i usilnie Toyota promuje te hybrydy (nawet w komentarzach pod artykułami stosują marketing szeptany, pewnie i pod tym newsem zaroi się od "zadowolonych użytkowników"), to i tak bardzo słabo. Hyundai Ioniq i Kia Niro mimo krótk
Tu akurat się z Tobą nie zgodzę. Ludzie bardzo niechętnie na początku podchodzili do hybryd z wielu powodów. Ale świadomość wzrosła no i hybrydy również są już na całkiem innym poziomie, więc naturalne jest, że będą się sprzedawać. Ponad to Toyota akurat wie jak je robić by stale obniżać spalanie i ulepszać swoje modele. Konkurenci jeszcze są w lesie w porównaniu z nimi a zwłaszcza koreańczycy.
16 mar 08:14 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ACURA Użytkownik anonimowy
~ACURA
No photo ~ACURA Użytkownik anonimowy
do ~Andrzej:
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
14 mar 06:11 użytkownik ~Andrzej napisał
Kiedyś jak szukałem samochodu rozglądałem się za Toyota bo mi polecali znajomi, mimo licznych jazd różnymi modelami nie mogłem się przekonać, nie przemogłem się nie tylko ze to niezbyt urodziwe samochody ale jakoś nie jeżdżą tak jak ja lubie. Od tamtej po
Toyoty są szpetne, a plastiki w środku są wręcz tragiczne. Nawet niezawodność znacznie gorsza niż w czasach Cariny E/Corolli E11. Szczególnie diesle mają fatalne, lista problemów silników D4D jest naprawdę długa. Już Fiat i PSA robią o niebo lepsze ropniaki.
14 mar 10:02 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tylko Użytkownik anonimowy
~tylko
No photo ~tylko Użytkownik anonimowy
do ~ACURA:
No photo ~ACURA Użytkownik anonimowy
14 mar 10:02 użytkownik ~ACURA napisał
Toyoty są szpetne, a plastiki w środku są wręcz tragiczne. Nawet niezawodność znacznie gorsza niż w czasach Cariny E/Corolli E11. Szczególnie diesle mają fatalne, lista problemów silników D4D jest naprawdę długa. Już Fiat i PSA robią o niebo lepsze ropni
Twoja wypowiedź nie jest na temat hybryd bo przywolujesz diesla? przeciez w hybrydzie sa wolnossace benzynowe silniki,
nie mam hybrydy jezdze wolnossącą benzyną, zeby nie bylo ze fanboy hybrydy czy cos w tym stylu
16 mar 08:34 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~KiT Użytkownik anonimowy
~KiT :
No photo ~KiT Użytkownik anonimowy
A mojej żonie się podoba, w środku dobrze skonfigurowany to wysoka półka. Każdy ma własny gust. Moja nie chce zwykłego - często smutnego ew. "woła roboczego" - samochodu.....
15 mar 08:55 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wkrolestwieslepychjednookikrolem Użytkownik anonimowy
~wkrolestwieslepychjednookikrolem
No photo ~wkrolestwieslepychjednookikrolem Użytkownik anonimowy
do ~KiT:
No photo ~KiT Użytkownik anonimowy
15 mar 08:55 użytkownik ~KiT napisał
A mojej żonie się podoba, w środku dobrze skonfigurowany to wysoka półka. Każdy ma własny gust. Moja nie chce zwykłego - często smutnego ew. "woła roboczego" - samochodu.....
A twoja żona to ma dziwny gust. Niech zgadnę, jej obecne auto to Fiat Multipla? Jak chcesz nietuzinkowości, to są znacznie lepsze auta takie jak np. Cactus.
15 mar 09:27 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~W124 Użytkownik anonimowy
~W124
No photo ~W124 Użytkownik anonimowy
do ~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
13 mar 14:54 użytkownik ~Quattros napisał
Toyota doplaca do wiekszisci hybryd narazie. Moon zdaniem nie opłaca się samochodów hybrydowych przynajmniej narazie. Wyjątek może być jakaś bardzo wąska grupa ludzi co jeździ bardzo dużo, naprawdę duzo wyłącznie po mieście. Inna sprawa to ze takie samoch
Właśnie, hybryda najbardziej opłaca się najwyżej taryfiarzom, ale ludziom, którzy jeżdzą dużo na autostradach itp. już mniej.
13 mar 15:35 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
~sed :
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
Widuje się już na ulicach tego C-HR od tyjoty, wrażenia nie robi żadnego, po prostu udziwniona kicha.
14 mar 10:02 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Toyota / Auto Świat

Hybrydy Toyoty

Toyota C-HR Hybrid. W styczniu i lutym 2017 r. sprzedano w Polsce ponad tysiąc sztu

Hybrydy: 20 tysięcy ze znaczkiem Toyoty w Polsce (slajd 1 z 4)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Toyota / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Toyota / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Toyota / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego