CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.094.243.931.60
Średnio4.314.534.131.75
Najdrożej4.574.664.472.21

Hyundai i30 N - pierwszy hot hatch

14 lip, 15:40
Udostępnij
0
Skomentuj

Hyundai nie zwalnia tempa. Najświeższą nowością koreańskiej marki jest pierwszy model ze sportowej linii N, który uplasuje się na szczycie gamy modelowej i30.

Od czego wzięła się litera „N”? Od Namyang, gdzie mieści się główne centrum badawczo-rozwojowe Hyundaia, oraz słynnego toru Nurburgring, gdzie auto również było testowane i zostało ostatecznie dopracowane.

Zacznijmy od najważniejszego, czyli od jednostki napędowej. Pod maską i30 N pracuje turbodoładowany silnik benzynowy 2.0 T-GDI. Jego standardowa moc wynosi 250 KM, a z pakietem Performance wzrasta do 275 KM. Tak mocnego hatchbacka z Korei jeszcze nie było.

Auto w pierwszej wersji przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,4 s, w drugiej jest o 0,3 s szybsze. Najbardziej efektywny sprint umożliwia układ Launch Control. W obu przypadkach maksymalny moment obrotowy wynosi 353 Nm, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Napęd trafia na przednie koła poprzez sześciostopniową manualną skrzynię biegów. Wszystkie dane mają jeszcze charakter wstępny, zostaną potwierdzone podczas badań homologacyjnych.

Pakiet Performance dla modelu i30 N zawiera ponadto: 19-calowe obręcze kół, wyczynowe opony Pirelli P-Zero,, sygnowane literą N czerwone zaciski oraz większe tarcze hamulcowe. Elementami dodatkowego wyposażenia pakietu są: elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (E-LSD) umożliwiający szybsze pokonywanie zakrętów oraz system zmiennych zaworów wydechowych, zapewniający sportowe brzmienie.

Kierowca może wybierać spośród pięciu trybów jazdy (Eco, Normal, Sport, N i N Custom) wpływających na pracę silnika, zawieszenia, układów kierowniczego i różnicowego (w pakiecie Performance), dopasowania obrotów (tzw. międzygaz), wspomnianej głośności wydechu i układu kontroli stabilności jazdy. Na centralnym ekranie można śledzić dane dotyczące mocy i momentu obrotowego, ciśnienia doładowania turbosprężarki oraz czasu okrążeń i przyspieszenia.

Na tym oczywiście nie koniec. Hyundai i30 w wydaniu N zyskał sportową stylizację, która wpływa także na poprawę osiągów. Poszerzone nadkola kryją większe koła. W zależności od ich rozmiaru, samochód jest o 4-7 mm niższe. Zestaw spojlerów i przeprojektowane zderzaki dodały autu rasowego wyglądu, ale ponadto poprawiły aerodynamikę. Sportowy duch panuje także we wnętrzu, utrzymanym w czarnym kolorze. Mocno wyprofilowane fotele zapewniające skuteczne podparcie boczne podczas szybko pokonywanych zakrętów. Sportowy charakter i30 N podkreśla fakt, że to jedyny model marki, który będzie dostępny w niebieskim lakierze Performance Blue, nawiązującym do kolorystyki rajdowych samochodów Hyundai Motorsport.

Hyundai i30 N pojawi się w europejskich salonach sprzedaży do końca bieżącego roku. Nie możemy już doczekać się pierwszych jazd testowych, by sprawdzić możliwości nowego modelu w praktyce.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Prawdziwym bohaterem dzisiejszego wydania jest niewątpliwie nowe Audi A8. To niezwykle luksusowa limuzyna klasy premium. Warto również zwrócić uwagę na pierwszy test nowego Volvo XC60 oraz debiut Opla Insignii w naszym porównaniu z rywalami w klasie. Zarówno Volvo, jak i Opel bardzo dobrze wypadają w naszych sprawdzianach. Insignii udało się pokonać niewątpliwą liderkę segmentu, która jest u nas Skoda Superb. W naszym cyklu o silnikach poszczególnych marek wzięliśmy pod lupę koreańskich producentów: Kie i Hyundaia. Które wersje są trwałe i niezawodne?
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (22)

No photo
No photo ~Lbn Użytkownik anonimowy
~Lbn :
No photo ~Lbn Użytkownik anonimowy
Ktoś napisał że nie może równać się z leonem ? A to dlaczego ? W hundaiu jest zdecydowanie lepsze wnętrze- lepsze materiały. Lepsza sztywność nadwozia, hyundai produkuję własną stal o b.duzej sztywności. Obydwa auta mają szperę, obydwa mają taką samą moc i Nm. Nic, komoletnie nic nieprzemawia za seatem.
15 lip 08:09 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~J23 Użytkownik anonimowy
~J23 :
No photo ~J23 Użytkownik anonimowy
Żaden nie widział ani nie jechał ale wszyscy już krytykują. Poczekajcie na testy a potem pogadacie
14 lip 22:47 | ocena: 78%
Liczba głosów:9
78%
22%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ja jacek Użytkownik anonimowy
~ja jacek :
No photo ~ja jacek Użytkownik anonimowy
nie ma znaczenia cena. Widziałem fizyczne porównanie startu I osiągów TTki 210 KM kontra Hyunday Genesis 360KM. Hyunday nie miał żadnych szans. Wiec jak zwykle to nie ilosc koni ma znaczenie ale cała technologia - skrzynia, przełozenia itd. Wiec nie jarajmy sie danymi i30 ale poczekajmy na realne testy z konkurencja
14 lip 22:10 | ocena: 50%
Liczba głosów:8
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~miro Użytkownik anonimowy
~miro :
No photo ~miro Użytkownik anonimowy
love hyundai
14 lip 17:30 | ocena: 69%
Liczba głosów:13
69%
31%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Koreańczyk Użytkownik anonimowy
~Koreańczyk :
No photo ~Koreańczyk Użytkownik anonimowy
Cena, cena i jeszcze raz cena... Mając na uwadze osiągi aby odnieść sukces musi być znacznie tańszy od Leona Cupra gdyż zarówno z Type-R ani Focusem RS równać się nie może.
14 lip 16:35 | ocena: 62%
Liczba głosów:21
38%
62%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Speed Użytkownik anonimowy
~Speed :
No photo ~Speed Użytkownik anonimowy
Dziękuję z skasowanie mojego postu jak zwykle oszukujecie ludzi ale Axel to obowiązek
14 lip 17:44 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
43%
57%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Romek Użytkownik anonimowy
~Romek :
No photo ~Romek Użytkownik anonimowy
Jak byłem młodzieńcem, zrobiłem sobie szablon i na włoskich butach sportowych sprayem pierdyknąłem sobie logo adidasa... ale moje buty nigdy nie były prawdziwymi adidasami.
14 lip 19:29 | ocena: 69%
Liczba głosów:16
31%
69%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~luka Użytkownik anonimowy
~luka :
No photo ~luka Użytkownik anonimowy
z przodu subaru impreza a z tyłu gti.
ale ripoff. ale w środku fajny.
14 lip 18:04 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
30%
70%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kiop Użytkownik anonimowy
~kiop :
No photo ~kiop Użytkownik anonimowy
za 75tys zł można kupić bo więcej to przepłacenie
14 lip 21:56 | ocena: 69%
Liczba głosów:13
31%
69%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Edek Użytkownik anonimowy
~Edek :
No photo ~Edek Użytkownik anonimowy
250 koni w dzisiejszych czasach ? Na serio ? To ma być sportowe ? Bez 300 koni nie ma czego szukać na rynku ... sory takie są fakty
19 lip 05:09 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej