Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Jak zaciągnąć auto do warsztatu?

29 sty 08 16:48

Typowym błędem popełnianym podczas holowania jest jazda z włączonymi światłami awaryjnymi. Oczywiście, przyświeca temu szczytny cel - czyli informowanie innych kierowców o tym, że przed sobą mają pojazd, który jest holowany. Jednak "awaryjne" nie zostały wymyślone w tym celu

Udostępnij
0
Skomentuj

Tak naprawdę te światła nie mówią nic o holowaniu, w przeciwieństwie do trójkąta wywieszonego na aucie albo stojącego za szybą - takie oznakowanie wyraźnie ostrzega, co się dzieje. Kodeks drogowy jasno określa, w jaki sposób należy sygnalizować holowanie - wyłącznie trójkątem.

Podczas tej czynności nie można zapomnieć również o włączeniu w aucie holującym świateł mijania, a w ciągniętym pozycyjnych. Aby nie urwać liny, jedźmy bardzo powoli. Utrzymujmy ją cały czas napiętą.

Holownik nie może gwałtownie hamować, a holowany musi w hamowaniu pomagać. Jadąc z górki, w aucie holowanym delikatnie naciskajmy na hamulec, aby utrzymać linę napiętą.

Niezbędnik kierowcy

W każdym aucie poza wymaganym przepisami trójkątem ostrzegawczym powinna znajdować się lina holownicza - im mocniejsza, tym lepsza, dzięki niej zawsze można pomóc kierowcy, którego auto odmówiło posłuszeństwa.

Poza liną i trójkątem ważnym elementem jest uchwyt holowniczy, który w wielu produkowanych autach jest obecnie wykręcany - przed rozpoczęciem holowania należy pamiętać o jego solidnym przykręceniu. Najlepszym przyrządem, który można do tego celu wykorzystać, jest obecny w każdym zestawie narzędzi klucz do kół.

O tym musisz pamiętać!

Podczas holowania auta z unieruchomionym silnikiem musisz pamiętać, że nie działa wtedy wspomaganie układu hamulcowego. W związku z tym spada skuteczność, a zatrzymanie auta nawet przy niskiej prędkości wymaga użycia większej siły.

To na kierowcy pojazdu, który jest holowany, spoczywa obowiązek utrzymania stałej odległości od holującego oraz kontrolowania stanu napięcia liny. Tylko w ten sposób unikniemy szarpnięć nadwyrężających linę oraz układ napędowy holującego.

Nie świeć bez sensu

Światła awaryjne służą jedynie do sygnalizowania niebezpieczeństwa na drodze, na przykład w chwili nieoczekiwanego postoju na poboczu (spowodowanego awarią bądź kontrolą policji). Co ciekawe, coraz częściej kierowcy poprzez włączenie "awaryjnych" ostrzegają jadących za nimi o niebezpiecznej sytuacji na drodze, takiej jak korek lub wypadek - to rozsądne. Natomiast używanie ich podczas holowania powoduje tylko dezorientację.

Solidne połączenie

Dostępne na stacjach benzynowych liny są wyposażone w wygodne mocowania, umożliwiające szybkie spięcie holownika oraz pojazdu holowanego. Po zamontowaniu linki warto sprawdzić pewność połączenia - jej szarpnięcie w obu kierunkach pozwoli sprawdzić, czy po kilku metrach lina się nie odepnie.

Trójkąt ostrzegawczy

Przepisy wymagają oznaczenia holowanego pojazdu trójkątem ostrzegawczym. Można go ustawić na przykład za tylną szybą, jeśli tylko będzie widoczny. Najlepszym rozwiązaniem jest montaż trójkąta z lewej strony auta. Jeśli nie jest to możliwe, ustawmy go za szybą - policja nie powinna mieć zastrzeżeń.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Jak zaciągnąć auto do warsztatu? (slajd 1 z 5)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego