Jaguar nie jest już konserwatywną marką. W dzisiejszych czasach, by zwiększyć sprzedaż, trzeba mieć w gamie crossovery i SUV-y. Tego typu auta ciągle biją rekordy popularności. W związku z tym w 2016 roku brytyjska marka wprowadziła do SUV-a F-Pace, który został dobrze przyjęty przez rynki. Tera nadszedł czas na mniejszy model E-Pace i walkę o następnych klientów. To zrozumiałe, zwłaszcza, że Jaguar może korzystać z bogatego doświadczenia Land Rovera i Range Rovera, marek należących do tego samego koncernu.
E-Pace ma 4 395 mm długości, jednak rozstaw osi wynoszący 2 681 mm pozwolił na stworzenie całkiem przestronnego wnętrza i pojemnego bagażnika (577 l). W tym przypadku praktyczność połączono ze sportowym wyglądem. Projektanci nadwozia czerpali inspirację z coupe F-Type. Z muskularną sylwetką samochodu najlepiej współgrają opcjonalne, aż 21-calowe obręcze kół oraz wersja stylizacyjna R-Dynamic.
Jaguar E-Pace będzie oferowany z pięcioma silnikami (wszystkie dwulitrowe i doładowane). Do wyboru będą trzy jednostki wysokoprężne (150, 180 i 240 KM) oraz dwie benzynowe (250 i 300 KM). Na osiągi nie będzie można narzekać. Najsłabszy E-Pace przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10, 7 s, a najmocniejszy - w zaledwie 6,4 s.
Tylko podstawowy benzyniak będzie dostępny z przednim napędem (4x4 w opcji). Reszta silników będzie seryjnie napędzać wszystkie cztery koła i zostanie wyposażona w automatyczną, dziewięciostopniową skrzynię biegów (z wyjątkiem 180-konnego diesla, którego również można sparować z manualną przekładnią). Układ Active Driveline ma możliwość różnicowania ilości momentu obrotowego przekazywanego na poszczególne koła, gwarantując optymalną stabilność i jednocześnie wrażenia z jazdy autem tylnonapędowym.
W Europie za wytwarzanie modelu E-Pace będzie odpowiedzialna austriacka firma Magna Steyr z siedzibą w Graz. W 2018 roku w tych samych zakładach rozpocznie się również produkcja Jaguara I-Pace z napędem elektrycznym. To efekt osiągnięcia przez brytyjskie fabryki niemal maksimum zdolności produkcyjnych. E-Pace będzie powstawał także w Chinach na potrzeby tamtejszego rynku.
Sprzedaż Jaguara E-Pace rozpocznie się zimą 2017 roku. Nowy model w Wielkiej Brytanii będzie kosztować przynajmniej 28 500 funtów.