CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.304.584.111.95
Średnio4.534.684.292.08
Najdrożej4.824.954.592.32

Jaguar XE SV 8: 600 KM pod maską

28 cze, 16:42
Udostępnij
0
Skomentuj

Najmocniejszy 600-konny Jaguar z silnikiem V8 zadebiutuje 30 czerwca w Goodwood na Festiwalu Prędkości.

Jaguar SE SV 8 ma napęd na 4 koła, pod maską silnik V8 o pojemności 5 litrów i mocy 600 KM! Rozpędza się do 200 mil/h (ok. 320 km/h) a do „setki" potrzebuje zaledwie 3,3 sekundy.

Ekstremalne osiągi wymogły zastosowanie superodpornych materiałów, np. łożysk ceramicznych z azotku krzemu stosowanych do tej pory w bolidach F1.

Najszybszy Jaguar powstanie w zaledwie 300 egzemplarzach, w fabryce w Coventry, wszystkie z kierownicą po lewej stronie. Oferowane będą wersje 2-osobowe oraz 4-osobowe. Cena? Od 150 tys. funtów (ok. 720 tys. zł).

Auto ma aluminiową karoserię, 20-calowe koła, ceramiczne tarcze hamulcowe, tylny zderzak z włókna węglowego, tylny dyfuzor i aerodynamiczne skrzydło (spoiler) zapewniające lepszą przyczepność kół tylnej osi do nawierzchni.

Najszybszy Jaguar ma 8-biegową skrzynię automatyczną – można ją obsługiwać za pomocą łopatek przy kierownicy lub tradycyjną dźwignią.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin :
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
Powstanie w fabryce w Coventry? A w jakiej to??? Panie Dębecki, od czasu zlikwidowania produkcji przy Browns Lane JLR nie ma żadnej fabryki w Coventry! Jaguar XE jest oczywiście produkowany w Castle Bromwich, Birmingham. Auto, panie Dębecki ma tylko częściowo aluminiową karoserię bowiem struktura nadwozia i platforma iQ[Al] (to nazwa marketingowa a kodowa to D7a) ma wiele stalowych elementów. Z czysto aluminiowych karoserii JLR zrezygnował w nowo wprowadzanych modelach. X760-ka powstała już po tej rezygnacji. To tak odnośnie jakości artykuliku. A od siebie dodam, że długo czekałem na taką odmianę X760-ki. To znaczy taka przebiła moje oczekiwania. Jeśli mam być szczery to dziwiłem się dlaczego JLR najpóźniej od momentu pojawienia się Giulii Quadrifoglio (ciekawe dlaczego zrezygnowali z "Verde"???) nie zaproponuje XE-R z co najmniej 510 konną V8-ką i nawet jeśli tylko z tylnym napędem (początkowo X760 był wyłącznie RWD). Silnik wystarczyło wziąć ze standardowego XKR (X150) co to akurat wtedy wypadł z produkcji. Marzeniem byłoby 550 KM i AWD - teoretycznie to wszystko już leżało na półce. No i wreszcie jest i to 600 konny. 300 sztuk? Myślę, że ta liczba plus późna premiera to efekt rozsądnej polityki ekonomicznej. Taki XE nie był po prostu na rynku oczekiwany w taki sposób w jaki wydawało się Marchionne, że świat potrzebuje Giulii Q z 510 konnym silnikiem. Miła rzecz ale niewielu kupuje.
1 lip 20:43 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Jaguar / Auto Świat

Jaguar XE SV 8

Jaguar XE SV 8 – pod maską silnik V8 o mocy 600 KM

Jaguar XE SV 8: 600 KM pod maską (slajd 1 z 9)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego